«رسانه» ابزار جنگ نرم دشمن و «استفاده از مفاهیم قرآنی» راه مقابله با آن است
کد خبر: 3739014
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۸
امیردریادار سیاری:

«رسانه» ابزار جنگ نرم دشمن و «استفاده از مفاهیم قرآنی» راه مقابله با آن است

گروه مسابقات ــ معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش با اشاره به تهدیدات سه گانه دشمن اظهار کرد: یکی از تهدیدات دشمن جنگ نرم است که ابزار دشمن برای آن، رسانه است که از آن طریق به تفرقه‌افکنی می‌پردازد؛ نسخه مقابله با آن استفاده از مفاهیم قرآنی، ارزش‌های انقلاب و حرکت در خط انقلاب است.

به گزارش خبرنگار ایکنا؛ آیین اختتامیه مرحله سراسری هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد آجا با حضور امیردریادار حبیب‌الله سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش و دیگر مسئولان لشکری، امروز، ۲۵ مردادماه در سالن اجتماعات دانشگاه علوم پزشکی آجا برپا شد.

در ابتدای این مراسم سیدوحید حسینی، قاری ممتاز به تلاوت آیاتی از قرآن پرداخت. سپس سرود جمهوری اسلامی ایران پخش شد و در ادامه صلوات خاصه امام رضا (ع) حال و هوای خاصی به این مراسم بخشید.

سپس سرهنگ پزشک رامین حمیدی فراهانی، جانشین فرمانده بهداشت و درمان ارتش ضمن خیرمقدم به حاضران و مدعوین در این جلسه، گفت: خدا را شاکرم که در مکان مقدس فرهنگی و دانشگاهی دائما تلاوت قرآن را در جای جای آن می‌شنویم و برای ما افتخاریست که میزبان این مسابقات هستیم.

وی ادامه داد: امیدوارم بتوانیم با بهره‌گیری از قرآن و این محافل قرآنی در زندگی، شاهد شکوفایی و رسیدن به سعادت باشیم.

سخنرانی دیگر این مراسم حجت‌الاسلام سعید نصیرالاسلامی، معاون فرهنگی و روابط عمومی اداره عقیدتی ـ سیاسی ستاد آجا با اشاره به اینکه در این دوره از مسابقات شاهد رقابت تنگاتنگ میان متسابقان بودیم، اظهار کرد: مثلا در رشته تفسیر قرآن و همچنین حفظ قرآن به اندازه‌ای امتیازات و نمرات به هم نزدیک بود که مجبور بودیم به دلیل محدودیت در زمینه سهمیه، نفرات منتخب را با اختلاف اندک انتخاب کنیم.

وی ادامه داد: در هجدهمین دوره از مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد آجا شاهد حضور ۵۸۰ نفر در مرحله مقدماتی یگان‌ها بودیم که از این میان ۳۲۰ نفر به مرحله سراسری ستاد آجا راه یافتند. این رقابت‌ها در رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، حفظ کل و اجزاء ۱، ۳، ۵، ۱۰، ۱۵، ۲۰، ۲۵ جزء و کل، مفاهیم سطح یک و دو و همچنین اذان و تفسیر نیز برگزار شد.

نصیر‌الاسلامی با اشاره به اینکه مرحله سراسری این مسابقات طی سه‌شنبه و چهارشنبه هفته جاری، ۲۳ و ۲۴ مردادماه انجام گرفت، اظهار کرد: این مسابقات را داوران بین‌المللی و ملی و همچنین پیشکسوتان قرآنی ارتش قضاوت می‌کردند. همچنین این مسابقات با نظارت کامل و با موضوع سنجش افکار برپا شد به گونه‌ای که طی فرآیند مسابقات نظرسنجی از متسابقان انجام گرفت و نظرات آن‌ها و پیشنهاداتشان احصا شد.

وی با اشاره به مقایسه آماری هفدهمین دوره از مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ستاد آجا با هجدهمین دوره آن که امسال برپا شد، افزود: در سال ۹۶ در این مسابقات در مرحله مقدماتی شاهد حضور ۳۰۴ نفر بودیم که از آن تعداد ۲۲۰ نفر به مرحله سراسری راه پیدا کردند و در نهایت نیز ۷۱ نفر حائز رتبه برتر معرفی شدند. اما در مسابقات قرآن امسال ۵۸۰ نفر در مرحله مقدماتی حضور پیدا کردند که از این تعداد ۳۲۰ نفر به مرحله مقدماتی راه پیدا کردند و همچنین ۱۰۸ نفر به عنوان حائزین رتبه‌های برتر معرفی شدند.

