آغاز به‌کار هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن
کد خبر: 3742410
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۰
حجت‌الاسلام نقیب خبر داد:

آغاز به‌کار هیئت اجرایی جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه علوم و معارف قرآن

گروه دانشگاه ــ معاون آموزشی دانشگاه علوم و معارف قرآن از آغاز به کار هیئت اجرایی جذب هیئت علمی این دانشگاه خبر داد و گفت: پس از تایید هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی و با حکم دبیر هیئت مرکزی جذب هیئت علمی وزارت علوم، این هیئت فعالیت خود را شروع کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید‌محمد نقیب، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم در گفت‌وگو با ایکنا؛ ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: پس از پیگیری‌های مکرر دانشگاه و مذاکره با دبیر هیئت اجرایی جذب وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، با در نظر گرفتن تعداد اعضای هیئت علمی دانشگاه (بیش از ۸۰ عضو هیئت علمی) و تعداد ۵ هزار دانشجوی در حال تحصیل در این دانشگاه، هیئت اجرایی جذب دانشگاه مورد تایید وزارت علوم قرار گرفت.

وی در خصوص وظایف این هیئت، گفت: بررسی شرایط و وضعیت عمومی و علمی متقاضیان هیئت علمی در ابتدا و وضعیت علمی و عمومی متقاضیان تبدیل وضعیت، از وظایف این هیئت است.

حجت‌الاسلام نقیب همچنین بیان کرد: پیش از این پرونده اعضای هیئت علمی دانشگاه جهت تایید جذب و یا تبدیل وضعیت باید به هیئت اجرایی جذب جامعه‌المصطفی فرستاده می‌شدند، اما با توجه به سطح علمی و سوابق دانشگاه، استقلال دانشگاه در جذب و تبدیل وضعیت هیئت علمی برای ما بسیار حائز اهمیت بود.

وی افزود: در ادامه پیگیری‌ها، اسامی اعضا، فضای دانشگاه و دیگر الزامات از سوی بازرسان هیئت اجرایی جذب وزارت علوم مورد بازرسی و تایید اولیه قرار گرفت و جهت بررسی و تایید نهایی به هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شد که در نهایت اعضای معرفی شده از سوی دانشگاه، در جلسه ۲۰۸ مورخ ۴ اردیبهشت ماه ۹۷ هیئت عالی جذب شورای عالی انقلاب فرهنگی مورد تایید قرار گرفت و احکام اعضا نیز در تاریخ ۱۳ تیر به دانشگاه ابلاغ شد.

نقیب در خصوص اعضای این هیئت اظهار کرد: اعضای این هیئت متشکل است از اعضای حقیقی شامل ۴ نفر از اعضای هیئت علمی دانشگاه و اعضای حقوقی شامل ریاست دانشگاه به عنوان رئیس هیئت اجرایی جذب و معاون آموزشی که پس از تشکیل کارگروه‌های عمومی و علمی فعالیت خود را در جهت جذب و تبدیل وضعیت اعضای هیئت علمی از رسمی–پیمانی به رسمی–آزمایشی و همچنین رسمی–آزمایشی به رسمی–قطعی، آغاز خواهد کرد.

سیدمحمد نقیب در خصوص قوانین و معیار‌های جذب اعضای هیئت علمی در دانشگاه، تصریح کرد: بدیهی است برای جذب اعضا، یک سری قوانین و معیار‌هایی از سوی وزارت علوم وجود دارد. متقاضیان در ابتدا باید از طریق فراخوان هیئت علمی که همه ساله از سوی هیئت اجرایی جذب وزارت علوم اعلام می‌شود، مراحل اولیه ثبت درخواست خود را انجام دهند. پس از تایید اولیه وزارت علوم، اسامی به دانشگاه معرفی می‌شود و دانشگاه نیز بر اساس شرایط و ضوابط موجود و پس از برگزاری جلسات مصاحبه و بررسی شرایط عمومی متقاضیان، نتایج نهایی را به هیئت اجرایی جذب وزارت علوم اعلام می‌کند.

وی در ادامه در خصوص وضعیت علمی دانشگاه، آن را در شرایط مطلوب عنوان کرد و افزود: در حال حاضر دانشگاه از لحاظ اعضای هیئت علمی در شرایط خوبی قرار دارد. تعدادی از اعضا در مرحله تبدیل وضعیت هستند و تبدیل وضعیت مابقی نیز در حال پیگیری است. همچنین د. رخصوص ارتقاء اعضا به دانشیاری نیز، اقداماتی در حال انجام است، به طوری‌که پرونده ۲ نفر از اعضای هیئت علمی ما در حال حاضر در هیئت ممیزه در حال پیگیری است.

انتهای پیام
captcha