مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه اسلامی المصطفی در ماداگاسکار برگزار شد
کد خبر: 3809448
تاریخ انتشار : ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۳:۵۸
با حضور سفیر کشورمان؛

مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه اسلامی المصطفی در ماداگاسکار برگزار شد

گروه حوزه‌های علمیه ــ مراسم دانش‌آموختگی نخستین دوره از دانش‌پژوهان دانشگاه اسلامی المصطفی با حضور سفیر جمهوری اسلامی ایران در ماداگاسکار برگزار شد.

به گزارش ایکنا به نقل از المصطفی، مراسم دانش‌آموختگی دانشگاه اسلامی المصطفی با حضور و سخنرانی «حمیدی بنام»، سرپرست سفارت جمهوری اسلامی در آنتاناناریود، «الفانس» رئیس (CFM)، رئیس شرکت سوماکو، «شیخ حنیف»، رئیس جماعت شیعیان خوجه، «عبدالهادی»، رئیس جماعت مسلمانان و برخی از رؤسای دانشگاه‌ها و نماینده المصطفی برگزار شد.
این گزارش حاکیست: مراسم با قرائت قرآن آغاز شد و پس از پخش سرود ملی دو کشور و اجرای سرود ویژه دانشگاه با عنوان حکمت، حجت‌الاسلام سیدتقی قاضوی، نماینده و رئیس دانشگاه المصطفی در ماداگاسکار، در سخنانی، به بیان دست‌آوردها، آینده پیش روی این دانشگاه و تبیین اصول اساسی تربیتی در دانشگاه پرداخت.
وی افزود: در این دوره، ۶۴ نفر در سه رشته حقوق، مدیریت و ادبیات عرب با گرایش معارف اسلامی موفق به دریافت مدرک کارشناسی شدند.
سپس نماینده جمهوری اسلامی ایران ضمن تقدیر از دانشگاه و آرزوی توفیق بیشتر برای دانش‌آموختگان، این موفقیت را گامی برای مسیر گسترش علمی ماداگاسکار دانست و با اشاره به روند رشد علمی در جمهوری اسلامی ایران، آنان را به تلاش برای پیشرفت ترغیب نمود.
همچنین «الفانس»، رئیس سازمان صلح ماداگاسکار، به عنوان آخرین سخنران این مراسم نیز ضمن تقدیر از حمایت جمهوری اسلامی ایران از جوانان ماداگاسکار، به نقش آنان در رشد و گسترش کشور پرداخت و ایپم(سیستم اموزشی ماداگاسکار) را برای ماداگاسکار مفید توصیف کرد.
شایان ذکر است در بخش پایانی مراسم، نمایندگانی از طلاب واحد خواهران و برادران، بیانیه‌ای به نمایندگی از طلاب قرائت کردند و دانش‌پژوهان دانش‌نامه خود را دریافت کرده و با اعلام گروه پیشگام در ایپم موسوم به زمزم، نشان دانش‌آموختگی به نماینده دانش‌پژوهان اعطا شد.
انتهای پیام

captcha