لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم‌آموزی است
کد خبر: 3742604
تاریخ انتشار : ۰۷ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷

لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم‌آموزی است

گروه اجتماعی ــ نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه دشمن تلاش کرده با تحریم‌های ظالمانه، مردم ایران را از حقوق خود محروم کند، از این رو وظیفه اساتید و دانشگاه پررنگ است، بیان کرد: لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم‌آموزی بوده و باید آموزه‌های علمی همچنین دینی توسط مجاهدان این عرصه ارتقا یابد.

 لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم‌آموزی است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در بزرگداشت هشتمین سده آموزش عالی در تبریز و هفتادمین سال تاسیس دانشگاه تبریز در تالار وحدت، اظهار کرد: نگاه تاریخی به سابقه دانشگاه در تبریز به ۷۰۰ سال پیش و دوره مغولان برمی‌گردد که در آن زمان ربع رشیدی، مجتمع بزرگی علمی و آموزشی را تاسیس کرد.
وی افزود: متاسفانه در حال حاضر اثری از آن دانشگاه به آن شکل وجود ندارد و هرچند آقای سبحان‌الهی در دوران استانداری خود تلاش زیادی برای احیای آن کردند و استاندارهای دیگر نیز تلاش کردند ولی فعلاً احیا نشده و امیدواریم هر چه سریع‌تر دانشگاه احیا شود.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم خاطرنشان کرد: از همان دوران، بیمارستان و مجتمع پزشکی از اهمیت زیادی برخوردار بود و به دلیل شهرت و اعتبار این مجتمع شناخته شده در جهان داشت.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه یک سال پس از خاتمه جنگ جهانی دوم، دانشگاه پزشکی در تبریز پایه‌ریزی شد، گفت: گشایش دانشگاه به عنوان واقعه منحصر‌به‌فرد و بزرگ در تاریخ معاصر تبریز قلمداد می‌شود.
وی بیان کرد: دانشگاه تبریز در طول حیات خود افتخارات زیادی از جمله تربیت شخصیت‌های بزرگ که نقش موثر در دفاع از کشور داشت، کسب کرد که یکی از آن شخصیت‌ها آقای رحیم صفوی است. 
امام جمعه تبریز ادامه داد: تربیت شهدایی مانند باکری، تجلایی، کسایی، سردار آل‌اسحاق، آقای چیت‌چیان، سردار اعلایی، امیر دریابان شمخانی و غیره از افتخارات دیگر دانشگاه تبریز است. 
وی ابراز کرد: دانشگاه تبریز جزو دانشگاه‌های تاثیرگذار دنیاست که این رتبه از طریق مرکز اعتبارسنجی رویترز اعلام شده است.
حجت‌الاسلام آل‌هاشم با بیان اینکه دانشگاه تبریز جزو ۱۰ دانشگاه‌ برتر کشور است، گفت: در سال‌های اخیر برخی اساتید این دانشگاه به عنوان چهره‌های ماندگار معرفی شدند. 
وی با اشاره به اینکه دانشگاه تبریز علاوه بر دستاوردهای علمی در زمینه زیست‌محیطی توفیقاتی داشته است، اظهار کرد: این دانشگاه از پژوهشگران زیادی در ترویج فرهنگ زیست محیطی بهره گرفته است.
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه دانشگاه تبریز رتبه دوم دانشگاه‌های جامع کشور را کسب کرده که نشان از ارزش این دانشگاه دارد، تصریح کرد: با گذشت ۷۰ سال از تاسیس، این دانشگاه از وجود افراد زیادی از جمله پروفسور هشترودی بهره‌مند شده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز نماد علم و فرهنگ بوده و افتخار برای مردمی است که از گذشته برای تفکر ارزش قائل شده و خردورزی از جمله ویژگی‌های مردم تبریز است.
امام جمعه تبریز تعهد، عرق ملی و ولایت‌مداری را جزو ویژگی‌های بارز اساتید دانشگاه تبریز برشمرد و گفت: طبق فرموده رهبری انتظار می‌رود اساتید و دانشجویان در مسیر اعتلای جایگاه کشور بیش از گذشته گام بردارند.
وی با بیان اینکه دشمن تلاش کرده با تحریم‌های ظالمانه مردم ایران را از حقوق خود محروم کند، از این رو وظیفه اساتید و دانشگاه پررنگ است، بیان کرد: لازمه اقتدار کشور در برابر دشمنان علم‌آموزی بوده و باید آموزه‌های علمی همچنین دینی توسط مجاهدان این عرصه ارتقا یابد.
انتهای پیام

captcha