پیروزی انقلاب اسلامی موجب نجات قرآن از مهجوریت شد
کد خبر: 3805355
تاریخ انتشار : ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۵

پیروزی انقلاب اسلامی موجب نجات قرآن از مهجوریت شد

گروه فعالیت‌های قرآنی- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، اظهار کرد: به برکت انقلاب و اندیشه‌های والای امام راحل و مقام معظم رهبری قرآن بعداز خیزش اسلامی مردم در سال ۵۷ ، از مهجوریت درآمد و امروز نفوذ دستورات عمل بخش آن را در زندگی بسیاری از مردم را شاهد هستیم.

پیروزی انقلاب اسلامی موجب نجات قرآن از مهجوریت شدبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز در همایش رویش‌های قرآنی انقلاب اسلامی استان در دانشگاه تبریز، اظهار کرد: به برکت انقلاب و اندیشه‌های والای امام راحل و مقام معظم رهبری قرآن بعداز خیزش اسلامی مردم در سال ۵۷ ، از مهجوریت درآمد و امروز نفوذ دستورات عمل بخش آن را در زندگی بسیاری از مردم را شاهد هستیم.

وی با بیان اینکه فرهنگ قرآنی در جامعه به برکت انقلاب اسلامی، امام راحل و عنایتهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در حال گسترش است، تاکید کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی قرآن تنها در قبرستانها و بر سر مزار اموات قرائت می‌شد و یا بر سر جهیزیه دختران گذاشته می‌شد اما امام خمینی(ره) با انقلابی که به پا کردند قرآن را در سطح جامعه حاکم کردند و امروز به برکت وجود مقام معظم رهبری فضای معنوی قرآن کریم بین جوانان و نوجوانان حاکم شده است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، با بیان اینکه هدف اصلی همه باید عمل به قرآن باشد، گفت: مقام معظم رهبری در سال‌های اخیر تاکیدات فراوانی بر لزوم تربیت حافظان قرآنی داشته‌اند و فرمودند که باید ۱۰ میلیون حافظ قرآنی در کشور داشته باشیم.

امام جمعه تبریز، بر مشخص شدن سهم آذربایجان‌شرقی در تربیت ۱۰میلیون نفر از حافظان قرآن تاکید کرد و از مدیران فرهنگی و قرآنی استان خواست هر چه زودتر در این زمینه اقدامات لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: اکنون وظیفه داریم در رابطه با روخوانی، قرائت، حفظ و آشنایی با مفاهیم قرآن کریم تلاش‌های خود را بیشتر از گذشته افزایش دهیم و همه این موارد باید مقدمه‌ای برای عمل کردن به آیات کلام الله وحی باشد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، افزود: اکنون با تلاش‌های مدیران فرهنگی و قرآنی استان شاهد هستیم در روستاها نیز حافظان و قاریان قرآن تربیت شده‌اند و این به برکت تلاش‌های شبانه‌روزی استادان قرآنی است و اکنون در سایه این تلاش‌ها نوجوانانی در سطح کشور و حتی رقابت‌های بین‌المللی تربیت شده‌اند که از چهره‌های درخشان قرآنی هستند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به اهمیت تربیت کودکان و نوجوانان قرآنی، گفت: امروزه فرزندان قرآنی نه تنها در استان بلکه در سطح کشوری و بین‌المللی نیز افتخار می‌آفرینند.

وی با ابلاغ سلام و دعای خیر مقام معظم رهبری به حافظان و قاریان همایش «رویش های انقلاب اسلامی» افزود: دو هفته قبل خبر برگزاری این همایش بزرگ خدمت مقام معظم رهبری ابلاغ شد و ایشان دیروز خطاب به بنده از برگزاری این همایش قرآنی ابراز خرسندی کرده و سلام و دعای خیر خود را بدرقه حافظان و قاریان قرآن کریم کردند.

انتهای پیام

captcha