مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آزمون غیرحضوری مسابقات قرآن برای نابینایان کشورهای جهان
کد خبر: 3757397
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۸:۵۶

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ آزمون غیرحضوری مسابقات قرآن برای نابینایان کشورهای جهان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ «برگزاری آزمون غیرحضوری مسابقات قرآن برای نابینایان کشورهای جهان» عنوان یکی از اخبار مهم معارفی رسانه‌ها در روز جاری 28 مهرماه است.

مروری بر اخبار معارفی رسانه‌ها/ برگزاری آزمون غیرحضوری مسابقات قرآن برای نابینایان کشورهای جهان

به گزارش ایکنا، صفحات معارفی رسانه‌ها، امروز شنبه 28 مهرماه 97 اخبار متعددی را منتشر کرده‌اند که در ادامه مورد بررسی قرار می‌دهیم.
فارس
صفحه فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس امروز پرکارتر از روزهای قبل بوده و شش خبر را با عناوین «پرداختن به امور خیریه اولویت سازمان در دوره جدید است»، «توصیه‌ها و درخواست‌های رئیس سابق از رئیس کنونی سازمان اوقاف»، «اعلام برنامه ۵۰ سال آینده نظام توسط رهبری نشانه استحکام انقلاب است»، «۴ راهکار صالحی برای ترویج فرهنگ وقف/ تلاش‌های حجت‌الاسلام محمدی در اوقاف مفید و مشهود است»، «حضور در جبهه برای آزاد‌سازی خرمشهر و شهادت در عملیات بیت‌المقدس/ به فکر محرومان باشید» و «ترتیل صفحه ۴۸۶ قرآن باصدای استاد پرهیزکار+صوت و متن آیات»، منتشر کرده است.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران، امروز صرفا یک خبر با عنوان «مشوقی برای تجربه پیاده‌روی اربعین» منتشر کرده است.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا، امروز بسیار پرکار بوده و تعداد 16 خبر را منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «توصیه به زائران برای پارک کردن خودروهایشان در پارکینگ‌های شناسنامه‌دار» آورده است: سردار «نورعلی یاری» در مرز مهران اظهار کرد: امسال زیرساخت‌های استان ایلام و شهر مرزی مهران برای میزبانی از زائران اربعین حسینی با تلاش‌های صورت گرفته آماده‌تر از سال‌های گذشته است. وی با اشاره به چهار بانده شدن بخش عظیمی از محور ۸۵ کیلومتری ایلام به مهران گفت: ترافیک در جاده‌های استان منتهی به پایانه مرزی مهران، روان و کم‌حجم است و تردد به آسانی در جاده‌ها در جریان است.
فرمانده انتظامی استان ایلام ساماندهی مناسب پارکینگ‌های شهر و اطراف مهران را از دیگر اقدامات خوب دستگاه‌های متولی دانست و از زائرانی که با خودروهای شخصی وارد شهرستان مرزی مهران شده‌اند، خواست وسایل نقلیه خود را در پارکینگ‌های شناسنامه‌دار و معتبر که دارای امکانات و تجهیزات مناسب هستند، پارک کنند. وی با اشاره به ورود سامانه بارش‌زا به استان و احتمال وقوع بارندگی در روزهای آینده، گفت: پارک خودرو در زمین‌های کشاورزی اطراف شهر مهران باعث بروز مشکلاتی برای زائران در زمان برگشت خواهد شد.
یاری در ادامه به اجرای طرح پیشگیری از سرقت ویژه اربعین حسینی(ع) در شهر مهران اشاره کرد و یادآور شد: گشت‌های محسوس و نامحسوس پلیس آگاهی و دیگر رده‌های تخصصی بر پارکینگ‌ها و نقاط مختلف شهر مهران نظارت خواهند داشت. فرمانده انتظامی استان ایلام از زائران خواست ضمن رعایت همه جوانب حفاظتی و مراقبتی برای پیشگیری از سرقت خودرو و محتویات داخل آن، از پارک وسیله نقلیه خود در مکان‌های پرت خودداری کرده و بکوشند وسایل قیمتی و مدارک خود را در داخل خودرو جا نگذارند.

دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل توزیع و نصب اقلام تبلیغاتی و کیوسک اطلاع‌رسانی در ایام اربعین در ایلام، پیشنهادی که به زائران اربعین برای جبران نوسان ریال می‌شود، حرم امام حسین(ع) تا ۴ سال دیگر ۱۴ برابر بزرگ‌تر می‌شود، برای حفظ استقلال سازمان اوقاف تلاش کردیم، وقف می‌تواند در خدمت الگوی پیشرفت و تمدن سازی باشد، امور خیریه را بیشتر از قبل در سازمان اوقاف فعال می‌کنیم، تعمیق پیوندهای فرهنگی بین ایران و عراق در اربعین، استعمار برای نابودی هر ملتی فرهنگ آن را نابود می‌کند، ضرورت نقش‌آفرینی متفاوت دانشگاهیان در همایش اربعین، فرهنگ ترویج قرآن را در خانواده‌ها نهادینه کنیم، تقسیم شهر مهران به 5 بلوک، ممنوعیت تردد کامیون‌های حامل بارهای صادراتی و وارداتی از مرز مهران، اهدای پرچم متبرک حرم حضرت معصومه(س) به عتبه علوی و ارسال 8 هزار هدیه متبرک رضوی برای میزبانان عراقی اربعین است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم، امروز تا ساعت 15 تعداد شش خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان ««تقاضای رئیس سابق اوقاف از رئیس جدید: از مدیران موجود استفاده کنید» آورده است: مراسم تودیع و معارفه سازمان اوقاف و امور خیریه صبح در ساختمان مهر سازمان اوقاف برگزار شد. حجت الاسلام علی محمدی سیرت رئیس سابق این سازمان طی سخنانی با اشاره به عملکرد 8 ساله خود در تصدی این سازمان گفت: به لحاظ منابع انسانی میانگین سن مدیران این سازمان 42 سال است و در این زمینه ادعا می‌کنم که از سایر دستگاه‌ها در تحقق مطالبه رهبر انقلاب در موضوع جوان گرایی پیشتاز بودیم. مدیرانی که کار جهادی را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده‌اند.
محمدی با بیان اینکه مدیریت سازمان اوقاف در این مدت تک بعدی نبوده است گفت: مدیریت همه جانبه محور برنامه ها قرار گرفت که این ادعا در حوزه های فعالیت‌های قرآنی و مدیریت بقاع متبرکه به چشم می خورد. حفظ و صیانت از منابع سرمایه ای سازمان از اقدامات مهم این سازمان است. در این زمینه با تمام قوا جلو آمدیم و نگذاشتیم به اموال موقوفه دست درازی شود؛ شاید برخی نیز در این مسیر از ما گلایه مند شدند اما ما را در حفظ و حراست از اموال موقوفات منصرف نکرد. محمدی در ادامه از رییس جدید سازمان خواست تا اقدامات نیمه کاره سازمان را به پایان برساند و به برخی از آنها اشاره کرد. اخذ سند رسمی موقوفات، ثبت و ضبط سند رسمی رقبات، اقدامات دانش بنیان، اجرای نیات واقفان تا مرحله نهایی، بازنگری مجدد در ساختار سازمانی و استفاده از مدیران موجود سازمان، تقاضایی است که از رئیس جدید دارم.
رئیس سابق سازمان اوقاف در ادامه به انعقاد تفاهم نامه سازمان با سایر نهادها اشاره کرد و گفت: مهمترین آن، انعقاد تفاهم نامه با سازمان منابع طبیعی بود که به واسطه آن حدود یک هزار چهارصد هکتار از اراضی موقوفه به چرخه وقف برگشت. پیگیری مطالبه وقف از سایر دستگاهای دولتی و غیر دولتی از مسایلی است که در طول این سال ها پیگیری شده است. عمده سازمان ها همچون وزارت نفت، آموزش و پرورش، بهزیستی و حتی کمیته امداد از برکات وقف بهره مند هستند اما دریغ از اینکه خدمات موقوفات یاد کنند.
دیگر اخبار این صفحه در روز جاری شامل «موقوفات در گذشته خرج مهمانی‌های شاه و تحصیل دانشجویان بهایی می‌شد»، «وقف مرکز تمدن‌سازی و ایجاد مشارکت‌های اجتماعی است»، «سفره رنگین موکب‌دار عراقی برای زائران اربعین+فیلم»، «علیرضا قزوه میهمان بیست و یکمین محفل شعر (قرار)» و «اعزام کاروان اربعین اروپا از ۳۰ کشور جهان/ کوتاهی مسئولان ذرّه‌ای انگیزه‌مان را کم نخواهد کرد» است.
