ندای «بک یا الله» در دیار سه علامه
کد خبر: 3815006
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۶
همزمان با شب شهادت امیرالمومنین (ع)؛

ندای «بک یا الله» در دیار سه علامه

گروه اجتماعی- همزمان با شب بیست ویکم ماه مبارک رمضان روزه داران تبریزی فریاد «بک یا الله» سر داده و در غم شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) بر سر و سینه زدند.

فریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، باز شب‌های پر فضیلت قدر از راه رسیدن تا مؤمنان خود را برای تقرب بیشتر به خداوند متعال آماده کنند. شبی که فضیلت آن برابر با هزار ماه بیان شده است. شب تعیین سرنوشت یک ساله انسان‌ها. حال و هوای این شب‌های ایران عطر معنویت به خود گرفته، مؤمنان در حزن و اندوه و غم از دست دادن اول امام شیعیان حضرت امیرالمومنین علی (ع) بر سر و سینه می‌زنند.

مردم متدین مناطق مختلف آذربایجان شرقی همزمان با شب قدر و شب شهادت امیر مومنان امام علی(ع) با حضور در مساجد و مصلی ها ندای «الغوث الغوث» سر دادند و از درگاه خداوند متعال طلب مغفرت کردند.

در تبریز هم کانون اصلی این مراسم پر فیض مصلای بزرگ امام خمینی بود.

محفل انس با قرآن، خواندن ادعیه وارده و مناجات و مراسم قرآن به سر کردن از جمله اعمال این شب‌ بود که مومنان تبریزی با شکوه خاصی برگزار کردند.

همچنین سخنرانی علما و مبلغان در خصوص اهمیت شب‌های قدر و مظلومیت امیرالمومنین علی(ع)، مداحی و اطعام سحری روزه‌داران از جمله برنامه‌های دومین شب از لیالی پرفیض قدر بود.

فریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهفریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهفریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهفریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهفریاد «بک یا الله» در دیار سه علامهفریاد «بک یا الله» در دیار سه علامه

انتهای پیام

captcha