سفره افطاری از محل نیات بانوی واقف در تبریز
کد خبر: 3814958
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۷

سفره افطاری از محل نیات بانوی واقف در تبریز

گروه اجتماعی- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: سفره افطاری از محل ثبت موقوفات بانوی نیک اندیش همه ساله در شب‌های احیاء در جوار امامزاده های تبریز گسترده می‌شود.

سفره افطاری از محل نیات بانوی واقف در تبریزحجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: سفره افطاری از محل ثبت موقوفات بانوی نیک اندیش همه ساله در شب‌های احیاء در جوار امامزاده های تبریز گسترده می‌شود.

وی افزود: این بانوی خیر 173 سال قبل چند باب کاروانسرا و دو روستا را وقف امور خیر و عام المنفعه کرده بود.

حجت‌الاسلام مصائبی، اضافه کرد: اکثر نیت‌های این بانوی خیر مربوط به اعزام نائب الزیاره به کربلای معلا، قرائت قرآن، برگزاری مراسمات و احسان سید الشهدا (ع ) ، کمک به فقرا و اطعام ایتام و مراسمات شبهای قدر است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، ادامه داد: اولین نیت این واقف در اولین شب قدر با ۱۵۰۰ نفر افطاری برای نیازمندان و عموم مردم و زائران امامزاده سید حمزه (ع) تیریز در جوار این امامزاده برگزارشده است.

به گفته وی، در دو شب قدر باقیمانده هم، در امامزاده های شاخص دیگر نیز به همین تعداد مراسم افطاری برگزار و مراسم شبهای قدر اجرا خواهد شد.

وی در توصیح نحوه درآمد این موقوفه گفت: بخشی از موقوفات خیرالنساء به صورت مزروعی و بخشی به صورت تجاری به اجاره واگذار شده است که درآمد حاصل در امور خیر صرف می‌شود.

انتهای پیام

captcha