فعالیت ۱۵ مرکز آموزشی مهد قرآن در تبریز
کد خبر: 3814962
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۹

فعالیت ۱۵ مرکز آموزشی مهد قرآن در تبریز

گروه فعالیت‌های قرآنی- مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تعداد مراکز فعال مهد قرآن در سطح شهر تبریز گفت: در حال حاضر مهد قرآن با ۱۵ مرکز آموزشی در سطح شهر تبریز فعالیت می‌کنند که هشت مرکز به صورت پیش دبستانی مستقل و هفت مرکز نیز به صورت دبستان و دوره اول متوسطه فعال هستند.

فعالیت ۱۵ مرکز آموزشی مهد قرآن در تبریزبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، رحیم وظیفه شعاع، مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت استان، روز یکشنبه پنجم خردادماه در حاشیه مراسم اختتامیه مراکز پیش دبستانی مهد قرآن در مورد ضرورت تاسیس مراکز پیش دبستانی و مدارس صدرای مهد قرآن اظهار کرد: حساس‌ترین زمان تربیتی فرزندان دوران کودکی است، مخصوصا وقتی که وارد مدرسه می‌شوند و دو سال قبل یعنی مرحله آمادگی زیربنای اصلی کودکان در امر تعلیم و تربیت است.

وی افزود: در امر تعلیم و تربیت اگر فضا خوب و مناسب باشد، کودکان این آمادگی را دارند که رشد کرده و روند تربیتی و آموزش خوبی را سپری کنند، بنابراین مهدقرآن و عترت آذربایجان‌شرقی نیز از این امر مهم غافل نشده و از مقطع پیش دبستانی شروع کرد و اکنون ۲۰ سال است مدارس مهد قرآن را از مقطع پیش دبستانی شروع کرده‌ایم و این فعالیت‌ها ادامه‌دار است.

وظیفه شعاع ادامه داد: در محیط مناسب استعداد‌های فرزندان شناخته می‌شود، بدآموزی وجود ندارد و فرزندان در محیط کاملا توحیدی و فضایی صمیمی مشغول علم‌آموزی، ایمان‌آموزی و ادب‌آموزی هستند

مدیر مؤسسه مهد قرآن و عترت آذربایجان‌شرقی، با اشاره به تعداد مراکز فعال مهد قرآن در سطح شهر تبریز گفت: در حال حاضر مهد قرآن با ۱۵ مرکز آموزشی در سطح شهر تبریز فعالیت می‌کنند که هشت مرکز به صورت پیش دبستانی مستقل و هفت مرکز نیز به صورت دبستان و دوره اول متوسطه فعال هستند، ما در قالب این مدارس و مراکز آموزشی سعی کرده‌ایم برای خانواده‌ها مامن و پناهگاه امن ایجاد کنیم.

وی با تشریح فعالیت‌های آموزشی مدارس صدرا مهد قرآن ادامه داد: با وجود همه مشکلات و دردسر‌های ایجاد مدرسه ما فقط با انگیزه تربیت دینی و قرآنی کودکان به این کار اقدام کردیم.

وظیفه شعاع با اشاره به تاثیر انس با قرآن در زندگی روزه نیز گفت: انس ظاهری با قرآن حداقل دو صفحه در روز نیز می‌تواند در ایجاد روحیه معنوی در اعضای خانواده مفید و موثر باشد.

وی در پایان صحبت‌های خود یک توصیه به والدین هم داشت و تصریح کرد: خانواده‌ها اگر در مقطع دبستان هم با مهد قرآن همراهی داشته باشند که چه بهتر، اما اگر به هر علتی نتوانسته‌اند همراه مراکز آموزشی مهد قرآن باشند توصیه می‌کنم از آموزش قرآن کریم به فرزندان خود غافل نشوند. در چند نقطه شهر از جمله در مهد قرآن خواهران کلاس‌های آموزش قرآن‌کریم دایر است، لطفا آموزش قرآنی فرزندانتان را متوقف نکرده و ادامه دهید.

انتهای پیام

captcha