برنامه‌های گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در آذربایجان‌شرقی اعلام شد
کد خبر: 3813235
تاریخ انتشار : ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۵:۰۶

برنامه‌های گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

گروه اجتماعی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان‌شرقی گفت: امسال برنامه‌های متعدد و متنوعی برای گرامی داشت سوم خرداد در استان با شعار «ما پیروزیم» اجرایی می‌شوند.

برنامه‌های گرامیداشت آزاد سازی خرمشهر در آذربایجان‌شرقی اعلام شد

به گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، سردار اصغر عباسقلی‌زاده، مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان، امروز 30 اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، به مناسبت سالروز آزاد سازی خرمشهر بیان کرد: عملیات بیت المقدس یکی از سرنوشت ساز ترین عملیات در دوران هشت سال دفاع مقدس بود که رزمندگان ایران با پیروزی در این عملیات باعث افتخار و عزت کشور شدند.

وی ادامه داد: در هشت سال دفاع مقدس بیش از 45 کشور حامی عراق بودند و ما از 18 کشور در این دوران اسیر جنگی داشتیم.

سردار عباسقلی‌زاده، در ادامه در خصوص برنامه سالروز حماسه آزاد سازی خرمشهر گفت: امسال برنامه‌های متعدد و متنوعی برای گرامی داشت سوم خرداد در استان با شعار «ما پیروزیم» اجرایی می شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی، افزود: روز چهارشنبه اول خردادماه با عنوان رسانه، دفاع مقدس و مقاومت، همایش بازخوانی کارکرد رسانه ها در دوران دفاع مقدس ساعت 18 با حضور مدیران مسئول و کارشناسان حوزه عرصه خبر در مسجد بلال صدا و سیما مرکز استان برگزار می شود.

وی اضافه کرد: سلسله کارگاه‌های تاریخ شفاهی دفاع مقدس با حضور خانم دکتر سپهری به مدت 10 روز در حوزه هنری استان برگزار می شود که شروع آن از اول خرداد ماه خواهد بود.

سردار عباسقلی زاده، گفت: همزمان با روز دوم خرداد که با عنوان روز شهدا و ایثارگران پیروان ولایت نامگذاری شده است، مراسم صبحگاه مشترک نیروهای مسلح استان در سپاه عاشورا به همراه جمعی از رزمندگان عملیات بیت المقدس برگزار می شود.

وی ادامه داد: مراسم عطرافشانی گلزار شهدا وادی رحمت تبریز و میثاق با شهیدان و دیدار با خانوده های شهدا و مراسم احیاء بر سر مزار شهدا از دیگر برنمه های دوم خرداد ماه خواهند بود.

وی بیان کرد: در روز سوم خرداد ماه که به عنوان روز مقاومت، ایثار و پیروزی و روز ولایتمداری نامیده شده است، فرماندهان و پیشکسوتان دفاع مقدس قبل از خطبه های نماز پرصلابت جمعه سخنرانی خواهند کرد و حماسه آزاد سازی خرمشهر و اهداف عملیات پیروزمندانه بیت المقدس را تبیین خواهند کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان شرقی افزود: همزمان با سوم خردادماه، مراسم اولین سالگرد شهید مدافع وطن سرابز شهید حامد محمدی در مسجد امام حسین لاله از ساعت 17 تا 19 برگزار می شود و همچنین در این روز نمایشگاه ویژه آزادسازی خرمشهر در مصلی امام خمینی (ره) تبریز برپا می شود.

وی گفت: روز شنبه چهارم خردادماه که روز دزفول، روز مقاومت و پیروزی نام گرفته است، همایش فاتحان و مدافعان خرمشهر در استانداری برگزار می شود و جمعی از فاتحان و مدافعان خرمشهر در این روز تجلیل خواهند شد.

وی ادامه داد: مراسم شب خاطره به همراه رونمایی از کتاب سرای انقلاب در 29 خرداد ماه در مسجد مقبره تبریز، تبیین بیانیه گام دوم انقلاب و تبیین آثار و ارزش های دفاع مقدس در مساجد، حسنیه و هیات مذهبی، تهیه و تولید مستند ویژه برنامه های رادیویی و تلویزیونی و نیز حضورفاتحان خرمشهر در برنامه های زنده رادیویی و تلویزیونی، دعوت از راویان دفاع مقدس جهت خاطره گویی و بیان ابعاد حماسه فتح خرمشهر در مدارس، ارایه خدمات و ویزیت پزشکی رایگان توسط نیروهای مسلح، برگزاری همایش دشمن شناسی از منظر امیر المومنین(ع) ویژه بانوان، برپایی نمایشگاه های ادبی و هنری با موضوع  «ما پیروزیم» ویژه کودکان و نوجوانان، برگزار ی مسابقات متعدد ورزشی از دیگر برنامه های ایام آزاد سازی خرمشهر خواهند بود.

انتهای پیام

captcha