آرمان‌های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی تحقق می‌یابد
کد خبر: 3756463
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۲

آرمان‌های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی تحقق می‌یابد

گروه فعالیت‌های قرآنی - مدیر آموزش و پرورش اهر خاطر نشان کرد: تحقق آرمان‌های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی است و توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان و شناخت و انس با آموزه‌های این کتاب آسمانی است.

 آرمان‌های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی تحقق می‌یابد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، قادر رمضان‌پور، مدیر آموزش و پرورش اهر امروز، 24 مهر در نشست هماهنگی طرح ملی حفظ جزء سی قرآن در منطقه اهر، بر گسترش فرهنگ قرآنی بین دانش آموزان بعنوان یکی از راهبردهای مهم تعلیم و تربیت نسل آینده تاکید کرد.

وی ترویج فرهنگ حفظ قرآن و افزایش تعداد حافظان کلام الهی را یکی از مهمترین راهبردهای تعلیم و تربیت نسل آینده دانست و خاطر نشان کرد: تحقق آرمان‌های نظام در گرو گسترش فرهنگ قرآنی است و توسعه این فرهنگ به معنای تعمیم و تعمیق ایمان و شناخت و انس با آموزه‌های این کتاب آسمانی است.

رمضان پور، ضمن تأکید بر وظایف آموزش و پرورش در زمینه آگاه سازی نسل جدید با معارف و آموزه‌های این کتاب آسمانی و ترویج عملی آن، آثار حفظ قرآن را آرامش روحی، شادابی دل و افزایش دقت و تمرکز دانش آموزان دانسته اظهار کرد: حفظ قرآن کریم در صورتی که همراه با توجه و تدبر در مفاهیم آن باشد جامع ترین روش بهره گیری از کتاب وحی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان اهر، افزود: این طرح در سه مرحله، مرحله اول حفظ سوره‌های «ناس» تا آخز «زلزال» از یک مهر تا ۱۵ مهرماه، حفظ سوره های «طارق» تا آخر «بینه» از ۱۶ آبان تا ۳۰ بهمن ماه و حفظ سوره‌های «نبا» تا آخر «بروج» از اول اسفند تا ۱۵ اردیبهشت در مدارس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام

captcha