حمایت از تولید داخلی در جامعه فرهنگسازی شود
کد خبر: 3800329
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵

حمایت از تولید داخلی در جامعه فرهنگسازی شود

گروه اجتماعی ــ امام جمعه سراب اظهار کرد: اگر حمایت از تولید ایرانی فرهنگسازی شود و مردم ایران رغبت پیدا کنند و تعصب داشته باشند، عرضه هم زیاد خواهد شد و این خود مستلزم این است که جنس ایرانی استاندارد واقعی و قیمت مناسب داشته باشد.

حمایت از تولید داخلی در جامعه فرهنگسازی شودحجت‌الاسلام علی‌اکبر اکرمی، امام جمعه سراب، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: اگر حمایت از تولید ایرایی فرهنگسازی شود و مردم ایران رغبت پیدا کنند و تعصب داشته باشند برای خرید کالای ایرانی و تقاضا زیاد باشد، عرضه هم زیاد خواهد شد و این خود مستلزم این است که جنس ایرانی استاندارد واقعی و قیمت مناسب داشته باشد.
وی از اهمیت تولید در نظام‌هاى اقتصادى افزود: تولید در نظام‌هاى اقتصادى از اهمیت فوق‌العاده‌اى برخوردار است، زیرا دوام و قوام امور اقتصادى در جوامع بشرى به آن وابسته است، حتى امروزه میزان ثبات و امنیت هر کشورى، با ظرفیت و توان تولیدى آن سنجیده مى‌شود. بالا بودن سطح تولید در هر جامعه‌اى، از معیارهاى سنجش پیشرفت اقتصادى آن به شمار مى‌رود.
وی با بیان اینکه مهم‌ترین مسئله در اقتصاد، مسئله تولید است که اگر سامان پیدا کند، همه امور اقتصادی اصلاح می‌شود، ادامه داد: باید سیستم پرداخت وام به بنگاههای اقتصادی اصلاح شود و تا اصلاح نشود رونق تولید تحقق خواهد یافت.
امام جمعه سراب‌ از خم شدن کمر تولید داخلی در برابر قاچاق گفت و یادآور شد: قاچاق رسمی و غیررسمی کالا، کمر تولید داخلی را خم نموده است و دراین میان چنانچه دولت خواهان رونق تولید است،  باید اعتقاد داشته باشد که با مفاسد اقتصادی، قاچاق و احتکار برخورد نماید.
وی افزود: پذیرفتنی نیست که اقلام و کالاهای بی کیفیت و گرانتر به مردم ارائه دهیم و انتظار داشته باشیم که آنها کالاهای مشابه باکیفیت و ارزان را انتخاب نکنند.
اکرمی‌ تأکید کرد: اگر دولتمردان و مردم به تولیدات داخل توجه نمایند و پیام رهبر معظم انقلاب را درک نموده و لبیک گویند از مشکلات اقتصادی نجات خواهیم یافت.

انتهای پیام

captcha