ضرورت تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه
کد خبر: 3794331
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۱۵
امام‌جمعه موقت بوشهر تأکید کرد:

ضرورت تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه

کانون خبرنگاران نبأ ــ حجت‌الاسلام‌ هاشمی تأکید کرد: نظام سرمایه‌داری بین‌الملل و رژیم صهیونیستی تصمیم بر نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته است؛ بنابراین برای حفظ و تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه باید همت کرد.

رژیم پهلوی حکومتی معصیت گر و مبتذل بود/ رشد میوه محبت با احسان و نیکوکاری

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ خطبه‌های نماز جمعه بوشهر، روز گذشته، 10 اسفندماه به همت کانون فرهنگی هنری امام هادی(ع) به امامت حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدغلامرضا هاشمی، امام جمعه موقت بوشهر در مصلای جمعه مرکز استان ایراد و اقامه شد.

حجت‌الاسلام سیدغلامرضا هاشمی در خطبه‌های نماز آدینه بوشهر اظهار کرد: دشمن تلاش می‌کند نظام خانواده را از بین ببرد که در این زمینه تا اندازه‌ای موفق بوده است و همچنین نظام سرمایه‌داری بین‌الملل و رژیم صهیونیستی تصمیم بر نابودی بنیان خانواده در جهان گرفته است؛ بنابراین برای حفظ و تقویت ارکان نظام خانواده در جامعه باید همت کرد.

فضای مجازی ریشه بنیان خانواده را تهدید می‌کند
وی افزود: فضای مجازی که می‌تواند برای تحکیم بنیان خانواده اثرگذار باشد، امروز از جمله مهمترین ابزار برای تشتت و برهم زدن ریشه خانواده‌ها به‌شمار می‌رود و بدین جهت است که امروز نوک پیکان دشمن مسئله فرهنگی به‌ویژه خانواده است و بسیاری از مردم با انتشار برخی مطالب ناخواسته به صورت غیر مستقیم در زمین دشمن بازی می‌کنند.

امام جمعه موقت بوشهر به تحلیل فرهنگی و سیاسی سفر هفته اخیر بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه به ایران پرداخت و گفت: اعطای مدال پرافتخار قهرمان جهان عرب به رئیس جمهوری سوریه از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی نمونه بارز مقاومت ایشان در مقابل رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.

وی یادآورشد: این مدال پیش از این مربوط به جمال عبدالناصر، رئیس جمهوری اسبق مصر به دلیل مقاومت ایشان در مقابل اسرائیل بود و امروز این مدال و لقب از آن رئیس جمهوری سوریه است.

خطیب جمعه بوشهر اظهار کرد: تثبیت سیاسی و نظامی دولت سوریه و آغاز سفرهای خارجی از جمله مهمترین پیام‌های سفر رئیس جمهوری سوریه به ایران است.

حجت‌الاسلام هاشمی بیان کرد: سفر بشار اسد به ایران بیانگر ایجاد و تحکیم ثبات در سوریه با وجود همه توطئه‌ها و فعالیت گروه‌های تروریستی مبنی بر برکناری وی و تقسیم سوریه است.

وی تقدیر و تجلیل از خدمات و حمایت جمهوری اسلامی ایران از سوریه در مبارزه با تروریسم، پاسخ به حامیان عربی و غربی تروریسم در نشست ورشو و شرم‌الشیخ، پیروزی مقاومت و اضمحلال غرب را از دیگر پیام‌های سفر رئیس جمهوری سوریه به ایران توصیف کرد.

حجت‌الاسلام هاشمی با اشاره به همکاری ایران در بازسازی سوریه گفت: جمهوری اسلامی در نجات سوریه از دست دشمنان داخلی و خارجی مؤثر بود و شهدای زیادی تقدیم کرد در این ارتباط باید این پیروزی با حضور و مشارکت ایران و بخش خصوصی برای بازسازی سوریه تکمیل شود.

امام جمعه موقت بوشهر یادآور شد: کشورهایی که تا دیروز می‌خواستند سوریه از بین برود و تقسیم شود امروز با کمال وقاحت برای افتتاح سفارتخانه‌ها و کنسولگری خود و بازسازی سوریه پیش‌قدم شد‌ه‌اند.

حکومت افراطی آل سعود تحت سلطه مستکبرین آمریکایی و اسرائیلی

حجت‌الاسلام هاشمی با بیان اینکه نصرت فقط در برابر دشمن خارجی معنا پیدا می‌کند، تصریح کرد: آل سعود یک قوم خرافاتی و حکومت افراطی تحت سلطه و اندیشه سلطانی مستکبرین شیطان‌صفت هستند و لذا کشتن مسلمانان و تجاوز به مرز سرزمین‌های اسلامی از محصولات تولیدی اندیشه‌های خبیثانه این حکومت آمریکایی و اسرائیلی است.

رژیم پهلوی حکومتی معصیت‌گر و مبتذل بود

وی با بیان اینکه تهاجم به مظلومین و بی‌توجهی به امور معیشتی مردم یکی از خصوصیات حکومت‌های طاغوتی و اشرافی است، خاطرنشان کرد: رژیم پهلوی حکومت معصیت‌گر، مبتذل و تحت سلطه فرهنگ وارداتی غرب بود.

احسان و نیکوکاری موجب رشد میوه محبت می‌شود 

امام جمعه موقت بوشهر با اشاره به اینکه بذل و بخشش یکی از فرهنگ‌های خدایی و الهی است، بیان کرد: داشتن ایمان لازمه احسان و نیکوکاری است که موجب رشد میوه محبت می‌شود و این یکی از آثار اخلاقی احسان و نیکوکاری است.

وی به سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار با مداحان به مناسبت سالروز میلاد حضرت زهرا(س) و روز زن در شهر تهران اشاره کرد و گفت: مداحان باید هدف‌های انقلاب را روشن، با فکر باز و اندیشه عمیق در شعر بگنجانند و با صدای خوش و شیوه‌های هنری بیان کنند.

مداحان مروج وحدت معنوی در بین مردم باشند

خطیب موقت نمازجمعه شهر بوشهر در پایان بیان کرد: وظیفه مداحان و ذاکران سوق دادن مردم به سمت اهداف انقلاب و شکل‌گیری جامعه‌ای مؤمن، سالم، همراه با رفاه مادی، شوکت بین‌المللی و وحدت معنوی است.

حامد فکوری

انتهای پیام

captcha