رقابت دانش‌آموختگان المصطفی از 63 کشور جهان در رشته قرائت تحقیق و ترتیل
کد خبر: 3781991
تاریخ انتشار : ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۴
مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی خبر داد:

رقابت دانش‌آموختگان المصطفی از 63 کشور جهان در رشته قرائت تحقیق و ترتیل

گروه حوزه‌های علمیه ــ مدیرکل قرآن و حدیث جامعه‌المصطفی‌العالمیه از برگزاری رقابت‌هایی در رشته­‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، با شرکت طلاب و فارغ‌التحصیلان 63 کشور و در رشته­‌های حفظ کل و 15 جزء، طلاب و فارغ‌التحصیلان 35 کشور خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدحسین رفیعی در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی بخش شفاهی بیست و چهارمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی اظهار کرد: مرحله مقدماتی بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی به صورت همزمان با واحدهای داخل در واحدهای خارج کشور جامعه المصطفی العالمیه در حال برگزاری است.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی افزود: در این مرحله از مسابقات که از ابتدای دی ماه در تمامی واحدها و مراکز جامعه المصطفی آغاز شده و تا پایان ماه جاری ادامه دارد، طلاب و فارغ التحصیلان المصطفی در دو بخش خواهران و برادران، با یکدیگر به رقابت می­‌پردازند.

رئیس بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی ادامه داد: در این بخش از رقابت‌ها، در رشته­‌های قرائت تحقیق و قرائت ترتیل، طلاب و فارغ‌التحصیلان 63 کشور و در رشته­‌های حفظ کل و 15 جزء، طلاب و فارغ‌التحصیلان 35 کشور مشارکت دارند.

استاد حوزه علمیه قم گفت: پس از اتمام مرحله مقدماتی این بخش در تمامی واحدها و مراکز المصطفی، فایل­های تصویری متسابقین توسط داوران به صورت متمرکز ارزیابی شده و نفرات برتر هر ملیت تعیین و برای شرکت در مرحله نهایی این بخش که در بهمن ماه سال جاری در شهر مقدس قم برگزار می شود دعوت خواهند شد.

برگزاری مرحله مقدماتی و نهایی بخش معارفی جشنواره 24ام به صورت آنلاین

مدیرکل قرآن و حدیث جامعه المصطفی در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با اشاره به برگزاری مرحله مقدماتی و نهایی بخش معارفی بیست و چهارمین جشنواره قرآنی و حدیثی المصطفی، به صورت آنلاین اظهار کرد: بیست و چهارمین جشنواره بین‌المللی قرآن و حدیث المصطفی علی‌رغم همه مشکلات بودجه‌ای، طبق روال برنامه‌ریزی شده در حال برگزاری است، به‌طوری‌که آزمون‌های کتبی جشنواره بین‌المللی قرآنی و حدیثی المصطفی 28 و 29 آبان سال جاری به صورت غیرحضوری (آنلاین) و با محوریت تربیت و هدایت قرآنی برگزار شد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی العالمیه گفت: آزمون‌های این بخش در شش مقطع /رشته شامل؛ «مطالعات قرآنی و مطالعات نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه برای داوطلبین مقطع کار‌شناسی»، «تفسیر ترتیبی برای داوطلبین مقطع کار‌شناسی ارشد و دکتری»، «آزمون رشته سبک زندگی اسلامی برای داوطلبین کلیه مقاطع» به دو زبان فارسی و عربی برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین رفیعی افزود: در این دوره از مسابقات که در دو بخش معارفی و مهارتی است، بیش از 5 هزار نفر رشته از طلاب و فارغ‌التحصیلان مراکز داخل کشور و 650 نفر از کارکنان و استادان مشارکت کرده‌اند.

انتهای پیام

captcha