دورنمایی از عظمت خداوند از نظر پیامبر(ص)
کد خبر: 3812898
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۳
حجت‌الاسلام کاویانی تببین کرد؛

دورنمایی از عظمت خداوند از نظر پیامبر(ص)

گروه حوزه‌های علمیه - استاد حوزه علمیه قم گفت: ارزش عبادات هر یک از ما به اندازه معرفت است و اگر معرفت کم باشد به طور عملی ارزش آن عمل کم است.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمود حسینی کاویانی در جلسه تفسیر قرآن با موضوع اخلاق سازمانی که در حسینیه مجتمع آموزش عالی شهیده بنت‌الهدی برگزار شد، اظهار کرد: ارزش هر کس به اندازه معرفت است و اگر بخواهید ارزش را افزایش دهید، باید معرفت را نسبت به خداوند ارتقا پیدا کند. در اینگونه مواقع روزه‌ها و عبادات معنادار می‌شود.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت‌الهدی با بیان اینکه زمانی که با خداوند صحبت می‌کنیم و چیزی از او می‌خواهیم خستگی معنا ندارد گفت: زمانی که قصد دارید هدیه و پاداشی از کسی دریافت کنید اگر دو بار بگویید بیان می‌کنید هیچ گاه خسته نمی‌شوید زیرا می‌خواهید چیزی دریافت کنید به چه کسی صحبت می‌کند و قلت معرفت سبب خستگی می‌شود.
وی عنوان کرد: اگر بخواهیم این حقیقت را تببین علمی کنیم که نظام احسن است لازمه آن دو چیز است یک لازمه این است که خداوند باید علم کامل داشته باشد تا نظام غیر احسن از او صادر نشود زیرا عمل ناقص از موجود ناقص سر می‌زند.
حسینی کاویانی یادآور شد: اگر فردی علم بالایی داشته باشد علم را در معلوم خود اثر می‌دهد و معلوم عین اثری است که از عالم صادر می‌شود ولی اگر قدرت نداشته باشد دانش را به کار گیرد نمی‌تواند موجود بی نقص را خلق کند.
وی با اشاره به آیه قرآن مبنی بر فتبارک الله احسن الخالقین گفت: این آیه اشاره به صفات کمالی و ذاتی خداوند دارد بنابراین خداوند علم و قدرت کامل دارد پس موجودی که ایجاد می کند کامل است.
رئیس مجتمع آموزش عالی بنت الهدی عنوان کرد: نباید به قدرت خداوند به معنای ضعیف در ذهن ما اکتفا شود. روی عظمت کم، مختصر و اندک خداوند تکیه نشود زیرا عظمت خداوند برای هیچ کس قابل توصیف نیست و عظمت او در ذات متجلی است.
وی با اشاره به سخنی از رسول اکرم(ص) مبنی بر قدرت و عظمت خداوند گفت: پیامبر (ص)فرمودند من خدا را آنچنان که باید عبادت نکردم بنابراین در مواجهه با خداوند با چنان قدرت بزرگی مواجه هستیم که فکرش دیوانه کننده است.
حسینی کاویانی ضمن بیان دورنمایی از عظمت خداوند از نظر پیامبر اکرم(ص) عنوان کرد: خانمی نزد پیامبر برای سؤال در زمینه عظمت خداوند رسید پیامبر در پاسخ کمی از عظمت خداوند را بیان کردند این زمین، آب ها و کوه و دشت و آسمان زمانی که با آنچه زیر زمین مقایسه می‌شود مانند انگشتری در بیابان بزرگ است.
انتهای پیام

captcha