میزان
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان، امروز اساسا هیچ خبری را منتشر نکرده و آخرین خبر این صفحه مربوط به روز گذشته است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت باشگاه خبرنگاران جوان، امروز تعداد چهار خبر با عناوین «مدیر عوض می‌شود؛ نه وظایف و تکالیف»، «نذر کمک به موکب‌های اربعین چه حکمی دارد؟ + فیلم»، «نقشه مسیر پیاده روی اربعین در کربلا» و «حدیث پیامبراکرم(ص) درباره پاکیزگی» منتشر کرده است.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر، امروز تعداد سه خبر منتشر کرده است. این صفحه در خبری با عنوان «برگزاری آزمون غیرحضوری مسابقات قرآن برای نابینایان کشورهای جهان » آورده است: حسین سیف اللهی، دبیر برگزاری مسابقات بین‌المللی روشندلان جهان اسلام در خصوص اقدامات و فعالیت های مرتبط با مسابقات بین‌المللی در سال ۹۸، گفت: اقدامات اولیه و هماهنگی برای دعوت از حافظان و قاریان مسابقات بین‌المللی نابینایان خارج از کشور انجام شده است. وی با اشاره به اینکه امسال دعوت تنها ازسوی سازمان بهزیستی انجام خواهد پذیرفت افزود: با هماهنگی سازمان ها و دستگاه های مختلف، دعوت نامه ها را برای انتخاب حفاظ و قراء روشندل به خارج از کشور فرستاده ایم که نفرات معرفی شده در آزمونی غیر حضوری جهت مشخص شدن توانمندی هایشان شرکت خواهند کرد.
سیف‌اللهی با اعلام اینکه ۱۳ آبان ماه آزمون انتخابی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در این مسابقات خواهد بود ادامه داد: آزمون انتخابی نمایندگان جمهوری اسلامی ایران در دو رشته حفظ و قرائت ۱۳ آبان انجام خواهد شد و نماینده هایی از ۳۰ استان‌ها به رقابت خواهند پرداخت. وی به تفاوت آزمون امسال با سال‌های گذشته پرداخت و گفت: امسال پس از برگزاری آزمون انتخابی نفرات را به صورت قطعی اعلام نمی‌کنیم از هر گروه و رشته چندین نفر منتخب خواهیم داشت.
این صفحه در خبری دیگر با عنوان «مسابقه قرآنی در فرهنگسرای رازی برگزار می‌شود» آورده است: این مسابقه قرآنی در سطح منطقه و با مشارکت دارالقران‌ها، مساجد و پایگاه‌های بسیج سطح منطقه در دو بخش حفظ سوره فجر برای کودکان ابتدایی و مقطع اول دبیرستان و تفسیر در قالب مسابقه کتبی برای نوجوانان مقطع دوم دبیرستان با حضور داوران مطرح کشور برگزار می شود. علاقه‌مندان می‌توانند تا تاریخ ۷ آبانماه برای ثبت نام به فرهنگسرای رازی مراجعه کنند، آغاز مسابقات از تاریخ ۱۱ آبان‌ماه و مراسم اختتامیه در روز ۱۴ برگزار خواهد شد.
بر اساس این گزارش در مراسم اختتامیه جوایز ارزنده به نفرات برگزیده هر قسمت توسط شخصیت‌های قرانی اهدا خواهد شد. سوره فجر منتسب به امام حسین (ع) است و مقصود از نفس مطمئنه در آیات پایانی آن امام حسین (ع) است و بر ضریح آن حضرت نصب شده است. علاقه‌مندان می‌توانند برای شرکت در این مسابقات و ثبت نام به آدرس میدان قزوین، خیابان قزوین، خیابان شهید مرادی، بوستان رازی فرهنگسرای رازی مراجعه و یا برای کسب اطلاعات با تلفن ۵۵۴۲۱۶۶۴ تماس حاصل کنند.
یک خبر دیگر این صفحه در روز جاری «برتری ایده‌های ۳ گروه در رویداد قرآنی طلوع برکت» است که در آن به ارائه گزارشی از رویداد استارت‌آپ طلوع برکت پرداخته است که طی سه روز از سوی مرکز رشد واحدهای فناور هنرهای قرآنی برگزار شد.
انتهای پیام

captcha