واکنش امام جمعه شهرکرد در خصوص استفاده از لقب «آیت‌الله» برای وی
کد خبر: 3814399
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۹

واکنش امام جمعه شهرکرد در خصوص استفاده از لقب «آیت‌الله» برای وی

گروه اجتماعی ــ حجت‌الاسلام‌والمسلمین محمدعلی نکونام در نامه‌ای به مدیر‌کل صدا و سیمای استان چهارمحال و بختیاری نسبت به تعابیر و القابی که از سوی این رسانه برای ایشان استفاده می‌شود واکنش نشان داد و خواستار شد که ایشان را در انجام وظایف یاریگر بوده و در ظلمات و زرق و برق القاب گرفتار نکنند.

به گزارش ایکنا از  چهارمحال و بختیاری، متن کامل نامه نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد به مدیرکل صداوسیمای استان به شرح زیر است:
«با سلام، مدتی است که از کلام نورانی آیت‌الله برای این حقیر استفاده می‌شود.
اول اینکه: آیت حق جلّ‌وعلا بودن از شئـُون بلندی است که این رو سیاه غرق ظلمات را نشاید.
‌تاکنون دو سه نوبت در جلسات، خود و دیگران را از اینگونه أمور بر حذر داشته و گفته‌ام بنده را جز محمد علی نکونام نخوانند.
این حقیر علیرغم شرکت سال‌های متمادی در دروس خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم افتخارم آن است که مسئله‌گو باشم و احکام الهی را برای جامعه و عباد الرّحمن تبیین و مروج الاحکام باشم.
‌از حضرت حق جلّ و علا مدام مسألت داشته‌ام که بی‌ادّعا و بی‌‌توقع انجام وظیفه نکرده و زینت لباس مقدس‌ طلبگی باشم و اکنون اگر در سلک خادمی دستگاه مهدوی به عنوان یک طلبه پذیرایم باشند فخر دنیا و آخرت را خواهم داشت.
علیهذا ضمن تشکر از حسن ظن آن رسانه و دیگر بزرگوارانی که از حوزه‌های علمیه و مراکز و شخصیتها اظهار لطف دارند عاجزانه تقاضامندم این حقیر را در انجام وظایف یاریگر بوده و در ظلمات و زرق و برق القاب گرفتارم ننمایند.
از همه اعزّه مؤمنین و مومنات خواهشمندم این عبد عاصی، از قافله مانده، پای در گِل فرو رفته، روسیاه محروم و ظلمت‌زده مغموم را در این ماه مبارک از دعای خیرتان بهره‌مند نمایید.»
یادآور می‌شود که نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد پیش از این نیز در مواردی گرفتار شدن به ظواهر و القاب را مضر دانسته و نسبت به این گرفتاری‌‌های درونی و نفسانی هشدار داده بود.

انتهای پیام

captcha