سیستان‌وبلوچستان ظرفیت نقش‌آفرینی در شرایط تحریم را دارد
کد خبر: 3815204
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

سیستان‌وبلوچستان ظرفیت نقش‌آفرینی در شرایط تحریم را دارد

گروه اجتماعی ــ امام جمعه زاهدان گفت: سیستان ‌و بلوچستان با برخورداری از نعمت مرز، معادن ارزشمند، جاذبه گردشگری و ارتباط با آب‌های آزاد، ظرفیت نقش‌آفرینی در شرایط تحریم را دارد، اما کم‌کاری ما سبب شده تا همچنان نیازمند کمک سایر استان‌ها باشد.

به گزارش ایکنا از سیستان‌وبلوچستان، حجت‌الاسلام مصطفی محامی، امام جمعه زاهدان امروز، 7 خردادماه در نشست صمیمی با اصحاب فرهنگ و هنر استان، گفت: سال‌ها غبار محرومیت بر چهره سیستان و بلوچستان نشسته است؛ زدودن این غبار و نمایان کردن زیبایی‌ها و ظرفیت‌های آن، هنر اصحاب رسانه و هنرمندان است.
وی ادامه داد: چهره‌ای که از این استان معرفی شده، چهره‌ای محروم، خشن و ناامن است، در حالی‌که چهره واقعی آن این‌گونه نیست؛ اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه‌ها مسئولیت دارند این چهره را با زبان هنر، شعر و تصویر، غبارروبی کنند.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: سیستان ‌و بلوچستان با برخورداری از نعمت مرز، معادن ارزشمند، جاذبه گردشگری و ارتباط با آب‌های آزاد، ظرفیت نقش‌آفرینی در شرایط تحریم را دارد، اما کم‌کاری ما سبب شده تا همچنان نیازمند کمک سایر استان‌ها باشد.
وی افزود: سیستان و بلوچستان برای توسعه، نیاز به جذب سرمایه دارد؛ اگر در بخش‌های مختلف آن سرمایه‌گذاری صورت گیرد، می‌تواند در شرایط تحریم، بازوی توانمند دولت باشد؛ لذا همه وظیفه داریم نقش خود را در جذب سرمایه‌گذار ایفا کنیم که در این میان، نقش اصحاب رسانه بی‌بدیل است.
محامی با اشاره به اینکه سیستان و بلوچستان امروز با مشکلات اجتماعی و اقتصادی بسیاری روبه‌رو است، اظهار کرد: برطرف کردن این مشکلات از توان یک فرد خارج است، بنابراین برای حل این مسائل عزم ملی و بسیج تمامی دستگاه‌های دست‌اندر‌کار لازم و ضروری است.
وی عنوان کرد: اصحاب رسانه می‌توانند چشم و گوش مردم باشند؛ می‌تواند با ریزبینی و دقت‌نظر، ریشه مشکلات اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و فساد اداری را شناسایی کرده و برای رفع آن‌ها راهکار ارائه دهند.

نهاد نمایندگی ولی فقیه حلقه اتصال رسانه‌ها با مجموعه‌های دولتی باشد
پوریا طهرانی‌مقدم، مدیرعامل خانه مطبوعات استان نیز در این نشست بیان کرد: مشکلات مالی و تحریم‌های اقتصادی جامعه مطبوعات را در زمینه کاغذ و چاپ تحت‌الشعاع قرار داده اما باید با برنامه‌ریزی‌های درست در بحث مدیریت این موضوع و حمایت از رسانه‌های محلی پویایی رسانه‌ها را حفظ کرده و از این بحران عبور کرد.
وی ادامه داد: شکایت از اصحاب رسانه در موضوعات مختلف به دلیل عدم انتقاد پذیری مدیران و نداشتن سعه صدر و سواد رسانه‌ای یکی دیگر از مشکلات فعالان این حوزه به شمار می‌رود که باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.
مدیرعامل خانه مطبوعات استان با بیان اینکه دفتر نهاد نمایندگی ولی فقیه می‌تواند حلقه اتصال و ارتباط رسانه‌ها با مجموعه‌های دولتی باشد، اظهار کرد: انتظار داریم توجهی که از سوی این نهاد به اقشار مختلف می‌شود مشمول رسانه‌ها نیز بشود.
طهرانی‌مقدم گفت: دغدغه اصحاب رسانه، توسعه استان و امنیت پایدار در این منطقه است و برای تحقق این توسعه باید از نقطه فرهنگی آغاز شود و قطعاً سربازان خط مقدم این توسعه اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه خواهند بود.

انتهای پیام

captcha