نذر خون در شب قدر
کد خبر: 3815049
تاریخ انتشار : ۰۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۴:۱۹

نذر خون در شب قدر

گروه اجتماعی: همزمان با دومین شب از لیالی‌القدر به محل مصلای اعظم امام خمینی(ره) شهر تبریز سرزدیم تا از نزدیک شاهد حضور پرشور مردمی در نذر خون خود باشیم.

نذر خون در شب قدربه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، شامگاه گذشته جهت تهیه گزارش به مصلای اعظم امام خمینی(ره) تبریز رفتیم، تا شاهد حضور مردمی باشیم که دردها و رنج‌ مردمی را درک کرده و با نذر خون خود زندگی را به دیگران هدیه می‌کنند.
قطره قطره زندگی

ساعت از 24 شب نیز گذشته بود ولی گویی تبریز زنده است و صفی طولانی از مردم برای اهدای خون در مصلا مشاهده می‌شد، اصلا در باورم نمی‌گنجید که تا این اندازه اهدا کننده خون خواهیم داشت.

وارد محل اهدا خون شدم، از جوان تا میانسال و مسن روی تخت دراز کشیده بودند و خیرخواهانه خون خود را در اشتراک دیگران قرار می‌دادند.

چقدر حس خوبی است که انسان‌ها برخی از ثروت‌هایی که دارد در جهت هدیه دادن صرف کند و باعث خوشحالی دیگران باشد و اهدای خون نیز یکی از ثروت‌هایی است که با اهدا کردنش هم سلامتی برای خود و هم نجات یک انسان را به دنبال دارد.

به طرف یکی از اهداکنندگان رفتم، نام حسن جعفری؛ 53 ساله بود، از او هدفش از اهدای خون در این شب عزیز را جویا شدم که گفت: خون هدیه از جانب پروردگار است و ما باید آن را به هم نوعانمان هدیه دهیم.

حال به طرف یکی دیگر از خیرین اهداکننده خون رفتم، علی پیرمرد، 31 ساله، از او نیز جویای هدفش شدم، وی با بیان اینکه، دخترم به علت بیماری چند باری را تحت عمل جراحی قرار گرفت و مدام نیاز به خون داشت، از آن روز به بعد تصمیم گرفته‌ام با اهدای خون اشک هیچ پدر و مادری سرازیر نشود.

با صحبت‌های پیرمرد، یاد آیه 32 سوره مائده افتادم که بیان شده است: هر کسی، بتواند فردی را از مرگ نجات دهد، گویی تمام عالم بشریت را نجات داده است.

در میان انبوه خیرین اهدا کننده زندگی بودم که چشمم به یک جوان افتاد، به طرفش رفتم با خوشروئی خودش را مهدی علیپور، 23 ساله معرفی کرد و ادامه داد: با یکی از دوستانم نذر کرده‌ایم که هر سال در این شب، خون اهداء کنیم تا همیشه مردانگی حضرت علی(ع) را به خاطر بسپاریم.

وی افزود: 24 ساعت بعد از اهدا کردن خون، این خون تأمین می‌شود و همچنین 8 هفته بعد از آن گلبول قرمز از مغز و استخوان ایجاد می‌شود و با این حال چرا اهداء نکنیم؟

به طرف یکی از مسئولین محل بانک خون رفتم، پرستار بخش ارسال بود، وی با اشاره به اینکه بهتر است افراد دارای شرایط هر 2الی 4 ماه خون اهدا کنند، گفت: تقریبا هر آدم بالغی که دچار چند بیماری خاص نباشد می‌تواند در فواصل زمانی اقدام به اهدای خون کند.

وی ادامه داد: اهدای خون نه تنها در اکثر مواقع اثر جانبی روی شخص ندارد بلکه باعث تصفیه خون نیز می‌شود.
شب بسیار زیبا و غیر قابل وصفی بود، بوی انسانیت در کوچه پس کوچه‌های شهر تبریز پیچیده بود و در این فکر بودم که شاید خیلی چیزها فراموشمان شود ولی «شاید» فراموشمان نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha