کار پژوهشی دقیق؛ لازمه داشتن اقتصادی با رنگ و بوی دینی
کد خبر: 3803352
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۸ - ۰۸:۲۹

کار پژوهشی دقیق؛ لازمه داشتن اقتصادی با رنگ و بوی دینی

گروه سیاست و اقتصاد ــ قاری بین‌المللی قرآن با بیان اینکه داشتن اقتصادی با رنگ و بوی دینی، نیازمند کار پژوهشی دقیق و هم‌جانبه‌ است، گفت: مسئولیان در رأس و مردم به تبع آنان باید دست به دست هم داده و به‌دنبال تطبیق مسائل معیشتی و اقتصادی خود بر مبنای آیات و آموزه‌های دینی و قرآنی باشند، بی‌شک با تحقق این مهم تولید نیز رونق خواهد گرفت.

تحقق شعار سال مشروط بر دوری از دوگانگی فعالیتی در کشور/سپاه تواسته ترس و وحشتی در قلب دشمنان بیندازدمهدی ساعد، قاری یبن‌المللی قرآن، در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: چند سالی است که مقام معظم رهبری به دلیل وضعیت نابسامان اقتصاد کشور، شعار سال را با محتوای تولید و اقتصاد مطرح می‌فرمایند.
وی با بیان اینکه اهالی و فعالان قرآن نیز می‌توانند همچون نهادهای دیگر در راستای تحقق شعار سال وارد کار شوند، افزود: قرآنیان می‌توانند پژوهش‌ها و فعالیت‌های علمی خود را حول محور شعار سال پیش برده و آن را به مرحله اجرا برسانند.
ساعد ادامه داد: در این راستا پژوهشگران قرآنی می‌توانند آیات مرتبط با مسائل اقتصادی و معیشتی مردم را از قرآن و روایات و احادیث مرتبط را از متون دینی استخراج کرده و به منصه ظهور و عمل برسانند.
این قاری بین‌المللی قرآن ادامه داد: پژوهشگران قرآنی مصادیق عمل به آیات مستخرج از قرآن و عدم استفاده از آیات و آموزه‌های قرآنی مرتبط را آسیب‌شناسی کرده و به صورت فراگیر عنوان کنند.
وی با اشاره به اینکه درآمد و کسب روزی حلال در سطح کشور حقیقتاً کم‌رنگ شده است، ادامه داد: روحانیت، مراجع عظام تقلید و کارشناسان دینی بسیاری در ربوی بودن بانک‌های کشور صحبت‌های بسیار کرد‌ه‌اند اما این مهم تنها در حد یک بیانیه باقی مانده و و هیچ گاه به مرحله عمل نرسیده است.
ساعد با اشاره به اینکه قرآن کتاب سعادت زندگی انسان است، بیان کرد: مسئولان در راس و مردم به تبع آنان همه باید دست به دست هم داده و به‌دنبال تطبیق مسائل معیشتی و اقتصادی خود بر مبنای آیات و آموزه‌های دینی و قرآنی باشند، بی‌شک با تحقق این مهم تولید نیز رونق خواهد گرفت.
این مدرس قرآن ابراز کرد: داشتن اقتصادی با رنگ و بوی دینی، نیازمند کار پژوهشی دقیق و همه‌جانبه‌ای است لذا در این راستا پس از انجام فعالیت‌های پژوهشی، این مهم باید به صورت دستورالعمل و ابلاغیه به همه سازمان‌ها و ارگانهای ذی ربط اعلام شده تا بر اساس آن حرکت کنند.

