یادگارهایی به قیمت بیماری/ وقتی فرهنگ غرب جلوه‌گری می‌کند
کد خبر: 3751724
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۵

یادگارهایی به قیمت بیماری/ وقتی فرهنگ غرب جلوه‌گری می‌کند

گروه اجتماعی - متأسفانه خالکوبی روی بدن یک فرهنگ وارداتی غربی است که در کشور ما گسترش یافته است و در این میان شبکه‌های اجتماعی و مجازی نیز آتش بیار معرکه شده و طرح به طرح و مدل به مدل انواع خالکوبی را تبلیغ می‌کنند.

یادگارهایی به قیمت بیماری روی پوستبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، خالکوبی یا تاتو خدمات جدید آرایشگران است که این روز‌ها طرفداران خاص خود را دارد و این روز‌ها به مدد سالن‌های آرایش و زیبایی دیگر مثل گذشته نیست که خدمات آرایشگران تنها به اصلاح و خدمات آرایشی در زمان رفتن به عروسی خلاصه شود. حالا خدمات جدید به صورت نقش و نگار‌های روییده بر تن دختران و زنان که یادگاری‌هایی زیر پوست و روی پوست هستند خودنمایی می‌کنند.

مژگان یکی از افرادی است که به گفته خودش در کار تاتو تخصص خاص دارد، تاتو، خالکوبی و هاشور راست کارش است و در اکثر سالن‌های تبریز کار تاتو انجام می‌دهد. آن چنان که خودش می‌گوید با سالن‌های آرایشگری زیادی به صورت سیار همکاری دارد و برایش مکان مهم نیست که کدام طرف شهر باشد.

وی در مورد قیمت تاتو و خالکوبی‌هایی که انجام می‌دهد می‌گوید: قیمت خالکوبی و تاتو بسته به طرح، رنگ سیاه و سفید یا طرح رنگی آن متغیر است. در طراحی تاتو مواد به کار رفته و همچنین نوع طرح و نقش و نگار‌ها نیز در قیمت آن دخیل است و علاوه بر آن منطقه مسکونی و این‌که سالن آرایشگری در کدام منطقه شهر قرار دارد قیمت تاتو را افزایش یا کاهش می‌دهد.

در حالی که بسیاری از پزشکان نسبت به شیوع انواع بیماری‌های خونی، بیماری هپاتیت، ضعف سیستم ایمنی بدن، حساسیت‌های پوستی، خون ریزی ممتد و مداوم و ... هشدار داده و نسبت به شیوع این بیماری‌ها ابراز نگرانی می‌کنند، ولی تاتوکار‌ها و آرایشگران بدون هیچ دغدغه‌ای مشتریان خود را به سمت تاتو و خالکوبی سوق داده و ترغیب می‌کنند.

وی می‌گوید: این روز‌ها تاتو روی مچ و بازو طرفداران زیادی دارد و معمولا دختران نوجوان و جوان که مانتو‌های آستین کوتاه می‌پوشند دوست دارند خالکوبی‌ها و تاتو‌های خود را به دیگران نشان دهند برای همین است که تاتوروی مچ و ساعد طرفداران زیادی دارد.

وی قیمت یک خالکوبی و تاتو معمولی که زحمت ان چنانی نیز نداشته باشد را ۵۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: البته طرح‌هایی با نقش‌های ریز که باید وقت و انرژی زیادی صرف کرد بیش از ۱۰۰ هزارتومان است.

مدیر یکی از سالن‌های آرایشی در تبریز که نسبت به افزایش مشتریان تاتو و خالکوبی نظر مساعدی ندارد می‌گوید: متأسفانه خالکوبی روی بدن زنان و دختران یک فرهنگ وارداتی غربی است که در کشور ما گسترش یافته است و در این میان شبکه‌های اجتماعی و مجازی نیز آتش بیار معرکه شده و طرح به طرح و مدل به مدل انواع خالکوبی را تبلیغ می‌کنند.

این مدیر سالن آرایشگری ادامه داد: با اینکه من از افزایش مشتری‌هایم باید خوشحال باشم، ولی خالکوبی و تاتو را نمی‌پسندم چرا که خالکوبی و وارد کردن هر کدام از سوزن‌ها به پوست زنان و دختران بیماری‌های زیادی به همراه دارد، در حالی که خود آن‌ها نیز از این موضوع اطلاع دارند، ولی گسترش رسانه و فضای رقابتی ایجاد شده در بین زنان و دختران همه دانسته‌ها و اطلاع از موضوع بیماری به وسیله سوزن‌های آلوده را به حاشیه می‌راند.

وی تصریح کرد: با وجودی که تاتوکار‌ها و هاشورکار‌ها ادعا می‌کنند که از سوزن‌های استرلیزه و بهداشتی استفاده می‌کنند، ولی با این همه باز هم ممکن است افراد برای کسب سود بیشتر و تأمین مخارج خود از سوزن‌های آلوده استفاده کنند.

متاسفانه فرهنگ وارداتی غرب لابه لای فرهنگ دینی و اسلامی ما رسوخ کرده و هر روز زنان و دختران در رقابتی سخت و نفسگیر وارد میدان این رقابت‌ها می‌شوند تا مرعوب فرهنگ غربی شوند.

انتهای پیام

captcha