طرح توسعه امامزاده سیدجمال(ع) تبریز اجرا می‌شود
کد خبر: 3817816
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۹:۳۹

طرح توسعه امامزاده سیدجمال(ع) تبریز اجرا می‌شود

گروه اجتماعی ــ مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی، گفت: با اجرای طرح جامع امامزاده سیدجمال(ع) تبریز این امامزاده به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل می‌شود.

تبدیل امامزاده سید جمال(ع) به مرکز بزرگ فرهنگی تبریز

حجت‌الاسلام علی مصائبی، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان، در گفت‌وگو با ایکنا از آذربایجان‌شرقی، گفت: امامزاده سیدجمال‌الدین یکی از امامزاده‌های معتبر کلانشهر تبریز است، کسی که با پنج یا شش واسطه به امام موسی کاظم(ع) می‌رسد و مورد تأیید خیلی از علمای بزرگ است.
وی افزود: در مجاورت امامزاده سیدجمال(ع) قبرستانی وجود داشت که بر ارزش آن افزوده و طی سال‌های متمادی همواره مردم تبریز بدلیل اعتقاد زیادی که به آنجا داشتند مورد استقبال بوده است، اما از نظر توسعه، مکان مناسبی نداشت، چرا که قبرستان‌های قدیمی آن تصرف شده بود و به ساخت مدرسه اختصاص یافته بود.
حجت‌الاسلام مصائبی گفت: با تلاش همکاران این زمین‌ها از تصرف خارج و مدارس به مکان دیگری انتقال یافت و فضای ۲۵۰ متر مربعی این بقعه اکنون در ۴ هزار متر مربع درحال ساماندهی و توسعه می باشد.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی در ادامه با اشاره به اینکه تاکنون دو و نیم میلیارد تومان برای طرح توسعه این امامزاده هزینه شده است گفت: این بقعه در دو طبقه زیرزمین و صحنی که توسعه پیدا کرده است در حال تکمیل است و کارهای عمرانی خوبی در آن صورت گرفته است، از جمله ساخت دوطبقه زیرزمین به‌همراه تجهیزات کامل سیستم گرمایشی جدید و سوفاژخانه، سرویس‌های بهداشتی مجهز برای آقایان و خانم ها که ۱۰ الی ۲۰ باب می‌باشند در حال آماده سازی است،که انشاءالله با لطف خداوند متعال و همت خیرین عزیز امامزاده سیدجمال تبریز به یکی از مراکز بزرگ فرهنگی تبریز تبدیل خواهد شد.
وی گفت: برای ادامه کار نیازمند حمایت خیران هستیم چرا که هنوز تا اتمام کار حدود ۵ میلیارد تومان نیازداریم تا فضایی آبرومند برای زائران آماده کنیم و در صورت تأمین اعتبار این بقعه تا پایان سال ۹۸ آماده بهره برداری است.

انتهای پیام

captcha