سطح بالای حافظان قرآن در رقابت‌های بین‌المللی روسیه + عکس
کد خبر: 3757178
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۶
کرمی خبر داد:

سطح بالای حافظان قرآن در رقابت‌های بین‌المللی روسیه + عکس

گروه مسابقات ــ نماینده کشورمان در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه از سطح بالای متسابقان در این دوره از مسابقات خبر داد.

سطح بالای حافظان قرآن در رقابت‌های بین‌المللی روسیه

به گزارش ایکنا؛ نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه از روز ۲۶ مهرماه آغاز شده و «ابوذر کرمی» حافظ کل قرآن به‌‌عنوان نماینده کشورمان در این رقابت‌ها حضور دارد.
کرمی پس از اجرای خود طی گفت‌و‌گویی کوتاه در رابطه با شب دوم از برگزاری رقابت‌ها، اظهار کرد: شامگاه گذشته نفرات باقیمانده در مسابقات اجرای خود را انجام دادند. در مجموع نیز تعداد 13 نفر از متسابقان طبق آئین‌نامه مسابقات اجرای بدون غلط داشتند، البته برخی از ایشان هنگامی که مقطعی را فراموش می‌کردند، به‌تکرار دوباره آن می‌پرداختند که برای تکرار نیز نمره‌ای از ایشان کاسته نمی‌شود.
وی با بیان اینکه نماینده یمن اجرای خیلی خوبی داشت، تصریح کرد: متسابق یمنی تلاوت خود را هم بدون غلط اجرا کرد و هم صوت و لحن بسیار زیبایی داشت. نمایندگان کشورهای مغرب و الجزایر هم اجرای خوبی داشتند، اما اشکال حسن حفظی زیادی داشتند. نماینده کشور میزبان یعنی روسیه نیز در اجرای خود اشکال حسن حفظی داشت.
نماینده کشورمان در نوزدهمین دوره مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه بیان کرد: در کل سطح مسابقات بالا بود و بنده به شخصه تاکنون به‌یاد ندارم که متسابقان در مسابقات بین‌المللی تا این میزان و سطح اجراهای خوبی داشته باشند.

سطح بالای حافظان قرآن در رقابت‌های بین‌المللی روسیه
یادآور می‌شود، ابوذر کرمی متولد ۱۳۶۸ و دارای تحصیلات در رشته علوم آزمایشگاهی است. وی از مهرماه امسال در آموزش و پرورش مشغول خدمت شده است. این حافظ کل قرآن تا پیش از این طی سال‌های ۸۴، ۹۴ و ۹۶ در مسابقات بین‌المللی قرآن کشورهای لیبی، اردن و ترکیه حضور داشته که حاصل آن کسب رتبه چهارم در مسابقات لیبی بوده است. وی همچنین سال ۹۱ در مسابقات بین‌المللی قرآن دانشجویان مسلمان که در تبریز برگزار شد، حضور یافت و رتبه اول آن مسابقات را نیز به‌‌دست آورد.

سطح بالای حافظان قرآن در رقابت‌های بین‌المللی روسیه
تاکنون نمایندگان کشورمان حضوری موفقیت‌آمیز در مسابقات بین‌المللی قرآن کشور روسیه داشته‌اند، به‌‌طوری که سال گذشته و در هجدهمین دوره این رقابت‌ها «امیر لعل‌اول» در رشته قرائت تحقیق موفق به کسب رتبه نخست شد. پیش از او نیز قاریان و حافظان دیگری موفق به‌دریافت چنین رتبه‌ای شده بودند.
انتهای پیام

captcha