قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود
کد خبر: 3817304
تاریخ انتشار : ۱۵ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۴۱

قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود

گروه اجتماعی - نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این که قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: در واقع قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بود که نتیجه آن را در ۲۲ بهمن ماه سال ۵۷ دیدیم.

قیام ۱۵ خرداد مفتاح پیروزی ملت مسلمان ایران بودبه گزارش ایکنا از آذربایجان‌شرقی، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل‌هاشم، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه تبریز، امروز 15 خردادماه در خطبه‌های نماز عیرفطر تبریز، گفت: دشمنان فکر می کردند، با نفوذ به اندیشه‌ها و افکار امام خمینی می‌توانند، نظام جمهوری اسلامی ایران را ا از بین ببرند، اما وقتی دیدند عملا امکان پذیر نیست، گمان می کردند بعد از ارتحال امام این موضوع امکان پذیر است.

وی افزود: امسال بعد از گذشت 30 سال نظام جمهوری اسلامی با همان اقتدار اداره می شود و ولی فقیه زمان و مقام معظم رهبری، مسلمان جهان را رهبری می کنند و روز به روز بر محبوبیت ایشان در کشور و جهان افزوده می شود.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم، در ادامه سخنان خود یادآور شد: بعد از بدرقه با شکوه امام خمینی، دشمنان می خواستند یاد و راه امام (ره) را کم رنگ کنند اما دیروز در مراسم ارتحال آن فقید سفر کرده، حضور مهمانان داخلی و خارجی، از گستردگی دامنه تفکر ایشان حکایت داشت.

امام جمعه تبریز، افزود: اینکه 40 سال بعد از تعیین روز جهانی قدس به فرمان حضرت امام خمینی (ره) می گذرد و مسلمانان جهان در راهپیمایی این روز حضور پر شور داشته و روحیه استکبارستیزی آنان همچنان باقیست، موید این است که کلام و اندیشه امام در میان ملت ها نافذ بوده و ماندگار خواهد بود.

وی افزود: 30 سال از زعامت مقام معظم رهبری در کشور می‌گذرد و ما شاهد برکات حضور ایشان در مسائل داخلی و خارجی هستیم، از خنثی سازی جنگ روانی دشمن، مدیریت فتنه های سال 78 و 88، تسلط به مسائل روز گرفته تا پیشرفت در تولید دارو، فناوری هوا و فضا، رونق جنبش نرم افزاری، پیشرفت در سلول های بنیادی، نام گذاری هر سال و تعیین مسیر یکساله کشور، نشانگر مدیریت داخلی والا و درست ایشان است.

به گفته وی، حتی به رغم التهابات سیاسی در منطقه و جهان، به برکت رهبری هوشمندانه مقام معظم رهبری، ایران از ثبات سیاسی و امنیت داخلی برخوردار است.

امام جمعه تبریز تاکید کرد: شکست دشمنان در سایه مدیریت رهبر معظم انقلاب، عبور نظام از تهدیدهای دشمنان، اتخاذ تدابیر هوشمندانه و وحدت مسلمانان جهان از جمله مدیریت راهبردی ایشان در مسائل خارجی است.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم افزود: امام خامنه‌ای تهدیدها را به فرصت تبدیل کرده‌اند، کشورهای استکباری بر اساس نیات خود در عراق و سوریه حضور داشتند، در حالی که این موضوع هم به تحکیم موقعیت ایرانیان در منطقه تمام شد و هم اکنون شاهد گسترش پیروزی راهبردی ایران در منطقه هستیم و با صدور بیانیه گام دوم هم با همراهی مردم و مسئولان، پیشرفت های بزرگ و مهمی در کشور تحقق می یابد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی، با اشاره به این که قیام 15 خرداد نقطه عطف انقلاب اسلامی ایران بود، گفت: حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز قدس، سالگرد ارتحال امام (ره) و شب‌های قدر و نماز عید فطر، ستودنی است و نشان می دهد مردم پیرو نظام هستند و به وطن خود عشق می ورزند.

وی با اشاره به اینکه در تقوایی که در ماه مبارک رمضان به دست آورده‌ایم را باید در طول سال حفظ کنیم، افزود: در سایه هدایت الهی اگر در رمضان هدایت شده‌ایم باید در حفظ آن کوشا باشیم و سعی بر استمرار آن تا رمضان بعدی داشته باشیم.

حجت‌الاسلام آل‌هاشم با تاکید بر اینکه باید شاکر نعمات الهی باشیم، تصریح کرد: باید همیشه از نعمت های الهی شاکر باشیم و این تنها مختص ماه مبارک رمضان نباشد.

امام جمعه تبریز، خاطرنشان کرد: یکی دیگر از دستاوردهای ماه مبارک رمضان اُنس با قرآن کریم است و باید سعی کنیم هیچگاه قرآن را فراموش نکنیم.

انتهای پیام

captcha