پیام‌های متعدد کاروان قرآنی انقلاب
کد خبر: 3782996
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸
با کاروان قرآنی انقلاب/ حجت‌الاسلام محمدی تشریح کرد:

پیام‌های متعدد کاروان قرآنی انقلاب

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، گفت: کاروان قرآنی انقلاب با یک نگاه نو حرکت خود را آغاز کرده است، این جنس حرکت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، جزء رویش‌های انقلاب محسوب می‌شود.

پیام‌های متعدد کاروان قرآنی انقلابمراسم بدرقه کاروان قرآنی انقلاب صبح امروز، 1 بهمن‌ماه با حضور حمید شاه‌آبادی، معاون صدای سازمان صداوسیما و مدیران امور قرآنی کشور در جوار مرقد مطهر امام خمینی(ره) برگزار شد. حجت‌الاسلام والمسلمین حمید محمدی، قائم‌مقام رئیس و دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور در حاشیه این مراسم، در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، در رابطه با حرکت این کاروان، اظهار کرد: از اینکه این گروه با یک نگاه نو و جدید حرکت خود را آغاز کرده است، بسیار خوشحال و مسرور هستیم؛ چراکه این جنس حرکت‌های تبلیغی و ترویجی قرآن، جزء رویش‌های انقلاب محسوب می‌شود.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور ادامه داد: نظام ما، مبتنی بر حکومت حق و عدل قرآن است، یعنی تمام زیرساخت‌ها، حرکات، نظام‌های اقتصادی و سیاسی، فرهنگی و اجتماعی آن انقلاب، برگرفته از قرآن کریم است. بنابر این هر نوع حرکتی که این هویت اصلی را به رخ کشد و بر آن تأکید کند، مورد توجه است.
محمدی تصریح کرد: حرکت کاروان قرآنی انقلاب، فریاد بلندی برای داخل و خارج از کشور است که این انقلاب از قرآن آمده، در قرآن زیست می‌کند و به برکت قرآن، تعالی خود را دنبال خواهد کرد. هر مقصدی که قرآن دارد، این انقلاب نیز همان مقصد را دارد و هر نقطه‌ای که قرآن در تعالی انسان و جامعه نشان کرده است، همان نقطه را نیز این انقلاب دنبال می‌کند. رهبرانش براساس این کتاب، حکم کرده و مشی خود را تنظیم می‌کنند، همچنین، آحاد مردمی که در این انقلاب زیست می‌کنند، سبک زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی خود را براساس تعالیم این کتاب سازمان می‌دهند.
دبیر شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور اظهار کرد: بنابر این کاروان قرآنی انقلاب، پیام‌های متعدد و متنوعی دارد و غیر از اینکه خود ذاتاً امر مطلوبی است و باعث ایجاد محافل، جلسات قرآن، گفت‌وگو درباره قرآن، معارف و حقایق قرآن می‌شود، به دلیل آثار جانبی که دارد و حرکت پرشوری را نیز رقم می‌زند، مطلوبیت ثانویه‌ای را نیز به دنبال دارد که مورد تأکید ماست. این حرکت مبارک در مجموعه دبیرخانه شورای توسعه تأیید شده و حمایت مناسبی نیز از این حرکت خواهیم داشت.
وی در رابطه با استمرار این چنین برنامه‌هایی تصریح کرد: اگر اراده اجرایی در دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرآنی برای استمرار این حرکت قرآنی وجود داشته باشد، می‌تواند به شکل بهتر و متنوع‌تری در آینده نیز اجرا شود، البته کرسی‌های تلاوت در استان‌های مختلف وجود دارد، منتها این حرکت می‌تواند، مسیر نویی را در زمینه فعالیت‌های تبلیغی، ترویجی و محفلی قرآنی ایجاد کند.

گزارش مراسم بدرقه اتوبوس کاروان قرآنی انقلاب را اینجا بخوانید.

مصاحبه از محمدرضا رجبی
انتهای پیام

captcha