حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از کسب و کارهای نوآورانه، استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها
کد خبر: 3814333
تاریخ انتشار : ۰۳ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۸:۴۲

حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از کسب و کارهای نوآورانه، استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها

گروه اقتصاد ــ بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با ارائه تسهیلات قرض‌الحسنه از کسب و کارهای نوآورانه، استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها حمايت می‌كند.

حمایت بانک قرض‌الحسنه مهر ایران از کسب و کارهای نوآورانه، استارت‌آپ‌ها و فین تک‌ها

به گزارش ایکنا، به نقل از بانک قرض الحسنه مهر ایران، این بانک، در راستای حمایت از شرکت‌های دانش بنيان تا کنون اقدام به امضای دو تفاهم‌نامه و دو الحاقيه با صندوق نوآوری و شکوفايی نموده است.
با توجه به تفاهم نامه مذکور که به امضای مدیران ارشد بانک و مسئولین صندوق نوآوری و شکوفايی رسيده است، تا كنون تعداد ۶۴۱ فقره وام قرض‌الحسنه مجموعاً به ارزش ۱۴۹ ميليارد ريال به شركت‌های دانش بنيان معرفی شده از سوی صندوق نوآوری و شكوفايی پرداخت شده است.
شایان ذکر است، همکاری بانک قرض الحسنه مهر ایران و صندوق مذکور از سال ۱۳۹۵ آغاز شده است و تا كنون ادامه دارد.
به جز صندوق نوآوری و شکوفایی، این بانک با ستاد ويژه فناوری نانو نيز سند همکاري امضاء نموده که از محل اين تفاهم نامه تعداد ۳۰ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۵ ميليارد و ۶۵۰ ميليون ريال پرداخت شده است. همچنين بانك قرض‌الحسنه مهر ايران با پارك فناوری پرديس نيز تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانده است كه بر اساس اين تفاهم‌نامه تا كنون تعداد ۸۸ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۱۳ ميليارد و ۱۸۱ ميليون ريال اعطا شده است.
این بانک با دو شرکت دانش‌بنیان به نامهای «صندوق پژوهش و فناوری غير دولتی توسعه صادرات و فناوري شريف» و «دانش بافت» تفاهم‌نامه‌هايی جداگانه به امضا رسانده است که از محل اين تفاهم‌نامه‌ها تا کنون تعداد ۳۳ فقره وام قرض‌الحسنه به ارزش ۴ ميليارد و ۱۵۰ ميليون ريال وام قرض‌الحسنه پرداخت شده است.

حمایت از استارت آپ‌ها و شرکت‌های نوپای فناوری بنيان

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران در راستای حمایت از استارت آپها و فین تکها و سرمايه‌گذاري در اين زمينه، با همکاري شتابدهنده ستارگان فارابي اقدام به برگزاري ماراتن برنامه نويسي مالي، در تاريخ ۱۰ الي ۱۲ بهمن ماه در محل دانشگاه شهيد بهشتي نمود.
ماراتن برنامه نویسی مالی، تحت عنوان فین وارز(finwars)، يک مسابقه برنامه نويسي است. پيش از اين رويداد، براي تيم هاي شرکت کننده چالش هايي در زمينه ي مالي مطرح شده و سپس در طي اين سه روز، شرکت‌كنندگان فرصت دارند تا نسخه اي از راه حل‌هايي كه براي اين چالش‌ها يافته‌اند را ارائه كنند.
پیش از برگزاری رویداد، کارگروهی متشکل از کارشناسان بانک و نمايندگان شتاب دهنده به منظور تعيين چالشهاي رويداد تشكيل، و نيازهاي بانك در قالب چالشهاي مورد نظر احصاء شد. همزمان با برگزاري اين جلسات بانك قرض‌الحسنه مهر ايران به منظور حمايت استارت آپهاي حوزه پولي و مالي، و همچنين برطرف كردن نيازهاي بانك در حوزه‌هاي مختلف اقدام به امضاي تفاهم‌نامه همكاري با شتابدهنده نمود.
به منظور برگزاری رویداد ماراتن مالی شهید بهشتي طي همکاري اين بانک و شتابدهنده ستارگان فارابي، تبليغات، اطلاع‌رساني و توليد و انتشار اخبار در رسانه‌هاي مورد نظر انجام شد که منجر به ثبت‌نام ۱۹ تيم در فراخوان ثبت نام گرديد. هر يک از اين تيمها پس از انتخاب چالش مورد نظر خود به رقابت با يكديگر پرداختند تا به هداياي ۱۰۰، ۵۰ و ۳۰ ميليون ريالي رويداد كه از طرف بانك براي تيمهاي اول تا سوم تعيين شده بود، دست پيدا كنند. همچنين علاوه بر جوايز مذكور، بانك قرض الحسنه مهرايران براي تمامي نفرات تيمهاي راه يافته به مرحله داوري جايزه‌اي به مبلغ ۵ ميليون ريال در نظر گرفت.
در حین برگزاری رویداد ماراتن مالی، تيمي متشکل از کارکنان بانک قرض الحسنه مهرايران و كارشناسان حوزه استارت آپ وظيفه هدايت و مربيگري تيمها را بر عهده داشتند. پس از برگزاري رويداد، نهايتاً ۱۲ تيم به مرحله داوري راه يافتند كه تيمي متشكل از مديران بانك و متخصصين حوزه استارت آپ، داوري عملكرد تيم‌ها را بر عهده داشتند كه در نهايت سه تيم به عنوان تيمهاي برتر برگزيده شد.

تولید نرم افزارهای ارائه خدمات بانک قرض الحسنه مهر ایران توسط شرکتهای استارت آپی

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران با توجه به ماهیت و رسالت خود در زمینه اشاعه فرهنگ قرض‌الحسنه و لزوم حرکت به سمت تکنولوژیهای نوين در اين زمينه، در نظر دارد نرم‌افزاری به منظور مديريت صندوقهای قرض‌الحسنه خانوادگی به مشتريان ارائه نمايد. با توجه به اينکه ارائه چنين خدمتی بر پايه فناوری اطلاعات می‌باشد، اين بانك به منظور پياده‌سازی و بازاريابی نرم‌افزار مذكور، اقدام به برگزاری جلساتی با چندين استارت آپ نمود كه پس از برگزاری اين جلسات، يكی از شركتهای استارت آپی فعال در حوزه پرداخت، به منظور مشاركت با بانك، برای پياده‌سازی و بازاريابی نرم‌افزار انتخاب شد.
انتهای پیام

captcha