آغاز اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در البرز
کد خبر: 3806992
تاریخ انتشار : ۰۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۱

آغاز اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در البرز

گروه فرهنگی ــ دبیر جشنواره بین‌المللی رشد در آموزش و پرورش البرز گفت: اکران فیلم‌های چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی رشد با رویکرد آموزشی- تربیتی در این استان کلید خورد.

آغاز اکران فیلم‌های جشنواره بین‌المللی رشد در البرز

مرادعلی گنجوی‌پور، دبیر جشنواره بین‌المللی رشد در آموزش و پرورش البرز، در گفت‌وگو با ایکنا از البرز، هدف از برگزاری این جشنواره را تنوع بخشیدن به یادگیری، تغییر دیدگاه زیبایی شناختی و بهتر اندیشیدن در راستای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ذکر کرد.
وی افزود: فیلم‌های چهل و هشتمین جشنواره بین‌المللی رشد با موضوع‌های علمی، آموزشی و تربیتی در برخی از مدارس و کانون‌های فرهنگی ـ تربیتی البرز به صورت رایگان به اکران درآمده است.
دبیر جشنواره بین‌المللی رشد در آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه 40 هزار دانش‌آ‌موز، فرهنگی و اولیا فیلم‌های برگزیده جشنواره های رشد را در البرز تماشا می‌کنند، خاطرنشان کرد: این فیلم‌های کوتاه و بلند در 20 سالن برای مخاطبان آموزش و پرورش استان در حال اجراست.
گنجوی‌پور با اشاره به اینکه در این جشنواره فیلم‌های داخلی و خارجی از 37 کشور در حال اکران است، اضافه کرد: علاقه‌مندان تا 11 اردیبهشت‌ماه ‌در دو نوبت صبح و عصر می‌توانند به تماشای این فیلم‌ها بنشینند.
وی تصریح کرد: با وجود آسیب‌‌های اجتماعی فراوان و با ظهور فضای مجازی در دنیای امروز، اهمیت جشنواره فیلم رشد برای دانش‌آموزان دوچندان احساس می‌شود.
این مسئول ادامه داد: کتاب درسی تنها وسیله آموزشی نباید باشد به این منظور رسانه‌های متنوعی که بتوانند آموزش را تسهیل کنند و به آن عمق بخشند در نظام تعلیم و تربیت باید مورد توجه قرار گرفته است.
گنجوی‌پور گفت: جشنواره بین‌المللی فیلم رشد یکی از قدیمی‌ترین گردهمایی‌های اهالی هنر سینما در ایران است که مخاطبان آن را به‌طور عمده دانش‌آموزان، معلمان و فعالان عرصه تعلیم و تربیت تشکیل می‌دهد.
وی افزود: این جشنواره به عنوان نخستین جشنواره آموزشی ایران طی چهاردهه با برگزاری منظم و منسجم خود یکی از پرمخاطب‌ترین جشنواره‌های سینمایی کشور است.
دبیر جشنواره بین‌المللی رشد در آموزش و پرورش البرز با اشاره به اینکه زبان هنر زیباترین و اثرگذارترین روش بیان مفاهیم است، گفت: بیش از 75 درصد یادگیری از طریق حس بینایی انجام می‌شود و این مهم نشان‌دهنده ارزش وجودی استفاده از فیلم در آموزش ‌برابر حس شنوایی است.
انتهای پیام

captcha