اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در تبریز برگزار می‌شود
کد خبر: 3804671
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۵

اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در تبریز برگزار می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس دانشگاه تبریز گفت: اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز به میزبانی دانشگاه تبریز همراه با برپایی نمایشگاه توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی در تبریز برگزار می‌شود.

اجلاس اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز در تبریز برگزار می‌شود

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، به نقل از روابط عمومی دانشگاه تبریز، میررضا مجیدی، رئیس دانشگاه تبریز، امروز، 28 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: اجلاس رؤسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز و نمایشگاه آن روزهای 30 و 31 فروردین ماه برگزار می‌شود.

وی افزود: این اجلاس و گشایش نمایشگاه با حضور پروفسور «رمضان کورکماز»، رئیس اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز، و جمعی از روسای دانشگاه‌های کشور ترکیه عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز برگزار می‌شود.

مجیدی، بررسی نحوه توسعه گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی و شناساندن توانمندی‌های علمی، تحقیقاتی و فرهنگی دانشگاه‌های فعال عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز در کشور ترکیه برای گسترش همکاری‌های دانشگاهی فی‌مابین را از جمله اهداف این اجلاس و نمایشگاه بیان کرد.

رئیس دانشگاه تبریز، ادامه داد: امروزه ظرفیت‌های فراوانی در بین دانشگاه‌های جمهوری ترکیه و دانشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های تولید علم و فناوری وجود دارد که برگزاری این اجلاس و در کنار آن برگزاری نمایشگاه فرصت خوبی برای دو طرف برای گسترش همکاری‌های علمی و آموزشی است.

وی تاکید کرد: دانشگاه تبریز نیز به عنوان یکی از اعضای اصلی اتحادیه دانشگاه‌های قفقاز و نیز به عنوان رئیس کارگروه همکاری‌های علمی ایران و ترکیه با تمام توان و امکانات برای معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های علمی، آموزشی و فرهنگی کشورمان همچنین ایجاد فرصت به منظور گفت‌وگوها در راستای گسترش تعاملات علمی و فرهنگی در برپایی نمایشگاه و حضور روسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای تلاش خواهد کرد.

مجیدی اضافه کرد: دانشگاه تبریز بیش از هفت دهه قبل با تاسیس 2 دانشکده ادبیات و پزشکی فعالیت خود را آغاز کرد و در حال حاضر با داشتن 21 دانشکده، چندین دانشکده اقماری، پردیس بین‌المللی، 10 پژوهشکده و گروه پژوهشی، قطب علمی، 300 آزمایشگاه، 800 نفر عضو هیات علمی و بیش از 20 هزار نفر دانشجو از دانشگاه‌های بین‌المللی، سطح یک و برتر کشور است.

وی توسعه همکاری‌های بین‌المللی و قرار گرفتن در جمع دانشگاه‌های برتر دنیا را از جمله راهبردهای کلان دانشگاه تبریز برشمرد و یادآوری کرد: دانشگاه تبریز جزو اولین دانشگاه‌های بود که در اتحادیه‌های بزرگ بین‌المللی از قبیل اتحادیه دانشگاه‌های جهان (IAU)، اتحادیه دانشگاه‌های بین‌المللی (IUC) و اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز(KUNIB) حضور فعال داشته است.

به گفته وی این دانشگاه در حال حاضر نیز در عرصه‌های جهانی بسیار فعال بوده و هم‌اکنون با 160 دانشگاه از کشورهای مختلف دنیا قرارداد و تفاهم نامه همکاری دارد که از این تعداد نزدیک 60 دانشگاه از کشور جمهوری ترکیه است.

مجیدی تاکید کرد: دانشگاه تبریز آماده هرگونه توسعه همکاری علمی و آموزشی با دیگر دانشگاه‌های جهان و به ویژه با کشورهای منطقه از جمله با کشور دوست و همسایه ترکیه است.

انتهای پیام

captcha