رونق تولید مساوی با افزایش ذخایر ارزی ‌
وی با بیان اینکه تغییرات باید همواره از درون سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی آغاز شود، گفت: اگر به‌دنبال پایه‌گذاری و اجرای آموزه و سنتی نیک در جامعه هستیم باید ابتدا مسئولان نهاد‌های دولتی خود عامل به آن مهم باشند.
ساعد با اشاره به اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی با منع استفاده و خرید از کالاهای خارجی تحقق می‌یابد، ادامه داد: مردم خواه یا ناخواه در استفاده و خرید کالا، هرآنچه در بازار موجود باشد خریداری می‌کنند در این بین دولتمردان و نهادهای مرتبط باید بازار را از کالا‌های خارجی خالی کرده و فرصت را به تولید کنندگان داخل جهت ارائه محصولات خود بدهند.
وی گفت: مادامی که اشیاء کم‌ارزشی همچون سوزن ته‌گرد و اجناسی از این قبیل از خارج از کشور وارد شده و موجب خروج ارز از کشور شود چگونه می‌توان انتظار داشت که اقتصاد و تولیدات کشور رونق بگیرد لذا تا زمانی که دوگانگی فعالیتی در کشور وجود داشته و توجهی به منویات رهبری معظم نشود نمی‌توان انتظار داشت که شعار سال تحقق یافته و کشور به استقلال تمام و کمال دست یابد.
این قاری قرآن بیان کرد: رونق تولید در کشور موجب افزایش ذخایر ارزی و عدم خروج آن از کشور، نشاط اجتماعی، ثبات اقتصادی کشور، کاهش آسیب‌های اجتماعی، ثبات وامنیت شغلی و درآمد زایی در کشور خواهد شد و عدم رونق تولید نیز تضعیف اقتصاد کشور را به‌دنبال داشته و نتیجه آن رو آوری برخی مردم به کول بری به‌دلیل عدم ثبات شغلی و وضعیت بد اقتصادی است.
ساعد اشاره‌ای به سخنان اخیر دولت آمریکا مبنی بر تروریستی عنوان نمودن سپاه پاسداران داشت و گفت: آمریکا به معنای واقعی احمق است چرا که همزمان با شب میلاد امام حسین(ع) بزرگ پاسدار اسلام، سپاه پاسداران را تروریستی خطاب می‌کند.

‌فعالیت ‌انقلابی ‌سپاه و عصبانیت آمریکا
این فعال قرآنی ضمن قدردانی از ترامپ برای انجام چنین اقدام مضحکانه و احمقانه‌ای، اظهار کرد: دولت آمریکا با تروریستی نامیدن سپاه پاسداران تنها موجب افزایش و معرفی هر چه بیشتر اقتدار، ابهت و عزت این تشکیلات نمونه به جهانیان شد.
وی افزود: طبق سخن امام خمینی(ره) که فرموده‌اند «هرگاه آمریکا و کشور‌های مستکبر از شما تعریف کردند بدانید مسیر را اشتباه می‌روید و هرگاه از شما عصبانی شدند بدانید که کار شما درست است» عصبانیت کنونی آمریکا از سپاه نشان از فعالیت صحیح وپیش برنده و انقلابی این مجموعه دارد.
ساعد با بیان اینکه سپاه پاسداران اسلامی همواره از ابتدای انقلاب همپای رهبر و ولی خود در جهت اعتلاء و گسترش این نظام و انقلاب حرکت کرده است ادامه داد: سپاه همواره در جنگ نظامی، مسائل امنیتی، معیشتی و کمک به مردم آسیب دیده در بلایای طبیعی پیش قراول بوده است.
این چهره قرآنی گفت: حال عصابنیت دولت‌های تروریستی و مستکبر به این دلیل است که سپاه پاسداران را به‌عنوان یک مانع اساسی و اصلی در برابر اهداف شوم خود می‌بینند.
وی بیان کرد: نامگذاری سپاه پاسداران به عنوان یک نهاد تروریستی حاکی از آن است که این مجموعه نظامی توانسته ترس و وحشتی در قلب دشمنان این مرز و نظام بیندازد که این باعث افتخار این مجموعه است.
انتهای پیام

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
امامزاده عبد الله
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۵ - ۰۹:۳۴
0
0
عالی بود استاد عااااالی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۱۸
0
0
بسیار عالی استاد
غیبی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۸/۰۱/۲۷ - ۱۴:۲۱
0
0
بسیار عالی استاد
captcha