ابزار دشمن برای جنگ نرم «رسانه» و راه مقابله با آن «استفاده از مفاهیم قرآنی» است

نصیرالاسلامی اظهار کرد: همان طور که در مسابقات قرآن ستاد آجا شاهد رشد بودیم در دیگر برنامه‌ها، چون طرح‌های ابلاغی مصباح، حلقه‌های محبت و معرف و ساخت برنامه‌های تلویزیونی و ... نیز شاهد پیشرفت و رشد بوده‌ایم.

وی تأکید کرد: تهاجم فرهنگی جامعه امروز می‌طلبد که چند برابر این امر پای کار باشیم و تلاش مضاعف کنیم تا نتیجه بالاتر را شاهد باشیم.

بنا بر گزارش ایکنا، در ادامه امیردریار سیاری، معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش به سخنرانی پرداخت و ضمن گرامیداشت سالروز بازگشت آزادگان قهرمان به ایران و قدردانی از زحمات آنها، گفت: آن‌ها در این عرصه ماندن و تلاش کردن و از خودگذشتگی کردن و در مقابل تفکرات دشمن قد خم نکردند و ایستادن و این یعنی ما در جبهه آزادگان نیز پیروز شدیم، چون نتوانستند بر تفکرات ما غلبه کنند. پیروزی اسرا را بر افکار بعثی تبریک می‌گوییم.

وی با اشاره به یادی از شهید خلبان حسین لشکری که هنگام اسارت ۱۸ سال داشته و هنگام آزادی ۴۶ سال داشته است، اظهار کرد: وی اولین اسیر و آخر آزاده بوده است.

معاون هماهنگ کننده و رئیس ستاد ارتش با اشاره به اینکه از همان لحظه پیروزی انقلاب اسلامی در ۲۲ بهمن سال ۵۷ دشمنی دشمنان نسبت به ما آغاز شد، عنوان کرد: آن‌ها هیچ‌گاه نمی‌خواستند کشور ما پیشرفت کند و مادام به دنبال تهاجم فرهنگی به کشور بودند و اولین کاری که انجام دادند در گوشه و کنار کشور ناامنی ایجاد کردند و اختلافات قومی و مذهبی را بزرگنمایی کردند تا این انقلاب را شکست دهند تا تسلطشان به کشور را بازگردانند و به منافع نامشروعشان برسند.
 
امیر سیاری

سیاری اضافه کرد: سپس دست به ترور در کوچه و خیابان زدند. از افراد عادی گرفته تا مسئولان، چنانکه ۱۷ هزار شهید ترور در کشور داریم، اما باز موفق نشدند.

وی عنوان کرد: در ادامه جنگ هشت ساله را از ۳۱ شهریورماه ۵۹ به ما تحمیل کردند تا بتوانند انقلاب را شکست دهند، اما باز پیروزی نصیب ما شد که آن هم نتیجه صبر و استقامت و پیروی از دین و قرآن و حمایت از خط رهبری و ولایت بود که توانستیم مقابل دشمنان تا دندان مسلح بایستیم.

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش با اشاره به اینکه در حال حاضر ۴۰ سال از پیروزی انقلاب اسلامی می‌گذرد، اما تهدیدات درباره کشور تمام نشده بلکه شدت نیز یافته است، اظهار کرد: چون دشمنان نمی‌خواهند قبول کنند ایران کشور مستقل و دارای نظام جمهوری اسلامی است و می‌خواهند هر فردی به نوعی ایران را تحت سلطه بگیرند.

سیاری اضافه کرد: امروز شاهد سه نوع تهدید هستیم که باید به آن دقت کنیم، یکی تهدید نظامی که جنگ سخت است که اگر آمادگی مقابله با آن را نداشته باشیم، باید یقین کنیم که به ما حمله می‌کنند. دشمن جرئت عملیاتی کردن تهدید سخت را ندارد. ما در مقابل این تهدید باید آمادگی و توان نظامی خود را بالا ببریم. آنچه که در ارتقای توان رزمی ما مؤثر است، معنویت، ایمان و اعتقاد است که باید آن را از جلسات قرآن بگیریم.

