جوانان اصلی‌ترین سرمایه کشور هستند
کد خبر: 3804546
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۷

جوانان اصلی‌ترین سرمایه کشور هستند

گروه اجتماعی ــ امام جمعه هریس، جوانان و دانش‌آموزان را اصلی‌ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تربیت قشر جوان و فعال جامعه می‌تواند باعث رشد و توسعه آن جامعه شود.

جوانان اصلی ترین سرمایه هر کشور هستند

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام قهرمان احمدی، امام جمعه هریس، امروز، 28 فروردین‌ماه در جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان، جوانان و دانش‌آموزان را اصلی‌ترین سرمایه هر کشور عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری در تربیت قشر جوان و فعال جامعه می‌تواند باعث رشد و توسعه آن جامعه شود و لازمه این امر نیز داشتن آموزش و پرورش، سیستم آموزشی پویا، معلمان و دبیران مجرب و کاردان است.

وی ضمن اشاره به فرا رسیدن روز جوان و هفته جوان که به‌مناسبت ولادت حضرت علی اکبر(ع) نامگذاری شده است، گفت: حضرت علی اکبر(ع) یک الگوی مناسب برای جوانان بوده و این قشر فعال جامعه با آشنایی از سیره و روش زندگی آن حضرت می‌توانند راه سعادت و موفقیت را در پیش بگیرند.

حجت‌الاسلام احمدی، در ادامه به فرا رسیدن روز معلم نیز اشاره کرد و افزود: آیات بسیاری در قرآن کریم در رابطه با تعلیم و تربیت است و ارج نهادن بر مقام معلمان نباید به روز خاصی مختص باشد؛ چراکه تکریم معلمان و به‌ویژه بازنشستگان عرصه علم ، تعلیم و تربیت در واقع تکریم از پروردگار است.

امام جمعه هریس، پیشرفت و توسعه مجموعه آموزش و پرورش را نیازمند مشارکت همگانی و خصوصا اولیای دانش‌آموزان دانست و بر این امر تأکید کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان هریس در ادامه برگزاری مجالس ترحیم در ساعات اداری را از آسیب‌های اجتماعی، تضعییع حقوق عامه مردم و مسئله فرهنگ عمومی این شهرستان برشمرد و بر ساماندهی ساعات مجالس ترحیم و همچنین به حداقل رساندن هزینه‌ها و اهدای هزینه مراسم در حد وسع به منافع عام‌المنفعه و مؤسسات خیریه تأکید کرد.

انتهای پیام

captcha