طرح جامع مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شبستر اجرا می‌شود
کد خبر: 3811382
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۷

طرح جامع مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شبستر اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر گفت: طرح جامع مرمت و بازسازی امامزاده‌ها و بقاع متبرکه این شهرستان اجرا می‌شود.

طرح جامع مرمت و بازسازی بقاع متبرکه شبستر اجرا می‌شود

حجت‌الاسلام عزالدین تقی‌زاده، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، درباره وضعیت امامزاده‌های این شهرستان گفت: هم‌اکنون طرح جامع بقعه «ابراهیم خلیل» شهر صوفیان در بخش تأسیسات، ساختمان امامزاده «سید‌محمد مزرعه» صوفیان در حال مرمت و طرح جامع امامزاده «داوود» شند آباد در بخش نازک‌کاری و کاشی‌کاری و مرمت سرویس‌های بهداشتی است.

وی افزود: برای اجرای این طرح‌های عمرانی بالای ۲۰۰ میلیون تومان وام از طریق سازمان اوقاف و ۵۰۰ میلیون تومان از طریق کمک‌های مردمی جذب شده است و اخیراً هم دو خیر شبستری ۲۲۰ میلیون تومان برای مرمت این بقعه‌ها تعهد کرده‌اند.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، با اشاره به مرمت بقعه سید‌حسن کوه کمری تیل تسوج هم گفت: برای مرمت این امامزاده هم ۱۵۰ میلیون وام از طریق سازمان اوقاف و بقیه از طریق نذورات مردمی در دستور کار داریم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر، گفت: در شهرستان شبستر ۸۸۲ مورد محل موقوفه وجود دارد و ۵۱۹ مورد موقوفه متصرفی و ۴۹ مورد موقوفه غیر متصرفی است.

وی افزود: با تمام توان تلاش داریم تا نیت‌های واقفان را با توجه به شرایط اقتصادی موجود به موقع جمع‌آوری و در اختیار صاحبان اصلی و نیازمندان قرار دهیم.

حجت‌الاسلام تقی‌زاده، در ادامه به بحث مهم سند دار کردن موقوفات اشاره کرد و گفت: با تلاش‌های انجام شده ۷۰ درصد موقوفات این شهرستان سند دار هستند و سند دار کردن بقیه موقوفات هم در دستور کار است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شبستر گفت: در اولین روزهای سال‌ جاری توانسته‌ایم قرارداد اجاره ۱۱۰ مورد از موقوفات شهرستان را تمدید کنیم که به نوبه خود موضوع قابل توجهی است که در سایه همکاری و تلاش‌های همکاران شهرستان محقق شده است.

انتهای پیام

captcha