خدمات قرآنی ۴۰ ساله بعد از انقلاب گردآوری شود
کد خبر: 3812447
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۰۸:۳۸

خدمات قرآنی ۴۰ ساله بعد از انقلاب گردآوری شود

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ حجت‌الاسلام علی‌نژاد با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در شکوفایی این ظرفیت‌های قرآنی گفت: یکی از پیشنهاد ما این است که خدمات قرآنی ۴۰ ساله بعد از انقلاب اسلامی گردآوری شود.

علی‌نژاد

به گزارش ایکنا از خوزستان، حجت‌الاسلام پیمان علی‌نژاد، مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان در حاشیه بازدید از نمایشگاه قرآن در غرفه خبرگزاری قرآن حضور یافت و به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

حجت‌الاسلام علی‌نژاد، گفت: امسال در برپایی نمایشگاه قرآن و عترت زحمات زیادی کشیده شده است؛ مکان نمایشگاه مکان مناسبی است؛ مؤسسات مختلفی به نمایشگاه آمده‌اند و کارهای خود را عرضه کرده‌اند.

وی ادامه داد: برخی کارها ابتکاری و خدمات برای سنین مختلف در نظر گرفته شده بود. آثار به زبان فارسی، عربی و بعضاً انگلیسی نیز عرضه و کارهای ابتکاری خوبی برای آموزش قرآن ارائه شده بود. این کارها باید بیشتر تبلیغ شوند و ارتباط بیشتری با جامعه به ویژه نسل جوان و نوجوان برقرار شود.

علی‌نژاد با بیان اینکه ظرفیت‌های قرآنی زیادی در استان داریم، اظهار کرد: اگر محور تربیت کودکان را از ابتدا قرآن و عترت قرار دهیم، می‌توانیم یک جامعه قرآنی شکل دهیم. لذا این برنامه‌ها و اقدامات خیلی ارزشمند است.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان گفت: در خوزستان ظرفیت‌های قرآنی فراوانی وجود دارد؛ از دیرباز و در طول تاریخ چنین بوده است؛ امیدواریم در آینده بیش از اینها از این ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی با اشاره به تأثیر پیروزی انقلاب اسلامی در شکوفایی این ظرفیت‌های قرآنی گفت: یکی از پیشنهادهای ما این است که خدمات قرآنی 40 ساله بعد از انقلاب گردآوری شود. اتفاق‌های بزرگی صورت گرفته است؛ اینها را در نظر داشته باشیم در عین حال برای آینده برنامه‌ریزی شود.

علی‌نژاد در ادامه درباره برنامه‌های قرآنی دفتر تبلیغات اسلامی گفت: در دفتر تبلیغات اسلامی یک بخش آموزش در موضوعات مختلف تخصصی وجود دارد که مصدر خیلی از آنها قرآن و عترت است. ما بر سر سفره قرآن نشسته‌ایم و از این مفاهیم استفاده می‌کنیم. یک بخش از کار دفتر نیز تبلیغ است که در آن عرصه هم در تعامل با نهادهای مختلف کار می‌کنیم. یکی از این نهادها شهرداری است که در این ایام محافل قرآنی دارند و ما در حد وسع خود با آنها همکاری داریم.

مسئول دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم نمایندگی خوزستان بیان کرد: در حال حاضر بیش از 2 هزار مبلغ و 27 گروه تبلیغی در سطح استان داریم. علاوه بر این، 19 گروه تبلیغی نیز از قم داریم که در هر گروه تبلیغی تا 40 نفر مبلغ فعالیت می‌کنند و در حال تبلیغ مفاهیم دینی و قرآنی هستند. یکی از کارهای ثابت مبلغان ما جلسات قرآنی است که ما وظیفه داریم آنها را تقویت کنیم.

انتهای پیام

captcha