۷۵ هزار خانوار در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند
کد خبر: 3795520
تاریخ انتشار : ۱۴ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۴:۴۸

۷۵ هزار خانوار در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

گروه اجتماعی ــ مدیرکل کمیته امداد امام خمینی‌(ره) آذربایجان‌شرقی، با بیان اینکه ۷۵ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند، گفت: از ابتدای سال تاکنون حدود ۲۴ میلیارد تومان مستمری پرداخت شده است.

75 هزار خانوار در آذربایجان‌شرقی تحت پوشش کمیته امداد هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، محمد کلامی، مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) استان، امروز در جمع خبرنگاران، با اشاره به برگزاری جشن نیکوکاری در اسفندماه جاری، گفت: جشن نیکوکاری امسال از 15 تا 17 اسفندماه در مدارس، خیابان و معابر و نماز جمعه برگزار می‌شود.

وی افزود: امسال نسبت به سال‌های گذشته به کمک‌های مردمی نیاز بیشتری داریم، حداقل باید 20 میلیارد تومان از طریق مشارکت‌های مردمی جمع‌آوری شود تا بتوانیم برای هر خانوار تنها 200 هزار تومان بپردازیم.

کلامی با اشاره به نقش بی‌بدیل رسانه‌ها در انعکاس ابعاد فقر و نیازهای محرومان استان، اظهار کرد: امروزه تلاش رسانه‌ها در انتقال واقعیت‌های اجتماعی و خدمت رسانی خیران و کمیته امداد شامل حال محرومان شده است.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی(ره) آذربایجان‌شرقی‌ با اشاره به سالروز تاسیس کمیته امداد، گفت: امام خمینی(ره) ۴۰ سال قبل کمیته امداد را تشکیل دادند که این دور اندیشی حضرت امام‌(ره) را برای آینده نشان می‌دهد، امروزه اگر کمیته امداد نبود شاید اکنون ۱۵ هزار خانواده از آرامش برخوردار نمی‌شدند.

وی با بیان این‌که امداد یک صندوق صدقه در ابعاد بزرگ نیست بلکه در تمامی عرصه‌های جامعه نقش موثری دارد، افزود: نقش کمیته امداد در اقتصاد قابل انکار است، تاکنون بیش از ۲۴ میلیارد تومان مستمری در حوزه‌ی درمان و مسکن هزینه شده است.

کلامی افزود: 75 هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان هستند که از ابتدای سال تاکنون حدود 24 میلیارد تومان مستمری پرداخت کرده‌ایم.

وی نقش کمیته امداد امام خمینی(ره) را در حوزه‌ آموزش و پرورش غیرقابل انکار دانست و گفت: نزدیک به 16 هزار دانش‌آموز و دانشجو تحت پوشش کمیته امداد هستند.

کلامی با بیان این‌که امسال کمیته امداد استان علی‌رغم افزایش مشکلات اقتصادی در جامعه، در تمامی بخش‌ها سال موفقی را سپری کرد، گفت: کمیته امداد سال گذشته در بخش مسکن 622 مسکن ساخته و تحویل مدجویان داد و امسال ۸۰۰ مسکن ساخته و در اختیار مددجویان قرار دادیم، پیش‌‌بینی می‌شود سال 98 بیش از ۱۰۰۰ مسکن با همکاری خیران، کمیته امداد و سپاه برای مددجویان ساخته و تمامی ایتام فاقد مسکن استان صاحب مسکن شوند.

انتهای پیام

captcha