احساس تعهد و تعلق را در جامعه رواج دهیم
کد خبر: 3813118
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۲:۱۳

احساس تعهد و تعلق را در جامعه رواج دهیم

گروه اجتماعی ــ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی از بین بردن تعارض‌ها در نظام یادگیری و آموزشی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما باید از رفتارهایی که موجب ایجاد اختلالات در فرد می‌شود جلوگیری کرده و احساس تعهد و تعلق را در جامعه ترویج کنیم.

پیشگیری تنها راه مقابله با شیوع مواد مخدر است

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رضا استادرحیمی، دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، امروز، سی‌ام اردیبهشت ماه در جلسه شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان مرند، اظهار کرد: با توجه به دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی که در جهت پیشگیری از شیوع مواد مخدر در سطح مدارس و جامعه هدف برگزار شده است، نتایج آن باید ملموس‌تر باشد.

وی افزود: آموزش‌ها در نظام شخصیتی ما باید از خانواده‌ها شروع شده و از طریق جامعه‌پذیری آن را شکل دهیم.

استادرحیمی، از بین بردن تعارض‌ها در نظام یادگیری و آموزشی را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ما باید از رفتارهایی که موجب ایجاد اختلالات در فرد می‌شود جلوگیری کرده و احساس تعهد و تعلق را در جامعه ترویج کنیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تداوم روند فزاینده تقاضای مواد مخدر و تنوع انواع روان‌گردان‌ها گفت: اصلی‌ترین سیاست ما در مقابل اعتیاد به عنوان ابزار سیاسی دشمن برای تسخیر جامعه، مقاومت است.

وی اضافه کرد: تنها راه در برابر شیوع مواد مخدر، پیشگیری است و ما باید از این طریق از ایجاد خسارت در حوزه‌های مختلف جلوگیری کنیم که نقش نظام آموزشی، نیروی انتظامی، بهداشت، بهزیستی و روحانیت بسیار مهم است.

داود گرشاسبی، فرماندار ویژه مرند نیز در این جلسه با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای مبارزه با مواد مخدر در این شهرستان گفت: معتادسازی در واقع فضاسازی دشمن برای انحراف نسل جوان ما است و ما باید ابتدا بدنبال تثبیت وضع موجود و سپس بازدارندگی باشیم.

وی افزود: باید در مسیر پیشگیری از شیوع اعتیاد به مواد مخدر، اجتماع مسوول بودن را ترویج کرده و سیستم تقابل را اجتماع محور کنیم.

گرشاسبی، با اشاره به تدوین سند بومی آسیب‌های اجتماعی در مرند اظهار کرد: این اقدام در واقع شیوه و راهکارهای مقابله با آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد را به ما ارائه می‌کند.

انتهای پیام

captcha