وفات رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه
کد خبر: 3783082
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۷

وفات رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه

گروه بین‌الملل ـ حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» عربستان در توئیتر از وفات «احمد العماری»، مبلغ سرشناس و رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه خبرداد.

به گزارش ایکنا به نقل از پایگاه خبری عربی 21؛ کاربران شبکه‌های اجتماعی در عربستان از جمله حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» اعلام کردند: احمد العماری، مبلغ عربستانی و رئیس سابق دانشکده قرآن دانشگاه مدینه منوره که یک هفته پیش به دلیل مرگ مغزی از زندان به مجتمع پزشکی «ملک عبدالله» شهر جده منتقل شده بود، دیروز فوت کرد.

براساس این گزارش؛ مسئولان زندان در ارائه خدمات پزشکی به العماری اهمال کردند که این امر موجب به کما رفتن این مبلغ دینی و وفات وی شد.

حساب کاربری «زندانیان عقیدتی» عربستان در 13 ژانویه(23 دی‌ماه) اعلام کرد: العماری بعد از خونریزی مغزی و به دلیل اهمال پزشکی دردوران بازداشت در سلول انفرادی  به کمای کامل رفته و به یکی از بیمارستان‌های جده منتقل شده است.

عبدالله فرزند احمد العماری اعلام کرد که نماز میت بر پیکر پدرش بعدازظهر امروز در مسجدالحرام اقامه می‌شود.

مقامات سعودی العماری را به همراه یکی از فرزندانش پس از یورش به منزلشان در آگوست ۲۰۱۸ چند روز بعد از انتشار کتاب منسوب به او (الحوالی) که دربرگیرنده نصیحت‌هایی خطاب به خاندان حاکم عربستان و هیئت علمای برجسته نزدیک به خاندان سلطنتی بود، بازداشت کردند.

انتهای پیام

 

captcha