آمریکا برای شروع آتش افروزی در منطقه هیچ بهانه‌ای ندارد
کد خبر: 3812326
تاریخ انتشار : ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱

آمریکا برای شروع آتش افروزی در منطقه هیچ بهانه‌ای ندارد

گروه سیاست و اقتصاد- نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره ایجاد جو نگرانی در جامعه در خصوص جنگ ایران با آمریکا گفت: آمریکا برای شروع آتش افروزی در منطقه هیچ بهانه‌ای ندارد و همچین مشکلات داخلی این کشور از جمله بدهی‌های کلان اجازه جنگ به آنها را نمی‌دهد.

آمریکا برای شروع آتش افروزی در منطقه هیچ بهانه ای نداردبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز 27، اردیبهشت‌ماه در خطبه‌های این هفته نمازجمعه تبریز، به توطئه‌ هفته پیش مبنی بر القای جنگ در کشور اشاره کرد و گفت: دشمن جو نگرانی و ترس را در کشور ایجاد کرده در حالیکه هیچ دلیل و بهانه توجیهی برای حمله آمریکا و آغاز جنگ نیست.

وی ادامه داد: همه می‌دانند که توانمندی موشکی ایران دفاعی بوده و رویکرد تهاجمی ندارد ولی در مقابل نیز اجازه تجاوز به هیچ کشوری را هم نمی‌دهد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، اذعان کرد: آمریکا در موقعیتی نیست که جنگ دیگری در منطقه را مدیریت کند چراکه مشکلات اقتصادی و اجتماعی به آمریکا اجازه ورود به جنگ را نمی‌دهد.

خطیب جمعه تبریز، توانمندی آمادگی دفاعی نظام مقدس جمهوری اسلامی را مورد اشاره قرار داد و گفت: نیروهای مسلح با دارا بودن تجربیات در سطح عالی مقتدر بوده و هیچ‌گاه اجازه حمله به دشمن را نمی‌دهد.

وی متذکر شد: آسیب‌پذیری دشمن در سطح منطقه و مطرح کردن حضور ناوهای جنگی در فلان منطقه نشان از ضعف است چرا که دیگر حمله‌کننده نمی‌گوید که حمله می‌کند و این یعنی آنها می‌خواهند چشم ترسانده و هیاهو و نگرانی ایجاد کنند.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در بخش دیگر سخنانش با اشاره به انفجار چهار کشتی در نزدیکی یکی از بنادر امارات، گفت: طبق اعلام وزارت امور خارجه امارات، بندری که در نزدیکی آن، این چهار کشتی مورد هدف قرار گرفتند، بسیار حائز اهمیت بوده و روزانه یک میلیون و ۸۰۰ بشکه نفت از همین بندر صادر می‌شود.

وی ادامه داد: معتقدم این حادثه توسط افرادی اتفاق افتاده که می‌خواهند امنیت منطقه را از بین ببرند.

امام جمعه تبریز، با اشاره به عملیات پهبادی یمن علیه تاسیسات بسیار مهم عربستان سعودی، خاطرنشان کرد: بسیاری از منابع خبری از این اتفاق به عنوان «عملیات بزرگ علیه اهداف عربستان سعودی» نام می‌برند که در واقع واکنشی علیه تجاوز چند ساله عربستان به یمن است.

حجت‌الاسلام آل هاشم افزود: ائتلاف نظامی علیه یمن به سرکردگی عربستان وارد پنجمین سال شده که تجربه چهل ساله ایران و ائتلاف علیه سوریه نشان داد که مردم یمن در شرایط کنونی راهی جز مقاومت ندارند و ما خواستار رسیدگی محاکم بین المللی به تجاوز عربستان به یمن هستیم.

وی تصریح کرد: اگر خدای ناکرده جنگی بین ایران و آمریکا شروع شود، هیچ جا در خلیج فارس آرام نمی‌شود و شعله‌های جنگ تمامی پایتخت‌های منطقه را شعله‌ور می‌کند، امروز ایران تنها نیست.

