جمع‌آوری «اطلس قرآنی» به همت اداره اوقاف همدان
کد خبر: 3810015
تاریخ انتشار : ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۲

جمع‌آوری «اطلس قرآنی» به همت اداره اوقاف همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان همدان از جمع‌آوری «اطلس قرآنی» از سوی این مجموعه خبر داد.

جمع‌آوری اطلس قرآنی توسط اداره اوقاف همدانبه گزارش ایکنا از همدان، حجت‌الاسلام‌و‌المسلمین محمد کاروند، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان، چهارشنبه، 18 اردیبهشت ماه در نشست خبری با عنوان طرح ضیافت الهی اظهار کرد: یکی از برنامه‌های شاخص این طرح اعزام مبلغ به نقاط مختلف استان است.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان افزود: همزمان با ماه مبارک رمضان، 30 نفر از مبلغین اعزامی از قم و 18 مبلغ بومی در سطح بقاع متبرکه و مساجد استان به امر تبلیغ خواهند پرداخت.
کاروند با اشاره به اینکه بهره‌مندی از حضور مفسرین برجسته اعزامی از قم از جمله برنامه‌های شاخص اداره اوقاف است، بیان کرد: از ویژه‌برنامه‌های این مجموعه، همزمان با ماه مبارک رمضان، «اعزام مفسرین و مدرسین قرآن» به مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبرکه استان است.
وی از برگزاری مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم در 35 بقعه شاخص استان خبر داد و بیان کرد: علاوه بر جزء‌خوانی قرآن کریم، قرائت روزانه دعای افتتاح، ابوحمزه ثمالی و سایر ادعیه نیز در این بقاع انجام خواهد شد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان بیان کرد: برگزاری 14 محفل انس با قرآن در سطح استان و ویژه برنامه مراسم سحرگاهی در قالب سخنرانی، دعا و سحری ساده به مدت 30 شب در آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) همدان انجام خواهد شد.

توزیع هزار سبد کالا در میان نیازمندان همدان و کبودرآهنگ
کاروند بیان کرد: ترویج سنت حسنه افطاری ساده در برخی بقاع شاخص و برگزاری ویژه برنامه مناسبت‌های ماه مبارک رمضان همچون لیالی قدر، وفات حضرت خدیجه(س)، امام حسن مجتبی(ع) و روز قدس، در بقاع شاخص استان همدان از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده برای این ایام است.
وی با بیان اینکه یکی از اقدامات این مجموعه اجرای نیت واقفین خیراندیش در نیمه اول ماه مبارک است، ابراز کرد: در راستای اجرای نیت واقفین خیر اندیش هزار بسته سبد غذایی در میان نیازمندان شهرستان‌های همدان و کبودرآهنگ توزیع خواهد شد.
مدیرکل اوقاف استان با اشاره به اینکه ارزش هر سبد غذایی 200 هزار تومان است، بیان کرد: همزمان با نیمه اول ماه مبارک رمضان، 500 بسته کالا در همدان و 500 بسته دیگر در میان نیازمندان و محرومین شهرستان کبودرآهنگ توزیع خواهد شد، همچنین 300 کارت هدیه 200 هزار تومانی نیز به ایتام کبودراهنگ اهدا خواهد شد.
کاروند گفت: اعزام اکیپ پزشکی شامل، پزشک اطفال و پزشک داخلی به چند روستا محروم استان با محوریت شهر فامنین در این ایام انجام خواهد شد، همچنین برگزاری ویژه برنامه جشن رمضان با همکاری صدا و سیما با هدف ترویج فرهنگ وقف در سه شهرستان ملایر، همدان و کبودرآهنگ، از دیگر اقدامات این مجموعه است.

زیرگذر بقعه امامزاده عبدالله(ع)همدان ساخته می‌شود
وی بیان کرد: طی صحبت‌های صورت گرفته بین سه دستگاه اداره اوقاف، شهرداری و سازمان برنامه و بودجه، زیر گذر بقعه امامزاده عبدالله(ع)همدان ساخته می‌شود، کار مطالعاتی این پروژه توسط شهرداری انجام و مقرر گردیده تا 10 روز آتی طرح اولیه ساخت زیرگذر ارائه شود.
این مقام مسئول با بیان اینکه زیرگذر بقعه امامزاده عبدالله(ع) همدان مخصوص عابر پیاده بوده و در یک مسیر انجام خواهد شد، عنوان کرد: مجری طرح، شهرداری بوده و پیش‌بینی می‌شود تا یک سال آینده این زیرگذر افتتاح شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان از جمع آوری «اطلس قرآنی» توسط این مجموعه خبر داد و عنوان کرد: یکی دیگر از اقدامات اداره اوقاف استان همدان، انجام کار پژوهشی در حوزه قرآن، تحت عنوان «اطلس قرآنی» است.
وی گفت: در این اطلس قرآنی، اطلاعات تمامی مراکز و جمعیت‌های قرآنی استان، نوع فعالیت، آمار منابع انسانی فعال در حوزه قرآن، هنر‌ها و پژوهش‌های قرآنی، سایت‌ها و کانال‌ها فعال قرآنی، نمایشگاه، نشریات، مسابقات، هنرمندان و خیرین قرآنی، خبرنگاران مدیران و مدرسین قرآن، گنجانده خواهد شد.
کاروند با بیان اینکه جمع آوری اطلس قرآن برای اولین باری است که در سطح کشور انجام می‌شود، عنوان کرد: سطح فعالیت‌های قرآنی در استان بالا است اما متأسفانه در پرورش و ارتقاء این فعالیت‌ها برنامه واحدی در استان صورت نگرفته است.
این مقام مسئول با اشاره به اینکه جمع‌آوری اطلس قرآنی پس از تصویب در شورای قرآن استان انجام خواهد شد، اظهار افزود: این اطلس پس از گردآوری در قالب کتابچه بروی سایت بارگذاری شده و قابلیت به روز رسانی خواهد داشت.
وی با اشاره به اینکه تربیت مربی قرآن سه سالی است توسط این مجموعه انجام می‌شود، ادامه داد: سال گذشته 70 نفر در استان از آموزش‌های لازم در حوزه مربی گری بهره‌مند شدند.
کاروند بیان کرد: برگزاری مسابقات قرآن ویژه گروه سنی زیر 18 سال با همکاری آموزش و پرورش، برگزاری آزمون حفظ و مفاهیم با همکاری اداره ارشاد و تربیت حفاظ قرآن به صورت مجازی با هزار مخاطب و 10 مربی در امامزاده عبدالله(ع) از دیگر برنامه‌های این مجموعه در حوزه قرآن است.
انتهای پیام

captcha