فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد
کد خبر: 3758973
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۵

فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد

گروه فرهنگی - نائب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مقوله فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد، تأکید کرد: در این عرصه باید با ایثار و گذشت و فداکاری کار کرد و با باور و اعتقاد قدم برداشت.

فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، مسعود پزشکیان، نائبی رئیس اول مجلس شورای اسلامی عصر روز گذشته، چهارم آبان ماه در حاشیه بازدید از شانزدهمین نمایشگاه کتاب تبریز، گفت: مساله فرهنگ فقط به مجلس ربط پیدا نمی‌کند. کتاب خواندن و فرهنگی شدن به قانون نیاز ندارد و نمی‌توان باورها را با قانون به مردم تزریق کرد.

وی افزود: باید در خانه، مدرسه، محلات و رسانه‌ها فرهنگ کتاب‌خوانی تبلیغ شود و این فرهنگ باید به صورت برجسته‌سازی افراد فرهنگی و دانشمندان نشان داده شود. فرهنگیان، متفکرین، نظریه پردازان و اساتید نیز به اندازه فوتبالیست‌ها و هنرپیشه‌ها به دیده شدن نیاز دارند تا به عنوان الگوی مردم جامعه انتخاب شوند.

پزشکیان خاطرنشان کرد: من عقیده چندانی به هزینه‌های کلان در راه فرهنگ ندارم. فرهنگ یعنی تغییر رفتار. متاسفانه بسیاری از کسانی که به نام فرهنگ در جامعه ما هزینه کرده‌اند در حقیقت نوعی بی‌فرهنگی ایجاد می‌کنند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: مقوله فرهنگ نیاز به نگاهی جهادی دارد. در این عرصه باید با ایثار و گذشت و فداکاری کار کرد و با باور و اعتقاد قدم زد.

پزشکیان تأکید کرد: در این نمایشگاه مردم را مشتاق می‌بینم و استقبال بسیار خوب است و طبق گفته مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نزدیک به ٢ میلیارد تومان بن ارائه شده و قطعاً این امتیاز، امکان بسیار خوبی برای خرید کتاب را فراهم می‌کند.

انتهای پیام

captcha