تربیت مربی پیش‌دبستانی در مکتب القرآن الکریم
کد خبر: 3738774
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۱

تربیت مربی پیش‌دبستانی در مکتب القرآن الکریم

کانون خبرنگاران نبأ ــ مدیر مؤسسه مکتب القرآن ‌الکریم استان تهران از برگزاری دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآنی مختص بانوان در مرداد ماه سال جاری خبر داد.

دوره تربیت مربی پیش‌دبستانی قرآنی

حجت‌الاسلام‌‌‌والمسلمین سیدعبدالحسین متقی، مدیر مؤسسه مکتب القرآن الکریم، در گفت‌و‌گو با کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با اعلام این خبر بیان کرد: طبق روال هرسال، هم اکنون در مرداد ماه سال جاری، در حال برگزاری دوره آموزشی تربیت مربی 140 ساعته برای طرح مکتب القرآن الکریم هستیم.
حجت‌الاسلام متقی اظهار کرد: با اعلام به مراکز عمومی، مساجد و سراهای محله براساس شاخص‌هایی همچون لیسانس به بالا، رده سنی بین 21 تا 32، اعتقاد به دین اسلام و حجاب برتر از بانوان علاقه‌مند به مربی‌گری دوره پیش‌دبستانی ثبت نام به عمل می‌آید.

به گفته وی؛ متقاضیان دوره فوق توسط اساتید مسلط قرآن و بین‌المللی، اساتید احکام و اساتید متخصص در مباحث انقلاب اسلامی و روان‌شناسی تربیتی و جسمی مصاحبه می‌شوند و پس از موفقیت در مصاحبه به افراد مجوز ورود به دوره داده می‌شود.
مدیر مؤسسه مکتب القرآن الکریم با اشاره به ثبت نام دوره گفت: در این دوره  120 نفر از متقاضیان برای مصاحبه دعوت شدند که در نهایت 80 نفر برای شرکت در کلاس‌ها مجوز حضور یافتند.
متقی در مورد برگزاری این دوره تخصصی و کارشناسی شده بیان کرد: از 18 تا 29 مرداد سال جاری به صورت 12 روز متوالی آموزش بانوان شرکت‌کننده در این دوره‌ها توسط اساتید مجرب دانشگاه و آموزش و پرورش انجام می‌شود.
وی همچنین گفت: دوره مورد نظر به صورت 120 ساعت حضوری و 20 ساعت آموزش و آزمون غیر حضوری است.
مدیر مؤسسه مکتب‌القرآن در باب محتوای آموزشی پیش‌بینی شده برای این دوره اظهار کرد: سبک دروس به صورت متوالی و فشرده، بر مبنای آموزش و آزمون زبان‌آموزی در دو روز و طی 20 ساعت، دانستنی‌های قرآن، روان‌شناسی تربیتی کودک، فنون کلاس‌داری، واحد کار وآموزش غیر حضوری احکام است و در پایان به افرادی که موفق به پایان رساندن این دوره و کسب نمره قبولی شوند، گواهینامه معتبر داده می‌شود.
حجت‌الاسلام‌ متقی در پایان بیان کرد: محتوای کارآموزی و روش ما دانش‌آموز‌محور، به‌روز و علمی است؛ ما برای نیل به هدف داشتن کلاس‌های پویا و فعال از طریق فعالیت‌هایی که نیاز کودکان سن پیش‌دبستانی است از جمله داستان، شعر، نمایش، نقاشی و... به متقاضیان مربی قرآن آموزش می‌دهیم.
همچنین وی یادآور شد، تمام آموزش‌هایی که به افراد می‌دهیم ـ به دلیل اینکه مجوز کتاب‌ها و محتواهای دوره پیش‌دبستانی از سوی وزارت آموزش و پرورش به عنوان متولی این مهم است ـ بر اساس مجوز آموزش و پرورش و کاملا قانونی است.
پریا سبزمحمدی
انتهای پیام

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۱
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۳/۱۶ - ۰۹:۲۴
0
0
سلام من خیلی دوست داشتم شرکت کنم ولی اصلا اطلاع رسانی نشد برای ثبت نام دوره .نمیشه دیگه ثبت نام کرد؟
captcha