برگزاری همزمان نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران و مشهد
کد خبر: 3806726
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۸

برگزاری همزمان نمایشگاه بین‌المللی قرآن در تهران و مشهد

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم در دو استان تهران و خراسان رضوی خبرداد.

به گزارش ایکنا، تسنیم نوشت: نمایشگاه‌ بین‌المللی قرآن‌کریم امسال بیست و هفتمین دوره خود را تجربه خواهد کرد. نمایشگاهی که هرساله با شروع ماه مبارک رمضان کار خود را در بخش‌های مختلف آغاز می‌کند. مصلای بزرگ امام خمینی(ره) میزبان بیست و هفتمین دوره نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم خواهد بود. در سال‌های گذشته، علاوه بر برپایی نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌ در پایتخت، جشنواره‌های قرآنی با همت ادارات فرهنگ و ارشاد استان‌ها در اقصی‌نقاط کشور برگزار می‌شد امّا اتفاق جدیدی که امسال رقم خواهد خورد، حاکی از آن است که شعبه دیگری از نمایشگاه بین‌المللی قرآن در استان خراسان رضوی برگزار ‌می‌شود.

اصغر امیرنیا مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در گفتگو با خبرنگار فرهنگی تسنیم گفت: طبق برنامه‌ریزی‌ و هماهنگی‌های صورت گرفته مبنی بر برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در سایر استان‌های کشور مقرر شد که در سال 98، استان خراسان رضوی به عنوان شعبه استانی نمایشگاه انتخاب شود.

وی ادامه داد: نمایشگاه بین‌المللی قرآن‌کریم در استان خراسان رضوی جدا از شهرستان‌های این استان و هم‌زمان با نمایشگاه تهران و با همکاری شهرداری مشهد، آستان قدس رضوی و سایر نهادها و دستگاه‌های فرهنگی، هنری و مذهبی برگزار خواهد شد و زمان برگزاری آن از 8 الی 18 ماه مبارک رمضان و با مساعدت معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خواهد بود.

امیرنیا افزود: کمیته‌های مختلفی جهت برگزاری این نمایشگاه در نظر گرفته شده تا بتوانند فعالیت رضایت‌بخش و درخور شان مردم متدین و علاقه‌مند به ساحت مقدس قرآن و عترت ارائه کنند.

مدیرکل تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از حضور قاریان وکارشناسان خارجی در ایام نمایشگاه خبرداد و گفت: از 10 قاری داخلی و 7 قاری خارجی و 3 نفر از اندیشمندان حوزه قرآن و عترت دعوت شده است تا در نمایشگاه خراسان رضوی حضور داشته باشند تا بتوانیم از ظرفیت‌های قرآنی آنان بهره‌مند و محصولات فرهنگی کشورشان را در منظر عموم به نمایش بگذاریم.

امیرنیا درباره محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی قرآن در خراسان رضوی نیز گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مکان برگزاری نمایشگاه در استان خراسان رضوی، دانشگاه فردوسی مشهد در نظر گرفته شده که در فضای باز و 15 هزار متر مربع و همراه با فعالیت‌های ویژه خواهد بود که در این راستا تبلیغات وسیعی در فضای حقیقی و مجازی انجام، شورای سیاست‌گذاری و اجرایی تشکیل  و فضای رقابتی بین موسسات فرهنگی قرآن و عترت این استان فراهم شده است.

انتهای پیام

captcha