امام جمعه تبریز با اشاره به دیدار مسئولان نظام با رهبر معظم انقلاب، گفت: بر اساس منویات رهبری در این دیدار، مقاومت، گزینه فعلی مردم ایران در مواجهه با دشمنان است، آنان هیاهو می‌کنند ما هم ترسی نداریم. به صورت تصاعدی شدت عربده‌هایشان را بیشتر می‌کنند که نشانگر ضعف‌شان بوده؛ چرا که قدرت و توانایی به بزرگی صدا نیست و آمریکا از ضعف‌های زیادی رنج می‌برد.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، ادامه داد: به دلیل بی‌ثمر بودن مذاکرات، نیت پلید آمریکا در مذاکره، غیر قابل اعتماد بودن آمریکا، ماموریت برای خدمت به رژیم صهیونیستی و محاسبات غلط آمریکا از ملت ایران؛ رهبر معظم انقلاب مذاکره با آمریکا را سم می‌دانند.

وی تصریح کرد: دولت ایران نیز برای مقابله با مشکلات اقتصادی، درمان بیماری اقتصاد کشور، اصلاح ساختار بودجه کشور، شرطی نشدن اقتصاد به موضوعات خارجی، مبارزه با قاچاق و احتکار و اصلاح نظام بانکی باید تلاش بیشتری داشته باشد، مدیریتش نیز شجاعانه، امیدوارانه، جهادی و همراه با اشراف میدانی بر مشکلات شود.

نماینده ولی فقیه در استان خاطرنشان کرد: قوای سه گانه نیز باید برای رفع موانع تولید، حل مشکلات واحد‌های تعطیل شده، خودکفایی در کشاورزی و سهولت کسب‌و‌کار تلاش کنند.

وی با اشاره به افتتاح فاز دوم مصلی امام خمینی (ره) تبریز، گفت: مرحوم آیت‌الله ملکوتی برای تعیین مکان این مصلی و آیت الله مجتهد شبستری برای ساخت آن تلاش‌های فراوانی انجام دادند و در طول دو سال گذشته نیز برای تکمیل فاز دوم آن تلاش شد که از تمامی دست‌اندرکاران تشکر می‌کنم. امروزه مصلی امام خمینی (ره) در سطح کشور کم نظیر است.

وی با اشاره به روز جهانی ارتباطات و روابط عمومی، گفت: مدیران، بهترین افراد را برای روابط عمومی ادارات انتخاب کنند؛ چرا که روابط عمومی‌ها پل ارتباط ادارات و مردم بوده و ضرورت دارد برای این جایگاه مهم از افراد باهوش و صاحب اندیشه استفاده شود نه افراد چاپلوس.

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین در خطبه اول نماز جمعه این هفته تبریز با تبیین وظایف فردی و اجتماعی در ماه مبارک رمضان گفت: به استناد آخرین خطبه ماه شعبان حضرت پیامبر اکرم (ص) از جمله وظایف مومنان در این ماه ذکر دعا و طلب استغفار و مغفرت از درگاه خداوند متعال است.

وی با تاکید بر برگزاری مراسم های دعاهای کمیل و ندبه در مساجد بزرگ شهر گفت : مراسم های برگزار شده باید در شان مردم مومن تبریز باید باشد.

حجت‌الاسلام آل هاشم در ادامه با بیان اینکه سجده‌های طولانی در نمازهای فرادا در این ماه توصیه شده است گفت: داشتن خضوع و خشوع در نماز های ماه رمضان بسیار توصیه شده است‌.

خطیب جمعه تبریز، با اشاره به گلایه تعدادی از شهروندان در خصوص برگزاری ویژه مراسم هایی که به برای رمضان برگزار می‌شود، اظهار رکد: در ویژه برنامه‌های رمضان شان رمضان را حفظ کنید.

انتهای پیام

captcha