جامعةالمصطفی نقش بسزایی در دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور دارد
کد خبر: 3817727
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۲۴
استاندار قم:

جامعةالمصطفی نقش بسزایی در دیپلماسی فرهنگی و عمومی کشور دارد

گروه حوزه‌های علمیه ــ نماینده عالی دولت در استان قم گفت: امروزه در عرصه بین‌المللی، در کنار دستگاه‌های رسمی دیپلماسی، سفیران فرهنگی و دیپلماسی عمومی جایگاه مهمی دارند و مجموعه‌هایی مانند جامعةالمصطفی می‌توانند در این زمینه نقش مهمی ایفا کنند.

به گزارش ایکنا، بهرام سرمست ظهر امروز 18 خردادماه با حضور در ساختمان مرکزی جامعةالمصطفی العالمیه با رئیس و معاونین این مرکز آموزشی دیدار و گفت‌وگو کرد.
استاندار قم با ابراز خرسندی از حضور در جامعةالمصطفی اظهارکرد: این مرکز علمی سرمایه‌ای ارزشمند برای کشور است.
رئیس شورای اداری استان قم توجه به اقتضائات و نیازهای روز و برنامه‌ریزی متناسب با آن را برای موفقیت بیشتر دستگاه‌های علمی و فرهنگی ضروری دانست و گفت: یکی از مخاطبان مهم بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری ارائه کردند، حوزه علمیه و جامعةالمصطفی هستند که نقش مهمی در تبیین و تبدیل این بیانیه به گفتمان رایج در کشور برعهده دارند.

استانداری قم در جهت کاهش فاصله خود و مراکز علمی و آموزشی استان می‌کوشد
وی جامعةالمصطفی را فرصتی بسیار مناسب برای گسترش گردشگری مذهبی دانست و اظهار کرد: استانداری قم می‌کوشد فاصله خود را با مراکز علمی و فرهنگی کاهش دهد و ارتباط مؤثری با مراکز علمی و دانشگاهی به منظور مشارکت در مدیریت استان برقرار کند. این ارتباط زمانی می‌تواند در استان قم کارساز باشد که حوزه‌های علمیه و به ویژه جامعةالمصطفی را دربر بگیرد. ارتباط با جامعةالمصطفی، ظرفیت و فرصتی بی‌بدیل برای مدیریت استان به شمار می‌آید.
استاندار قم با اشاره به برنامه‌های متنوع استانداری قم برای رونق تولید، گفت: به منظور نهادینه‌سازی گفتمان رونق تولید و سرمایه‌گذاری مناسب در این زمینه که مورد تأکید مقام معظم رهبری نیز قرار دارد، همایشی بین‌المللی با موضوع رونق تولید و فرصت‌های سرمایه‌گذاری در استان قم پیش‌بینی شده است که فرصت مناسبی برای همکاری مراکز حوزوی و دانشگاهی، به ویژه جامعةالمصطفی، به شمار می‌آید.
سرمست در پایان، فعالیت‌های مدیریتی استان را نیازمند پیوست‌های علمی و فرهنگی دانست و خاطرنشان کرد: المصطفی در تدوین این پیوست‌های فرهنگی از ظرفیت بسیار خوبی برخوردار است و استانداری قم علاقه فراوانی برای استفاده از این ظرفیت‌ها دارد.
گفتنی است در این دیدار، بر تشکیل کارگروه مشترکی بین جامعةالمصطفی و استانداری قم به منظور تعریف زمینه‌های همکاری مشترک تأکید شد.
انتهای پیام

captcha