دیدار رییس حوزه هنری یزد با خانواده شهید ساداتی+عکس
کد خبر: 3802898
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶

دیدار رییس حوزه هنری یزد با خانواده شهید ساداتی+عکس

گروه فرهنگی- هم‌زمان با آغاز هفته هنر انقلاب اسلامی، رئیس حوزه هنری یزد و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی با خانواده شهید هنرمند سید جلیل ساداتی دیدار و گفتگو کرد.

دیدار دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی یزد با خانواده شهید ساداتی+عکسبه گزارش ایکنا از یزد، به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، محمدصادق کوچک زاده، رئیس حوزه هنری یزد و دبیر ستاد هفته هنر انقلاب اسلامی در استان با حضور در منزل پدر شهید هنرمند سید جلیل ساداتی با برادر و خانواده این شهید والامقام دیدار و از صبر و استقامت آنان تجلیل کرد.
کوچک‌زاده در این دیدار که سالکی معاون فرهنگی و تعدادی از هنرمندان و کارکنان این نهاد هم حضور داشتند با تأکید بر لزوم زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا و پیمودن راه آن عزیزان، اقتدار و عظمت امروز این سرزمین را ثمره مقاومت و خون شهدا دانست.
وی با بیان اینکه شهید ساداتی یکی از پیشگامان هنر انقلاب در یزد به شمار می‌آید بیان کرد: این هنرمند در طول زندگی پربار خود شاگران زیادی را تربیت کرد و خدمات ارزشمندی در عرصه‌های فرهنگی و هنری انجام داد.
این مقام مسئول با اشاره به تولید مستند «نُت آخر» با موضوع زندگی شهید ساداتی به کارگردانی حسین صباغ در حوزه هنری یزد گفت: در این فیلم که هم‌زمان با هفته هنر انقلاب اکران می‌شود، بخشی از زندگی شهید به تصویر کشیده شده است.
در ادامه، سید جعفر ساداتی نیز ضمن قدردانی از رئیس حوزه هنری استان، خاطراتی از شهید ساداتی بیان کرد.
یادآور می‌شود شهید سید جلیل ساداتی 13 آبان ماه 1337در خانواده‌ای مذهبی در یزد دیده به جهان گشود. پس ازگذراندن آموزش ابتدایی و ورود به هنرستان، در رشته فلزکاری مشغول تحصیل شد و در کنار آن به آموزش هنر هم می‌پرداخت. وی پس از پیروزی انقلاب اسلامی از طرف اداره کل آموزش و پرورش استان مأموریت یافت تا به اموال و امور مربوط به گروه سرود و موزیک امورتربیتی سرو سامان دهد؛ در این زمینه واحد سرود و موزیک جدیدی با محتوای اسلامی راه اندازی کرد و در این راه به موفقیت‌های بزرگی دست یافت و در واحد سمعی و بصری امور تربیتی مشغول فعالیت شد.
این هنرمند انقلابی در سال 1363مسئولیت واحد هنری امور تربیتی را به عهده گرفت و منشأ خیر و برکات زیادی در این حوزه شد. راه اندازی سینما تئاتر دانش آموزی با امکانات گسترده در تالار دهم فروردین(مجتمع فرهنگی آموزشی دانش آموز)، تولید فیلم‌ در زمینه‌های اجتماعی، سیاسی و جبهه و جنگ، ایجاد نمایشگاه‌های هنری و دانش آموزی و برپایی مسابقات تئاتر درمدارس استان و تقویت واحد تئاتر امورتربیتی از جمله فعالیت‌ها و خدمات این شهید هنرمند بود.
وی همچنین با راه اندازی واحد سمعی و بصری در تیپ الغدیر یزد و حضور در جبهه‌های حق علیه باطل از خط مقدم و مقاومت و دفاع جانانه رزمندگان از میهن عزیز اسلامی، عکس، فیلم و گزارش تهیه می‌کرد. وی که از آغاز جنگ تحمیلی بارها در جبهه‌ها حضور یافته بود اواخر خردادماه 1363برای چندمین بار به جبهه رفت و بر خلاف دفعه‌های قبل که بیشتر در زمینه‌های فرهنگی، هنری و تبلیغاتی فعالیت می‌کرد، این بار در کنار رزمندگان اسلام به نبرد با دشمن بعثی پرداخت و سرانجام 15 مردادماه همان سال در عملیات قدس پنج به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

انتهای پیام

captcha