رقابت فعالان قرآنی بوشهر در پویش حفظ سوره فجر
کد خبر: 3782942
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۰

رقابت فعالان قرآنی بوشهر در پویش حفظ سوره فجر

کانون خبرنگاران نبأ ــ پویش حفظ سوره مبارکه فجر با رویکرد سواد قرآنی و تربیتی ویژه فعالان قرآنی بسیج و کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد بوشهر یکی از رویدادهای بزرگی است که در روز 22 بهمن در مساجد این استان برگزار می‌شود.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ دومین جلسه کمیته مساجد ستاد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی 30 دی با حضور اعضاء و دستگاه‌های فرهنگی در محل دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان بوشهر تشکیل شد.

برگزاری 100 نشست فرهنگی با موضوع «نماز»

حجت‌الاسلام‌والمسلمین عباس خشنود، مسئول ستاد اقامه نماز استان بوشهر در این جلسه با اشاره به اینکه برنامه‌های فرهنگی و آموزشی در طول سال برگزار می‌شود، اظهار کرد: امسال قریب به 100 نشست فرهنگی با موضوع «نماز» برنامه‌ریزی و برگزار شده است.

وی در ادامه ابراز کرد: دوره‌های آموزشی با موضوع نماز با حضور نیروهای طرح صالحین با موفقیت برگزار شد و متأسفانه ستاد اقامه نماز استان بوشهر تاکنون موفق نشده است که این دوره‌های نماز را در جمع ورزشکاران ورزشگاه‌ها و جوانان مسجدی کانون‌های فرهنگی هنری برگزار کند.

 مسئول ستاد اقامه نماز استان بوشهر بیان کرد: با ظرفیت 150 نفری و با حضور کارشناس خانم و آقا از مرکز حوزه علمیه قم طرح «امین» و «مبین» را در مدارس و مراکز آموزشی برگزار کرده و 30 نفر مربی بومی را در استان بوشهر ویژه برگزاری این دوره‌ها تربیت و آموزش داده‌ایم.

حجت‌الاسلام خشنود به برگزاری دوره‌ها و نشست‌های مشترک آموزشی و انعقاد تفاهنامه مابین ستاد اقامه نماز و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و افزود: به منظور برگزاری دوره آموزشی 600 نفری «یاوران نماز» ویژه اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با موضوع شیوه‌های دعوت به نماز آمادگی کامل داریم.

برگزاری مسابقه کتبی 5 هزار نفری «آئین بهشت» در بوشهر

وی از برگزاری دوره آموزشی ویژه مدرسین خانواده با همکاری آموزش و پرورش استان بوشهر خبرداد و اظهار کرد: مسابقه کتبی 5 هزار نفری براساس استفاده از منابع کتاب «آئین بهشت» در بوشهر برگزار شد.

علیرضا پولاد، رئیس کمیته مساجد چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و سرپرست دبیرخانه کانون‌های فرهنگی ــ هنری مساجد استان بوشهر، در این آئین، حواء خضری را در مقام مسئول ستاد اقامه نماز این دبیرخانه معرفی کرد و گفت: کانون‌های فرهنگی هنری مساجد، 400 مرکز فعالیت‌های اجتماعی، فرهنگی، قرآنی و هنری بر روی سامانه و نقشه اطلس فرهنگی شهری و روستایی ظرفیت برگزاری دوره‌های آموزشی با موضوعات نماز را دارد.

سیدحبیب‌الله حسینی، مسئول دارالقرآن سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر، در این جلسه از رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد ویژه چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در سراسر کشور خبر داد و اظهار کرد: این رویداد عظیم با مشارکت دارالقرآن بسیج و دبیرخانه کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در راستای ترویج و گفتمان‌سازی فرهنگ انس با قرآن کریم و همچنین ارتباط و پیوند میان مردم، مسجد، قرآن و انقلاب اسلامی برگزار می‌شود.

وی فراهم کردن شرایط لازم برای انس با قرآن در میان آحاد مردم، ترویج فرهنگ مسجد محوری و تعمیق‌ ارتباط بین قرآن، مسجد و مردم، حضور اثر بخش جامعه قرآنی در حرکت‌های انقلابی، هم‌افزایی بین تشکل‌های مسجدی در زمینه فعالیت‌های قرآنی را از اهداف محوری رویداد بزرگ فعالان قرآنی مساجد بیان کرد.

حسینی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مسابقات قرآنی در دهه فجر و محفل انس با قرآن کریم از عناوین این فعالیت مشترک قرآنی است، افزود: پویش حفظ سوره مبارکه فجر با رویکرد سواد قرآنی و تربیتی ویژه فعالان قرآنی بسیج و کانون‌های فرهنگی هنری مساجد یکی از این رویدادهای بزرگ است که در روز 22 بهمن در مساجد برگزار می‌شود.

نحوه شرکت در مسابقه حفظ سوره فجر

مسئول دارالقرآن سپاه امام صادق‌(ع) استان بوشهر بیان کرد: نفراتی که حافظ سوره مبارکه فجر باشند، می‌توانند به ارسال «نام و نام خانوادگی، کد ملی، نام شهر و مسجد» به شماره سامانه پیامکی 6600000237 تا تاریخ 20 بهمن اقدام و در قرعه‌کشی این طرح شرکت کنند.

گفتمان‌سازی فلسفه نماز موجب رشد جامعه ایمانی شود

حامد فکوری، مدیر روابط عمومی شورای عالی رسیدگی به امور مساجد استان بوشهر، با اظهار اینکه نماز بهترين عمل برای سالم‌سازی جامعه است و خود‌بينى و كبر را درهم مى‌شكند، بیان کرد: هزينه برای نماز سرمايه‌گذاری است و در این باره گفتمان‌سازی فلسفه نماز در نشست‌های فرهنگی و اجتماعی مساجد باید موجب اخلاق‌مداری و رشد همه‌جانبه مؤمنان و جامعه ایمانی شود.

محمد عبیدی

انتهای پیام

captcha