کارآمدی انقلاب؛ لازمه بعدی برای «گام دوم انقلاب»
کد خبر: 3797208
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۷:۵۲

کارآمدی انقلاب؛ لازمه بعدی برای «گام دوم انقلاب»

گروه اجتماعی ــ رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی‌ با بیان این‌که مسئله کارآمدی انقلاب لازمه بعدی برای گام دوم انقلاب است، گفت: در این رابطه نیز مقام معظم رهبری در بیانیه خود به خوبی وضعیت کارآمدی را تشریح کرده و با دفاع قاطعانه از دستاوردهای انقلاب، نقشه راهی برای گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

کارآمدی انقلاب لازمه بعدی برای «گام دوم انقلاب»

حجت‌الاسلام علی خدیوی، رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های استان در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: بیانیه گام دوم انقلاب با اینکه محوریت‌های مختلف دارد، اما محور مرکزی آن «انقلاب جوان و جوانان انقلابی» است.

وی با بیان این‌که در بیانیه گام دوم انقلاب تصریح می‌شود که انقلاب نه پیر شده و نه به انتها رسیده و نه از آرمان‌هایش دست کشیده است، بلکه پا در گام دوم حیات خود گذارده است، گفت: در بیانیه گام دوم تأکید می‌شود که انقلاب اسلامی ایران جوان است و راه نرفته‌ بسیاری پیش‌روی خود دارد.

حجت‌الاسلام خدیوی، بحث «جوانان انقلاب» را دومین نکته برجسته‌ این بیانیه دانست و گفت: خطاب مقام معظم رهبری به جوانان در بیانیه، بدین جهت است که رسالت‌های انقلاب اسلامی به جوانان نسل امروزی منتقل می‌شود تا این رسالت‌ها را پیگیری کنند.

جوانان صاحبان انقلاب هستند

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که جوانان امروز صاحبان انقلاب هستند، افزود: جوانان، اصلی‌ترین مهره‌های انقلاب هستند و باید به این قشر جهت توانمند شدن و نقش‌آفرینی در جامعه کمک کنیم.

وی گفت: ظرفیت تمدن‌سازی یکی از شاخص‌های مهم در گام دوم انقلاب است که در بیانیه گام دوم بدین ظرفیت‌ها اشاره شده است.

حجت‌الاسلام خدیوی، وجود جوانان توانمند و انقلابی را لازمه دیگری برای گام دوم انقلاب دانست و افزود: مقام معظم رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب این موضوع را بسیار خوب تبیین کرده‌اند.

کارآمدی؛ لازمه بعدی برای گام دوم انقلاب

رئیس دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آذربایجان‌شرقی با بیان این‌که مسئله کارآمدی انقلاب لازمه بعدی برای گام دوم انقلاب است، افزود: در این رابطه نیز مقام معظم رهبری در بیانیه خود به‌خوبی وضعیت کارآمدی را تشریح کرده و با دفاع قاطعانه از دستاوردهای انقلاب، نقشه راهی برای گام دوم انقلاب ترسیم کرده‌اند.

وی با اشاره به وظایف دانشگاه‌ها در رابطه با بیانیه گام دوم انقلاب، گفت: بخشی از این رهنمودها به طور مستقیم با دانشگاه مرتبط است، همچون بحث تزبیت جوانان؛ چرا که جوانان در دانشگاه تربیت می‌شوند.

حجت‌الاسلام خدیوی با بیان این‌که نیروسازی و کادرسازی اصلی‌ترین وظیفه دانشگاه نسبت به گام دوم انقلاب است، افزود: برای عمل به بیانیه گام دوم انقلاب، باید توانمندی جوانان را باور کرده و سرنوشت جامعه را به دست نیروی جوان بسپاریم؛ پیشکسوتان نیز تجربیات خود را در اختیار جوانان قرار دهند. البته این موضوع به فرهنگ‌سازی جدی نیاز دارد.

انتهای پیام

captcha