سادات باید الگوی مناسبی برای جوانان جامعه باشند
کد خبر: 3757480
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۹

سادات باید الگوی مناسبی برای جوانان جامعه باشند

گروه اجتماعی- نماینده ولی فقیه در استان کردستان گفت: خداوند متعال این امتیاز را به سادات داده است که از نسل ائمه اطهار(ع) باشند، بنابراین سادات واقعی باید با تأسی از فرامین، احادیث و رهنمودهای ارزنده ائمه اطهار و رفتار و اخلاق حسنه الگوی شایسته و مناسبی برای جامعه باشند.

سادات باید الگوی مناسبی برای جوانان جامعه باشند

به گزارش ایکنا از کردستان، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدمحمد حسینی‌شاهرودی، نماینده ولی فقیه در استان کردستان امروز، 28 مهرماه در همایش شجریه طیبه (سادات) استان کردستان که در امامزاده پیرمحمد سنندج برگزار شد، اظهار کرد: دلیل اصلی احترام به سادات، آیه شریفه مودّت است که خداوند تعالی به پیامبر(ص) امر می کند که به مردم بگوید که با خویشاوندان وی دوستی و مودت نمایند،که این دوستی و محبت، خود، مصداقی از احترام است.
وی افزود: این احترام یک امر طبیعی است و نشانه محبت به پیامبر است یعنی اگر کسی شخصی را دوست داشته باشد، منتسبین به او را هم دوست خواهد داشت و مورد احترام قرار می دهد، و همین یعنی احترام و یاد پیامبر اسلام و گرامی داشت اهداف آن حضرت.
نماينده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه پیامبر اکرم(ص) فرموده اند:«اکرام و احترام کنید خوبان ذریه مرا به خاطر خدا و بدان ایشان را براى من»، افزود: سادات به واسطه شرف انتساب به پیامبر(ص)، مسئولیت بیشترى دارند که رعایت احکام و تکالیف را نسبت به آنها موکدتر مى‏‌کند.
وي بیان کرد: پیامبر اکرم به دستور خود خداوند اجر و مزد رسالتش را دوستی و احترام و محبت به خویشان و ذریه‌اش قرار داده است.
نماینده ولی فقیه در استان کردستان عنوان کرد: نسل شجره طیبه با دیگران فرق دارند و این تفاوت به‌گونه‌ای زندگی سادات را سخت می‌کند، همان‌گونه که سادات از دیگران انتظار دارند که احترام آن‌ها را حفظ کنند؛ خودشان هم باید حرمت اجداد خودشان را نگه دارند؛ چون جامعه ما نگاه ویژه‌ای به سادات دارد؛‌ سادات باید اخلاق و رفتارشان متأثر از اجدادشان باشد.
وی حضرت زهرا (س) را هدیه خداوند به پیامبر و بشریت دانست وگفت: رسالت کوثر آن است که نسل پاک پیامبر از ناحیه دخت بزرگوارش زهرای بتول استمرار یافته است در این راستا خداوند به او نسلی عطا می کند که با گذشت زمان باقی خواهد ماند و خیرش چنان است که شامل همه بشریت خواهد بود.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به اینکه هم‌اکنون جمهوری اسلامی ایران بیش از ۸۰ میلیون نفر جمعیت دارد، عنوان کرد: از این تعداد بیش از۷ میلیون نفر سادات بنی‌الزهرا هستند.
آیت‌الله حسيني شاهرودی افزود: خداوند چنین تدبیر کرده که انقلاب اسلامی، تا آخر رهبرانش از فرزندان حضرت زهرا(س) می باشند و همه کشورهایی که به این انقلاب می پیوندند نقش کسانی را دارند که از این نسل بوده و در آن کشور زندگی می کنند.
وي در پایان یادآور شد: در کشورهای اسلامی کسانی هستند که از فرزندان پیامبر (ص) می‌باشند و با روحیه وحدت و برادری برای گسترش اسلام ناب محمدی تلاش می کنند و این نسل با برکتی که در اقصی نقاط جهان پراکنده هستند باید مورد احترام قرارگیرند و خداوند اینها رادوست دارد.
انتهای پیام

captcha