همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌ شرقی برگزار شد
کد خبر: 3805346
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۳۳

همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌ شرقی برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌ شرقی همزمان با نیمه شعبان با حضور حافظان و قاریان ممتاز و بین المللی در دانشگاه تبریز برگزار شد.

همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌شرقی برگزار شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌ شرقی، بزرگترین همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی در آذربایجان‌ شرقی همزمان با نیمه شعبان با حضور حافظان و قاریان بین المللی و ممتاز در دانشگاه تبریز برگزار شد.

رحیم وظیفه شعاع، دبیر ستاد برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، در این همایش، گفت: بی انصافی بود که شاهد تمام شدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی باشیم اما از مهم‌ترین دستاوردهای معنوی انقلاب اسلامی غافل شویم از این‌رو با همفکری و کمک نماینده ولی‌فقیه در استان که خود فردی قرآنی است اقدام به برگزاری این همایش کردیم.

وی افزود: این همایش برای گرامیداشت معنوی اساتید و حافظان بوده تا بتوانیم  از زحمت بی‌دریغ‌شان تشکر کنیم که البته حق قرآنیان با این تجلیل‌ها ادا نمی شود.

وظیفه شعاع خاطرنشان کرد: ویژگی این همایش در این است که از ۴۷۷ نفر تجلیل به عمل آورده شد که ۴۰ نفر به صورت نمادین بودند که با امتیازات خاص و تلاش مضاعف روی سن تجلیل شدند و مابقی در قالب ۳۵ گروه ۱۴ نفره در سالن تجلیل شدند.

دبیر ستاد برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی آذربایجان‌ شرقی، اضافه کرد: ۳۷۸ نفر از تجلیل شدگان حافظان کل قرآن هستند که از این میان ۲۹۴ نفررا بانوان و ۸۴ نفر را آقایان تشکیل می‌دهند.

وظیفه‌شعاع گفت: ۹۹ نفر از تجلیل شدگان در این همایش نیز قاری قرآن هستند که ۹۶ نفر آنها آقا و سه نفر نیز از بانوان هستند.

دبیر ستاد برگزاری همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی آذربایجان‌شرقی، بیان کرد: استان آذربایجان‌ شرقی حافظان و قاریان قرآن زیادی دارد و این افراد تجلیل شده کسانی هستند که آزمون‌های لازم را داده و حفظ قرآن آنها محرز شده و دارای مدرک هستند.

وظیفه شعاع خاطرنشان کرد: امروز ۴۷۷ الگوی قرآنی در جامعه معرفی شد و امیدواریم در سال‌های آتی تعداد کثیری از حافظان و قاریان به این لشکر قرآنی ملحق شوند.

در پایان این همایش از رحیم خاکی، قاری بین المللی کشورمان، مهدی غلام نژاد، نفر دوم مسابقات بین المللی قرآن کریم اوقاف در سال جاری، سعید وحیدی مهر، حافظ کل قرآن، یحیی راثی، حافظ کل قرآن، وحید غفران نیا، حافظ کل قرآن، ابراهیم عبدی قاری برجسته قرآن، مهدی محمدزاده قاری قرآن و .... تجلیل شد.

انتهای پیام

captcha