«سمت» مستقل خواهد ماند
کد خبر: 3743641
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۳
حجت‌الاسلام ذبیحی:

«سمت» مستقل خواهد ماند

گروه دانشگاه ــ رئیس جدید سازمان سمت در نشست خبری خود گفت: سمت توانسته است وظیفه خود در حمایت از استقلال دانشگاه، استاد و آزادی انتخاب دانشجو به خوبی انجام دهد و ما همچنان به صورت مستقل و بی‌طرفانه عمل خواهیم کرد.

«سمت» مستقل خواهد ماندبه گزارش ایکنا؛ نشست خبری سرپرست سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی (سمت) پیش از ظهر امروز 12 شهریورماه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمد ذبیحی سرپرست این نهاد برگزار شد. وی در آغاز این نشست گفت: سازمان سمت نهادی انقلابی است و نقشی فرهنگی دارد. ما پس از انقلاب باید دیدگاه‌های انقلابی خود را به خود و دیگران انتقال می‌دادیم و بر همین اساس دانشگاه به عنوان مهم‌ترین نهاد دانشگاهی سوگیری کرد. سازمان سمت به واسطه کتاب نقش وساطت بین قشر فرهیختگان و دانشجویان را بر عهده گرفت.

سرپرست سازمان سمت ادامه داد: سمت در سال 63 کارش را شروع کرد و گذشته کاری این سازمان عظمت کارش را نشان می‌دهد. ما تا امروز 2200 نسخه کتاب منتشر کرده‌ایم.

ذبیحی افزود: کتاب‌های سمت از یک مسیر دشوار ارزیابی می‌گذرند و اهمیت کار این سازمان وقتی روشن می‌شود که بدون حکمی آمرانه محصولات آن با استقبالی چشمگیر روبرو می‌شوند. ما تنها در سال 93 نهصد عنوان کتاب را تجدید چاپ کردیم.

وی تصریح کرد: کمترین انتقاد جدیی متوجه سازمان سمت نشده است و این نیز یکی از نشانه‌های رعایت استانداردهای لازم توسط این سازمان است.

ذبیحی با بیان اینکه سمت تاکنون 40 میلیون نسخه کتاب را عرضه کرده است، گفت: این سازمان اگرچه با جزوه نویسی دانشگاه شروع کرد اما امروز به مهم‌ترین قطب حمایت از دانشگاه تبدیل شده است و این نشان می‌دهد که توانسته است وظایف خود را به خوبی عمل کند.

وی تصریح کرد: سمت توانسته است وظیفه خود در حمایت از استقلال دانشگاه، استاد و آزادی انتخاب دانشجو به خوبی انجام دهد و ما همچنان به صورت مستقل و بی‌طرفانه عمل خواهیم کرد.

سرپرست سازمان سمت افزود: اعتمادبخشی ستون فقرات فعالیت‌های آتی سمت خواهد بود. ما سعی خواهیم کرد کتاب‌ها را بر اساس سلایق مختلف در چارچوب نظام انتخاب کنیم. هر کتابی که در تعارض با کلیت نظام و منویات رهبری نباشد می‌تواند عرضه شود و موردی برای انتخاب از سوی جامعه دانشگاهی باشد. تلاش خواهیم کرد تا سمت خانه امنی برای اساتید فرهیخته کشورمان باقی بماند.

ذبیحی تصریح کرد: ما سعی می‌کنیم ایده و نظرات مختلف را عرضه کنیم. کاری که باید الان به آن بپردازیم، تقویت حوزه فناوری‌های جدید است. سرعت اطلاعات و فضاهای مجازی برای ما در عین ایجاد چالش‌هایی نعمت‌های بزرگی را هم ایجاد کرده است و نشر الکترونیک با توجه به شرایط کاغذ اولویت بیشتری یافته است.

وی ادامه داد: کار دیگری که در دستور کار سازمان سمت است، همکاری با شورای عالی تحول است که متکفل بازنگری در دروس دانشگاه است و در آینده نزدیک تفاهم‌نامه‌ای نیز با این شورا منعقد خواهد شد. اولویت دیگر سمت فعال‌تر شدن پژوهشکده است و این بدان خاطر است که ما در کنار نشر باید به کار پژوهش بپردازیم که با همکاری حوزه و دانشگاه ممکن خواهد بود.

انتهای پیام

captcha