مشکلات اقتصادی نتیجه کم‌توجهی به توان داخلی است
کد خبر: 3814807
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰

مشکلات اقتصادی نتیجه کم‌توجهی به توان داخلی است

گروه سیاست و اقتصاد ــ نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌شمالی گفت: باید قبول کنیم متأسفانه در زمینهٔ اقتصادی دچار غفلت شده‌ایم، درون‌زایی نکرده و نگاه به بیرون داشتیم در نتیجه اکنون به مشکل برخورده‌ایم.

مشکلات اقتصادی فعلی نتیجه کم‌توجهی به توان داخلی است

به گزارش ایکنا از خراسان‌شمالی، ابوالقاسم یعقوبی، نماینده ولی‌فقیه در استان، امروز، پنجم خرداد در نشست با شماری از مسئولان استانی، با تأکید بر اهتمام مسئولان استانی نسبت به اجرایی شدن مفاد بیانیه گام دوم انقلاب، اظهار کرد: باید این بیانیه چراغ راه و کتاب بالینی مسئولان ما در بخش‌های مختلف باشد.
وی با اشاره به برخی کاستی‌ها و مشکلات اقتصادی موجود در کشور، گفت: خلأیی که ما در این زمان احساس می‌کنیم باید با پیام رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب پر شود، زیرا کلمه به کلمه این بیانیه سوژه‌های سخن بوده و می‌توان تمام حرف‌ها را در لابه‌لای این بیانیه بیان کرد.
یعقوبی با بیان اینکه در این بیانیه جوان‌ها اصل هستند، افزود: 40 مرتبه نام جوانان در این بیانیه آمده است، ازاین‌رو باید به این سمت برویم زیرا جوانان سرمایه‌های انقلاب هستند.
نماینده ولی فقیه در خراسان‌شمالی اظهار کرد: البته جوان‌گرایی به معنای پیرزدایی نیست، بلکه باید با استفاده از تجربه پیشینان و انرژی جوانان این گام بلند را برداریم.
امام جمعه بجنورد با تأکید بر ضرورت تلاش بیشتر برای رفع مشکلات اقتصادی موجود در کشور، اظهار کرد: کشور ما گنجینه‌های مادی و طبیعی فراوانی دارد که اگر به‌درستی از آن‌ها استفاده می‌کردیم وضع بهتری داشتیم.
وی با بیان اینکه باید بپذیریم اقتصاد کشور ما مریض و بیمار است، افزود: ما اقتصاد مقاومتی را جدی نگرفتیم و اکنون کار به‌جایی رسیده که در مقابل تهدیدها و تحریم‌های آمریکا گاهی به دست و پا می‌افتیم که چه‌کار کنیم.
یعقوبی بیان کرد: باید قبول کنیم متأسفانه در این زمینه دچار غفلت شده‌ایم، درون‌زایی نکرده و نگاه به بیرون داشتیم درنتیجه اکنون به مشکل برخورده‌ایم.

انتهای پیام

captcha