به گزارش خبرنگار ایکنا؛ با توجه به اهمیت آموزش قرآن به ویژه برای کودکان و نوجوانان، گروه فرهنگی ایکنا، براساس بازخوردهایی که از مخاطبانش در زمینه دشواری آموزش و یادگیری کتاب قرآن پایه اول ابتدایی و محتوای کتب قرآنی سایر مقاطع دریافت کرده بود، پروندهای با عنوان چرایی و چیستی آموزش قرآن در مقطع ابتدایی را از بهمنماه ۱۳۹۶ به بررسی محتوای کتاب درسی قرآن پایه اول اختصاص داد.
ماحصل چندین ماه گفتوگو و مباحثه با کارشناسان، معلمان، مربیان قرآنی و همچنین مؤلفان کتاب درسی قرآن در اختیار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی قرار گرفت.
در همین راستا، محمدمهدی زاهدی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، پس از بررسی بولتن خبری ـ تحلیلی ایکنا، در نامهای از وزیر آموزش و پرورش خواسته تا در این زمینه کارگروهی کارشناسانه تشکیل و در گفتوگویی دوطرفه با ایکنا این موضوع را بررسی کند.
انتهای پیام
آنچه وزير محترم آموزش و پرورش بايد بداند :
1- 14 ميليون دانش آموز يك تا سه زنگ در هفته رسماً در كلاس درس آموزش قرآن حضور مي يابند.
2- 568 هزار كلاس درس قرآن در 105 هزار مدرسه سراسر كشور
3- مجموعاً 34 ميليون و 80 هزار جلسه ( زنگ قرآن ) در طول يك سال تحصيلي در مدارس اجرا مي شود.
4- بيش از 2000 صفحه كتاب درسي
5- بيش از 8 جزء قرآن ( حدود 180 صفحه آيات درسي )
6- ...
همه اين ها امكانات، شرايط و فرصت هاي طلايي و بي بديلي هستند كه به هيچ عنوان نبايد با تحميل طرح هاي غيركارشناسانه و غيرقانوني چون طرح ملي حفظ جزء 30 به ساعات درسي مورد تهديد قرار گيرد.
راهكار اساسي براي ايشان :
عمل به سیاست هاي ابلاغي رهبري است.
( راهكار 4-4 )