وی ادامه داد: تهدید دوم جنگ نرم است که از دو دهه قبل مقام معظم رهبری در مقاطع مختلف زمانی درباره آن فرمایشاتی را بیان کرده‌اند. ابزار دشمن برای این جنگ نرم همان رسانه است که از آن طریق به تفرقه‌افکنی می‌پردازد.

معاون هماهنگ‌کننده و رئیس ستاد ارتش گفت: نسخه مقابله با جنگ نرم دشمن استفاده از مفاهیم قرآنی، ارزش‌های انقلاب و حرکت در خط انقلاب است؛ بنابر این برای مقابله با این جبهه باید این گونه آماده شویم و یادمان باشد که اثر این محافل قرآنی بر زندگی ما مهم است که باید آن را مدنظر قرار دهیم، لذا عمل به مفاهیم قرآن برای مقابله با جنگ نرم مهم است.

وی بیان کرد: تهدید سوم تحریم است که امروزه شاهد آن هستیم که شروع به تأثیرگذاری بر جامعه آن هم به انحاء مختلف کرده‌اند که لازمه آن بیداری ما همراه با بصیرت است. اینکه متوجه باشیم و تحت تأثیر ادبیات بیگانگان قرار نگیریم و تلاش کنیم تا با بیداری و بصیرت و با انجام فعالیت‌های فرهنگی بیش از پیش به موفقیت‌هایی در این زمینه دست پیدا کنیم.

ابزار دشمن برای جنگ نرم «رسانه» و راه مقابله با آن «استفاده از مفاهیم قرآنی» است

سپس مرحله اول تجلیل از منتخبان این دوره از مسابقات و برخی از دست‌اندرکاران هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های کارکنان ستاد آجا برگزار شد و در ادامه گروه تواشیح میثاق به همخوانی آیاتی از سوره مبارکه آل‌عمران پرداختند و سپس کلیپی از سخنان مقام معظم رهبری در زمینه حفظ قرآن و همچنین روند این دوره از مسابقات به سمع و نظر حاضران در سالن رسید.
 
سخنران پایانی این مراسم نیز حجت‌الاسلام صنعت‌پور، رئیس عقیدتی ـ سیاسی ستاد فرماندهی کل ارتش ضمن یادی از شهدا و ایثارگران و همچنین بزرگداشت ۲۶ مردادماه سالروز ورود آزادگان به کشور، اظهار کرد: قرآن شفا است همان طور که می‌خوانیم «وَنُنَزِّلُ مِنَ القُرْآَنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِینَ»؛ شفاء غیر از دوا است. دوا می‌تواند انسان را شفا دهد و یا شفا نبخشد، اما خود شفا درمان قطعی است. اگر قرآن شفا است چرا در جوامع اسلامی به این اندازه دچار کشمکش و اختلاف هستیم. قرآن شفای جسم و روح است. قرآن هم شفای فردیست و هم شفای اجتماعی.

وی با اشاره به اینکه در سطح جامعه نیز از قرآن و آموزه‌های آن فاصله گرفته‌ایم، عنوان کرد: چرا این قرآن که در آن شفای قطعی است جامعه ما از آن غفلت کرده است. قرآن کتابیست که نیازمند به معلم است تا بتوان معنای آن را درک کرد و فهمید. قرآن، امام و معلم می‌خواهد تا آن را تبیین کند و اگر این امام و معلم نباشد دچار انحراف می‌شویم.
 
صنعت‌پور با اشاره به ماه ذی‌الحجه و اینکه یادآور حج تاریخی امام حسین (ع) است، اظهار کرد: در این ماه شاهد حضور مردم مختلف از سراسر جهان برای به جا آوردن فریضه حج تمتع هستیم، اما آیا این حج ابراهیمی و حج برائت از مشرکین است؟ باید با خودمان و خدای خلوت کنیم و چرایی عمل نکردن به آیات قرآن را بررسی کنیم. قرآن شفا برای دل‌های آماده است. اما انسان ظالم از قرآن بهره‌ای نمی‌برد همانطور که در قرآن می‌خوانیم «وَلَا یَزِیدُ الظَّالِمِینَ إِلَّا خَسَارًا».

حسن ختام این برنامه، مرحله دوم تجلیل از برگزیدگان مرحله سراسری هجدهمین دوره مسابقات قرآن بانوان شاغل و خانواده‌های ستادآجا با حضور مسئولان لشکری بود.

گزارش تصویری این مراسم را اینجا ببیند.

انتهای پیام

captcha