خیران در مناطق محروم تأمین زیرساخت‌ها را دستور کار خود قرار دهند
کد خبر: 3802109
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۱

خیران در مناطق محروم تأمین زیرساخت‌ها را دستور کار خود قرار دهند

گروه اجتماعی ــ فرماندار زیرکوه گفت: خیران باید برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم مخصوصاً تأمین زیرساخت، فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند.

خیران در مناطق محروم تأمین زیرساخت‌ها را دستور کار خود قرار دهندبه گزارش ایکنا از خراسان جنوبی، محمدحسین عربشاهی، فرماندار زیرکوه، امروز، 20 فروردین‌ماه در جمع خبرنگاران گفت: خیران ایثارگرانی هستند که در تمام ابعاد زندگی در مفهوم واقعی کمک‌کننده بوده و اساس و بنیان کار ایثارگری بر پایه کرامت، بخشندگی است که این مهم در ذات خیران نهادینه شده است.

فرماندار زیرکوه افزود: خیران مدرسه‌ساز بدون چشم داشت و با عشق و علاقه با هدف توسعه علم و دانش فعالیت می‌کنند و باید این تلاش خیران در سطح امور آموزشی کشور مورد توجه قرار بگیرد.

عربشاهی با بیان اینکه خیرین با بذل ثروت و اندوخته‌های مادی خود علاوه بر توسعه فضاهای فیزیکی، توسعه معنوی را در کشور رقم می‌زنند، گفت: ترویج فرهنگ امور خیر در تقویت حس نوع دوستی، کمک و یاری در جامعه و زندگی انسان تأثیر دارد.

وی با اشاره به اینکه همه مردم واقف هستند و در جامعه و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی کار خیر از قدیم الایام مرسوم است، گفت: امروزه خیران و نیک اندیشان با فعالیت های خیرخواهانه خود توانسته‌اند در‌خصوص تربیت و آموزش در بخش‌های مختلف جامعه از قبیل تعلیم و تربیت، بهداشت و درمان و حتی کمک‌رسانی در بلایای طبیعی منشأ خدمات و برکات زیادی باشند.

عربشاهی ادامه داد: کار خیر ذاتی و در نهان خیران، نهادینه شده است و نقش رسانه‌های جمعی در فرهنگ‌سازی و درونی کردن ارزش‌های انسانی همیشه مطرح بوده و همواره سعی شده با طرح و برنامه‌ریزی از این رسانه استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه اشتیاق برای امر خیر خاص مدرسه‌سازی در مناطق محروم حاصل ارتباط تنگاتنگ و تعاملی بین انجمن اولیا و مربیان، دولت و مردم است، بیان کرد: رسانه‌های گروهی باعث تبیین روزافزون اهمیت مشارکت مردمی در امر خیر مدرسه سازی و توسعه فضای آموزشی کشور شده‌اند و مردم نیز خود به خود در افزایش و تشویق کار خیر تاکنون گام‌هایی برداشته‌اند.

فرماندار زیرکوه اظهار کرد: رسانه‌های گروهی با معرفی و تبیین گفتمان امور خیر می‌توانند باعث ترغیب و تشویق مردم برای سهیم شدن در پیشرفت و اقتدار علمی کشور از طریق حمایت و مشارکت در توسعه اینگونه زیرساخت‌ها شوند.

عربشاهی با بیان اینکه خیران باید برای سرمایه‌گذاری در مناطق محروم مخصوصا تامین زیرساخت، فضاهای آموزشی و تجهیزات آموزشی را در دستور کار خود قرار دهند، گفت: در حوزه حاجی‌آباد و زیرکوه علاوه بر کمبود فضاهای آموزشی و وجود مدارس کانکسی باید تجهیزات و امکانات آموزشی فراهم شود.

انتهای پیام

captcha