اجرای ۲۷۷ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس
کد خبر: 3801246
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹

اجرای ۲۷۷ برنامه در هفته هنر انقلاب اسلامی در فارس

گروه فرهنگی ــ رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس از اجرای بیش از ۲۷۷ عنوان برنامه در هفته بزرگداشت هنر انقلاب اسلامی در این استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها در تمام شهرستان‌های استان اجرا خواهد شد.

به گزارش ایكنا از فارس، محمد كرم‌اللهی، رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس، ظهر امروز، 17 فروردین‌ماه در دیدار اعضای ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی این استان با آیت‌الله د‍ژكام، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شیراز گفت: امسال هفتمین سال برگزاری هفته هنر انقلاب اسلامی در كشور و سومین سال در استان فارس است.
وی با بیان اینكه از استان فارس انتظارات ویژه‌ای در حوزه ادب، فرهنگ و هنر می‌رود، افزود: بخشی از قله‌های رفیع فرهنگ و ادب ایران اسلامی مرهون گهواره فرهنگ و تمدن كشورمان یعنی شیراز است.
كرم‌اللهی با ذكر این نكته كه برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در تمام شهرستان‌های اجرا می‌شود، گفت: دبیر اجرایی برنامه‌های این هفته در استان به‌عهده سازمان تبلیغات اسلامی است.
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی فارس از اجرای بیش از 277 عنوان برنامه در سراسر استان در هفته مذكور خبر داد و گفت: سخنرانی هنرمندان متعهد پیش از خطبه‌های نماز جمعه از جمله این برنامه‌هاست.
وی اظهار كرد: حضور هنرمندان شاخص استان در 12 برنامه تلویزیونی و 14 برنامه رادیویی، اجرای 43 برنامه تجدید میثاق هنرمندان با ائمه جمعه شهرستان‌ها، دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی مزار شهدا، اجرای 90 برنامه پخش فیلم‌های ارزشی در نقاط مختلف استان، فضاسازی محیطی با همكاری شهرداری‌ها، برپایی 25 نمایشگاه هنری، 15 محفل شعری در شهرستان‌ها، نشست‌های یژه تبیین شخصیت شهید آوینی، تجلیل از 30 هنرمند انقلابی و برگزاری 10 نشست خبری از دیگر برنامه‌های بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی در استان هستند.
كرم‌اللهی‌ اجرای 30 عنوان ویژه‌برنامه اعیاد شعبانیه در سطح استان، برپایی 10 برنامه نمایش مسجدی، شب‌های خاطر و 3 برنامه ویژه اعیاد شعبانیه در موزه دفاع مقدس كه به‌صورت زنده از سیمای فارس پخش خواهد شد و شب خاطره و تجلیل از بانوان ایثارگر را از دیگر برنامه‌های در نظر گرفته شده برای هفته بزرگداشت انقلاب اسلامی برشمرد.
رئیس حوزه هنری انقلاب اسلامی فارس در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینكه از ابتدای سال جاری وقایع مختلفی رخ داده است، گفت: ارزش‌های فكری، اخلاقی و دینی كه از پس این وقایع سر درآورده، منشأ حركات عظیمی در سطح جهان شده است مانند حركت مردم شیراز در قضیه سیل كه یكی از ظرفیت‌های عظیم است و باید از این ظرفیت استفاده كرده و آن را تكثیر و گسترش دهیم.
وی از متولیان فرهنگی و هنرمندان خواست تا برای این ارزش‌گذاری‌ها برنامه‌های مناسبی تولید شوند و ادامه داد: كاری كه در حوزه هنری كشور رخ داده است این است كه نمایشگاه فروش آثار تجسمی برای كمك به سیل‌زدگان برپا شده و بحمد الهی از استقبال خوبی هم برخوردار شده است و این حركت در میان هنرمندان دارد موج ایجاد می‌كند و در استان فارس هم خوب است كه چنین حركاتی برای توجیه و ابلاغ هنرمندان انجام شود.
انتهای پیام

captcha