تثبیت جایگاه دانشگاه و تشکیل هیئت امنای جدید در دستور کار است
کد خبر: 3780029
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۱
حجت‌الاسلام نقیب:

تثبیت جایگاه دانشگاه و تشکیل هیئت امنای جدید در دستور کار است

گروه دانشگاه ــ سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با تاکید بر لزوم تلاش گسترده در جهت تثبیت جایگاه این دانشگاه از کاهش بودجه این دانشگاه برای سال آینده ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایکنا؛ به نقل از ایحاء، نشست کارکنان و مسئولان بخش‌های مختلف دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با سرپرست دانشگاه، در محل سازمان مرکزی دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم درقم برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمد نقیب در ادامه سلسله مباحث نهج‌البلاغه با اشاره به سخنی از امیرالمؤمنین(ع) در کلمات قصار نهج‌البلاغه اظهار کرد: حضرت می‌فرماید: «زمانی که دنیا به کسی رو بیاورد مردم خوبی‌های دیگران را نیز به او نسبت می‌دهند و وقتی دنیا به کسی پشت کرد خوبی‌های خودش را هم قبول نمی‌کنند».

وی افزود: این اتفاق از دو جهت می‌افتد، گاهی از باب تملق است که همیشه یک عده چاپلوس و متملق برای استفاده از جایگاه و موقعیت و پول و امکانات فرد وجود دارند و گاهی به دلیل روحیه انسانی ما است که می‌خواهیم قهرمان سازی کنیم، ولی نگاه اسلام و دین و اهل بیت‌(ع) این گونه نیست.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان این که عزت واقعی تنها برای خدا و اهل بیت(ع) است، گفت: گاهی اوقات دنیا به انسان رو می‌آورد و گاهی رو نمی‌آورد، این روال عادی و طبیعی این دنیا است که قرآن کریم نیز به آن اشاره کرده است و این‌طور نیست که همیشه سختی و خوشحالی برای افراد خاصی باشد.

وی تصریح کرد: این خوشی‌ها و یا سختی‌ها و ناراحتی‌ها نباید انسان را مغرور یا ناامید کند یا در دیگران چنین حالتی نسبت به شخص پیش بیاورد.

حجت‌الاسلام والمسلمین نقیب در بخش دیگری از سخنان خود ضمن تشکر از همه کسانی که در مدت قبول مسئولیت با ایشان همکاری کرده‌اند، بیان کرد: از روزی که بنده مسئولیت را به عهده گرفتم، همه همکاران کار‌های خود را به خوبی انجام داده‌اند و از محبتی که اکثر دوستان نسبت به من داشتند تشکر می‌کنم، این جلسه نیز برای این برگزار شده تا کار‌های انجام شده در این مدت و شرایط موجود را بگوییم تا در اثر بی اطلاعی‌ها تحلیل‌های نادرستی اتفاق نیافتد.

وی اضافه کرد: ما در حال حاضر دو اتفاق مهم داریم، یکی مسئله بودجه و دیگری تثبیت جایگاه دانشگاه است. امسال دولت بودجه همه جا را کم کرده است که این واقعیت اقتصادی کشور است و در مشکلات و جنگ اقتصادی و تحریمی هستیم و دولت نمی‌تواند همه این‌ها را تأمین کند که ما نیز مستثنا نبوده‌ایم. البته دوستان ما در کمیسیون‌های مجلس نیز در حال پیگیری هستند که این مشکل هم حل شود و قول‌هایی هم گرفته‌ایم.

حجت‌الاسلام نقیب تأکید کرد: در موضوع تثبیت دانشگاه هم پیگیری کرده‌ایم که با توجه به اینکه اساسنامه ما مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، مجلس و دولت نمی‌توانند در مورد آن تصمیم بگیرند.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم با بیان اینکه این دانشگاه تنها دانشگاه اختصاصی در زمینه قرآن است، گفت: اکثر اموال ما وقفی است و به نسبتی زیر مجموعه دفتر رهبری هستیم، چون نماینده ولی فقیه رئیس هیئت امنای ما است و از این منظرهم نمی‌توانند در مورد دستگاه‌های مرتبط با رهبری تصمیم بگیرند.

سید محمد نقیب اضافه کرد: در حال حاضرعلاوه بر این دو مسئله که در مجلس مطرح و در حال پیگیری است، به صورت جدی پیگیر تشکیل هیئت امنا هستیم.

وی با بیان اینکه با همه اعضای هیئت امنا به صورت شخصی جلساتی برگزار شده است، گفت: امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک جلسه هیئت امنا را برگزار کنیم. مسئله دیگر چشم‌انداز دانشگاه است که در حال تدوین آن هستیم.

سرپرست دانشگاه علوم و معارف قرآن کریم تصریح کرد: مسئله مهم این است که کار بر اساس روال قانونی وزارت علوم و شورای عالی انقلاب فرهنگی پیش برود.

وی یادآور شد: نکته دیگر بحث صرفه‌جویی است، وضعیت بودجه ما مشخص است. از این‌رو در کار خودمان اگر بتوانیم حتی یک تومان صرفه جویی کنیم، ارزش دارد چراکه ما در شرایطی نیستیم که بتوانیم به راحتی خرج کنیم، به همین جهت بحث صرفه‌جویی در همه از جمله برق، آب، کاغذ و اموال مصرفی دانشگاه و امثال آن اهمیت زیادی دارد.

حجت‌الاسلام نقیب در بخش پایانی سخنان خود تصریح کرد: دانشگاه‌های زیادی در کشور وجود دارد، از نظر دانشگاه بودن ما با مراکز دیگر فرقی نداریم، ولی فرق اصلی ما با دیگر مراکز دانشگاهی این است که بالای سر در دانشگاه ما نام قرآن کریم حک شده از این‌رو دوست داریم فضای قرآن در کشور تقویت شود و برای آن هم تا جایی که بتوانیم تلاش می‌کنیم و شما نیز هر کدام هر مقدار می‌توانید کمک کنید.
 
انتهای پیام
captcha